Toon posts:

Garantie - verpakkingsmateriaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vertor
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:02
Beste,

Ik heb een kinderwagen die kapot is gegaan (9 maand oud).
Deze moet nu terug verstuurd worden naar de verkoper. Door de grootte van de kinderwagen heb ik nu niet zomaar een doos hier liggen die past. Dient de verkoper hier het correcte verpakkingsmateriaal te voorzien zodat ik deze kinderwagen kan opsturen ter reparatie?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:08
Zat er geen doos om toen je 'm kocht?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Nielson Bewaar jij alle verpakkingen minimaal 9 maanden ?

@Vertor Ik zou inderdaad vragen om verpakkingsmateriaal als je dat zelf niet hebt. Hier zitten mogelijk wel (verzend) kosten aan vast. Andere opties is om de fabrikant/importeur te vragen om een verpakking op te sturen, soms willen ze dan ook meteen het probleem oppakken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Nielson
DukeBox schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:44:
Ja, zeker van dure aankopen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ok.. lijkt mij best een hoop gedoe met grote dozen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:44:

@Vertor Ik zou inderdaad vragen om verpakkingsmateriaal als je dat zelf niet hebt. Hier zitten mogelijk wel (verzend) kosten aan vast. Andere opties is om de fabrikant/importeur te vragen om een verpakking op te sturen, soms willen ze dan ook meteen het probleem oppakken.
Ik heb pas het 3e jaar die doos weggegooid.
Net als de TV doos, en op zolder nog een verdwaalde printerdoos staan.
Kleinere aparatuur wat enigzins doorverkocht gaat/kan worden, bewaar ik ook
( Telefoondoosjes, router / wifi-ap's )

Maar de verkoper hoeft niet voor een verpakking te zorgen, enigszins creatief met bananendozen kom je een heel eind

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Een grote TV doos doe ik alleen de eerste paar dagen (zolang hij als DOA gezien kan worden). Daarna is support toch altijd on-site (zover ik weet).

Voor de rest wel vergelijkbaar, kleine doosjes bewaar ik totdat ik zeker weet dat ik het voor langere tijd ga gebruiken of het moet een heel speciaal iets zijn wat anders lastig te verpakken is.

• Nielson
DukeBox schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:51:
Ok.. lijkt mij best een hoop gedoe met grote dozen.
Ja dat klopt wel, kan ze gelukkig kwijt op zolder maar bv tv dozen nemen aardig wat ruimte in.

• Tiagoo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 16:48
Wellicht als je een formaat heb, heb ik wellicht een grote doos die je kan gebruiken?

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:23
Ga naar de supermarkt

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:41
Jij denkt dat een kinderwagen in een bananendoos past?
MIjn advies is om bij de plaatselijke Babydump, Prenatal of electronicawinkel te vragen of ze wellicht nog een grote doos over hebben. Vaak zijn er ze er ook graag van af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:30
Bet is eigenlijk vrij simpel. De winkel moet een conform product leveren. Dit hebben zij niet. En moeten dit dus zonder al te veel overlast en kostenloos oplossen voor jouw. En daar behoort een makkelijke manier van verzenden ook bij. Zij willen de kinderwagen. Dan regelen zij ook de verpakking maar. Het is niet heel vreemd dat je grote dozen niet bewaard. Misschien als je een grote zolder hebt die je kan missen. Maar ik heb eerder ruimte tekort als teveel ruimte. En dus gaat een doos er snel uit.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:07
loki504 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:51:
Bet is eigenlijk vrij simpel. De winkel moet een conform product leveren. Dit hebben zij niet. En moeten dit dus zonder al te veel overlast en kostenloos oplossen voor jouw. En daar behoort een makkelijke manier van verzenden ook bij. Zij willen de kinderwagen. Dan regelen zij ook de verpakking maar. Het is niet heel vreemd dat je grote dozen niet bewaard. Misschien als je een grote zolder hebt die je kan missen. Maar ik heb eerder ruimte tekort als teveel ruimte. En dus gaat een doos er snel uit.
Euh, waar staat dat dit om een non-conformiteitsissue gaat? Ik weet dat dit een stok paardje is hier (om anderen dit te laten proberen te procederen), maar volgens mij is dit gewoon een vraag om iets op te sturen...

OT
Ga even langs een baby winkel, die hebben misschien wel een grote doos over (y)

• loki504
Smobbo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:54:
[...]

Euh, waar staat dat dit om een non-conformiteitsissue gaat? Ik weet dat dit een stok paardje is hier (om anderen dit te laten proberen te procederen), maar volgens mij is dit gewoon een vraag om iets op te sturen...

OT
Ga even langs een baby winkel, die hebben misschien wel een grote doos over (y)
Hij is kapot en moet terug gestuurd worden naar de winkel. Er staat garantie in de titel. Je gaat niet al die moeite doen om hem terug te sturen om hem te laten repareren omdat je hem zelf gesloopt hebt. Dan neem je wel direct contact op een reparatie bedrijf dan wel fabrikant etc.

Dus ik zou het HEEL raar vinden als het hier niet om een mogelijk niet conform product.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:49:
[...]
Dan weet ik niet of je ook kinderen hebt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een doos van een kinderwagen ongeveer net zo groot is als een doos van een 60" CRT TV! Dat is dus aardig groot en lomp, dat zet je niet ergens in je rijtjeswoning neer zonder dat het in de weg staat.

De dozen van onze kinderwagen lagen dezelfde avond nog in nette stukken in de papierbak. Weg met die zooi.

@Vertor Kijk anders even bij je in de buurt rond langs een aantal bedrijven of ze je misschien een aantal meters bubbeltjesplastic kunnen verkopen. Dan kun je de kinderwagen in ieder geval iets beschermen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:57

Theo

moederbord

Met vier bananendozen, een stevige schaar/mes en een rol ducctape kom je een heel eind om iets groots te verpakken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
*knip* Reageer dan niet, als je niets nuttigs hebt toe te voegen.

[Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2020 11:23]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het offtopic

Waar je ook grote dozen kunt halen is bijvoorbeeld bij bouwmarkten of witgoedhandels (denk aan koelkasten en wasmachines). Maar moet het per post verstuurd worden? Kun je niet beter en veiliger even langsrijden?

[Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2020 11:30]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Indien het een gevalletje non-conformiteit is, heeft de leverancier het maar te regelen. Je kunt niet van consumenten verwachten dat ze dozen bewaren.

Bovendien kan een leverancier vaak eenvoudig een doos sturen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:30

Illusion

(the art of)

r_bleumer schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:52:
Indien het een gevalletje non-conformiteit is, heeft de leverancier het maar te regelen. Je kunt niet van consumenten verwachten dat ze dozen bewaren.

Bovendien kan een leverancier vaak eenvoudig een doos sturen.
Mooi verhaal.
Maar die leverancier heeft toch keurig een doos geleverd om dat ding in te versturen?
Dat die 9 maanden geleden door gebruiker is weggegooid kan je de leverancier niet aanrekenen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_bleumer
  • Laatst online: 14:07
Dat zie ik toch echt anders.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
Illusion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Mooi verhaal.
Maar die leverancier heeft toch keurig een doos geleverd om dat ding in te versturen?
Dat die 9 maanden geleden door gebruiker is weggegooid kan je de leverancier niet aanrekenen.
Maar de winkelier heeft volgens de wet een conform product te leveren. Hoe hij dat doet is niet aan de consument. Zolang het maar kostenloos en zonder al te veel overlast is.

Er staat nergens in de wet dat je de doos moet bewaren voor reparatie. Dus is het aan de winkelier om het kostenloos op te lossen.

Ja je kunt het een mooi verhaal vinden. Maar nog belangrijker is dat hij het bij het juiste eind heeft. En wat jij doet is je mening geven. Maar je hebt er niets aan in een discussie tegen de verkoper.

[Voor 3% gewijzigd door loki504 op 21-05-2020 15:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

loki504 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:05:
Er staat nergens in de wet dat je de doos moet bewaren voor reparatie. Dus is het aan de winkelier om het kostenloos op te lossen.
Wat bedoel je; dat het verpakkingsmiddel verzorgen ten laste voor de verkoper is? Dat lijkt mij zeker 'een mening' of heb je hier ook een bron voor als je denkt dat het een feit is?

Ik denk dat je in de war bent met een vreemde uitleg van het Heine arrest waarin bepaald is dat de kosten voor het zenden naar de koper ten laste zijn van de verkoper. Dat wordt dus niet bepaald voor de verzendkosten naar de verkoper toe..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• loki504
bombadil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Wat bedoel je; dat het verpakkingsmiddel verzorgen ten laste voor de verkoper is? Dat lijkt mij zeker 'een mening' of heb je hier ook een bron voor als je denkt dat het een feit is?

Ik denk dat je in de war bent met een vreemde uitleg van het Heine arrest waarin bepaald is dat de kosten voor het zenden naar de koper ten laste zijn van de verkoper. Dat wordt dus niet bepaald voor de verzendkosten naar de verkoper toe..
Heine arrest ging over herroeping recht(in de volksmond WKOA). Dit gaat over een conform product. En in https://www.hetrechtenstu...ie/eclieuc2008231-quelle/

Kan je gedachtengang van de rechten lezen.

De verplichting tot kosteloos herstel of kosteloze vervanging is een onlosmakelijk geheel dat de koper beoogt te beschermen tegen het risico van financiële lasten die hem ervan zouden kunnen weerhouden zijn rechten te doen gelden.

Nu is even naar de winkel een bananen doos ophalen product er in doen en verzend bewijs niet heel erg bijzonder. Maar 4 bananen dozen en met lijm/plakband een eigen doos fabriceren is natuurlijk heel wat anders. En wat als je constructie niet houd? Mag je dan ook nog eens voor de schade opdraaien?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 25-09 11:11

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Haal bij de Gamma voor vijf euro een rol van ug meter noppenfolie, wikkel dat een paar keer om de wagen en plak daar het etiket op.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Ik zou zeggen dat het zo gebruikelijk is dat je zelf iets terugstuurt naar een webshop als het defect is, dat je zelf maar een doos moet regelen. Witgoed is een ander verhaal, maar een buggy moet met wat creativiteit toch wel lukken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:10
Vertor schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:37:
Beste,

Deze moet nu terug verstuurd worden naar de verkoper. Door de grootte van de kinderwagen heb ik nu niet zomaar een doos hier liggen die past. Dient de verkoper hier het correcte verpakkingsmateriaal te voorzien zodat ik deze kinderwagen kan opsturen ter reparatie?
De winkelier is dit niet verplicht maar vragen kan altijd. Ze zien je denk ik liever terug vanwege de goede klantenservice dan dat je wegblijft omdat ze je met een garantiekwestie hebben laten zitten.

Idempotent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vertor schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:37:
Beste,

Nee, vaak worden grote goederen afgehaald door verkoper. denk dan aan koelkast, gasfornuis etc. originele verpakking is ook geen vereiste, wel goed en degelijk verpakt met duidelijke adressering en verder volgens retour/reparatie systeem. (zou even bij de supermarkt vragen) maar heb je al contact gehad met de verkoper omtrent dit ? evt.kosten voor een doos kun je wel indienen bij verkoper, net als verzendkosten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vertor
Bedankt allemaal voor de feedback.

Spijtig genoeg is zelf even langsgaan, geen optie (170km enkel).

wat snel snel googelen leert mij dat één doos in deze afmetingen kopen niet mogelijk, vaak pas vanaf 10 stuks of per pallet....

verder lees ik uit onderstaand dat de verkoper verantwoordelijk is voor het voorzien van verpakkingsmateriaal.
Art. 1649quinquies.
§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-09 23:57
Bel een lokale fietsenmaker en vraag of ze een fietsdoos over hebben. Moet groot genoeg zijn met evt. aanpassingen (fietsdoos is van zichzelf vrij smal). Heb eerder wel eens een paar fietsdozen gratis af kunnen halen ivm verhuizing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luna2017
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 27-09 19:31
Nielson schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:49:
[...]
Wel 2 jaar bewaar ik verpakkingen van dure dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-06 23:22
Ik heb zo wel eens een stofzuiger teruggestuurd, door 2 kartonnen dozen aan elkaar te ductapen. Dat zal met een kinderwagen ook wel moeten lukken?
Of desnoods 3 dozen waar je bij de middelste alles open klapt en er omheen schuift?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haal een paar grote (bananen)dozen en knutsel zelf wat in elkaar met ductape, so moeilijk hoeft dat toch allemaal niet te zijn?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:56
Vertor schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:30:
Bedankt allemaal voor de feedback.

Spijtig genoeg is zelf even langsgaan, geen optie (170km enkel).

wat snel snel googelen leert mij dat één doos in deze afmetingen kopen niet mogelijk, vaak pas vanaf 10 stuks of per pallet....

verder lees ik uit onderstaand dat de verkoper verantwoordelijk is voor het voorzien van verpakkingsmateriaal.

[...]
Toen je de kinderwagen kreeg heb je daar toch een doos omheen gekregen van de winkel. In die doos kan je hem terugsturen. Als je de doos hebt weggegooid kan de winkel daar weinig aan doen. Dan heb je er zelf voor gekozen om het verpakkingsmateriaal weg te gooien.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Nogne schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Toen je de kinderwagen kreeg heb je daar toch een doos omheen gekregen van de winkel. In die doos kan je hem terugsturen. Als je de doos hebt weggegooid kan de winkel daar weinig aan doen. Dan heb je er zelf voor gekozen om het verpakkingsmateriaal weg te gooien.
Ja en voor herroeping ook prima. Maar je kan niet verwachten dat mensen alle dozen bewaren zeker van grote producten is dat geen optie.

In dit geval kan je met een paar dozen wel wat in elkaar knutselen. Maar de Winkel moet een conform product leveren. Dan moeten zij dat oplossen. Willen zij het orginele product is dat prima maar dan mogen ze ook een manier verzinnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:56
loki504 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Ja en voor herroeping ook prima. Maar je kan niet verwachten dat mensen alle dozen bewaren zeker van grote producten is dat geen optie.

In dit geval kan je met een paar dozen wel wat in elkaar knutselen. Maar de Winkel moet een conform product leveren. Dan moeten zij dat oplossen. Willen zij het orginele product is dat prima maar dan mogen ze ook een manier verzinnen.
Kan je zeker ook niet verwachten, daar ga ik ook zeker in mee. En volgens mij verplicht de winkel de TS niet om het in de originele doos terug te sturen.

Alleen de TS eist een doos, en de winkel heeft die doos gestuurd toen hij het produkt heeft ontvangen. Dat de TS toen de doos heeft weggegooid (wat ik zelf ook zou doen) is niet de schuld van de winkel.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Nogne schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Kan je zeker ook niet verwachten, daar ga ik ook zeker in mee. En volgens mij verplicht de winkel de TS niet om het in de originele doos terug te sturen.

Alleen de TS eist een doos, en de winkel heeft die doos gestuurd toen hij het produkt heeft ontvangen. Dat de TS toen de doos heeft weggegooid (wat ik zelf ook zou doen) is niet de schuld van de winkel.
Dus moet de winkel een nieuwe doos sturen. Of eventueel aanwijzingen geven hoe hij het wel kan versturen. Zoals een paar kartonnen dozen aan elkaar plakken. En op die manier een constructie maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vertor
Korte update:

verkoper weigert correct verpakkingsmateriaal op te sturen, weigert een geschikt alternatief verpakkingsmateriaal voor te stellen, of een andere oplossing. Communicatie is stil gevallen sinds eind mei.
Verkoper is in gebreken gesteld om alsnog in actie te schieten
Indien de periode verlopen is om nog een oplossing te bieden; start ik een geding op om de koopovereenkomst te ontbinden.

Waarop ik mij richt: Richtlijn 1999/44/EG, Artikel 3
3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel.....De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

[Voor 11% gewijzigd door Vertor op 05-06-2020 10:47]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 25-09 11:11

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik vind dat je een zwak verhaal hebt. Werkelijk: de koop ontbinden omdat je zelf geen doos wilt regelen? Ik vraag me af of jouw uitleg van de richtlijn niet te ruim is. Er staat niet dat de verkoper je desgevraagd in een doos moet voorzien terwijl je die zelf nota bene hebt gehad.

Los daarvan: je kunt je niet rechtstreeks op een richtlijn beroepen, tenzij de implementatietermijn voor de Nederlandse wetgever ongebruikt is verstreken of de implementatie onjuist is. Je zult je primair moeten beroepen op de omzettingswetgeving.

Om wat voor wagen gaat het? Misschien heeft iemand nog een doos liggen. Lijkt me minder gedoe ;) Of, om 'm nog maar eens te pluggen, haal een rol noppenfolie bij de Gamma. Ben je voor een handjevol euro's klaar.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vertor Lees even geheel mijn vorige bericht. Je kunt de kosten voor verpakking en verzenden claimen bij de verkoper. dus waar maak je je druk om ? Loop de Lidl binnen of Aldi en vraag voor een door waar de eieren in zitten. Dat is groot genoeg. verder moeten de kosten die jij claimt wel redelijk zijn. je kunt geen halve vrije dag claimen bijvoorbeeld.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Wootism

aaibaar

loki504 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Dus moet de winkel een nieuwe doos sturen. Of eventueel aanwijzingen geven hoe hij het wel kan versturen. Zoals een paar kartonnen dozen aan elkaar plakken. En op die manier een constructie maken.
Man man man, ik lees net je reacties in dit topic en klanten met jouw starheid en elitaire houding is iedere webshop liever kwijt dan rijk...

Het probleemoplossend vermogen van TS is ook mager. Het verzorgen van verpakkingsmateriaal ligt in dit geval absoluut niet bij de verkopende partij, dat hebben ze immers al verzorgd toen je het product kreeg.
Het is de verantwoordelijkheid van de koper hoe hij het product terug krijgt bij de verkopende partij. Van wat kartonnen dozen en ducktape heb je zo een solide bouwsel in elkaar gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Man man man, ik lees net je reacties in dit topic en klanten met jouw starheid en elitaire houding is iedere webshop liever kwijt dan rijk...

Het probleemoplossend vermogen van TS is ook mager. Het verzorgen van verpakkingsmateriaal ligt in dit geval absoluut niet bij de verkopende partij, dat hebben ze immers al verzorgd toen je het product kreeg.
Het is de verantwoordelijkheid van de koper hoe hij het product terug krijgt bij de verkopende partij. Van wat kartonnen dozen en ducktape heb je zo een solide bouwsel in elkaar gezet.
Wat fijn dat je alles zo persoonlijk maakt....

Ik ben zelf namelijk helemaal niet moeilijk. Alleen moeten we hier wel de correcte info blijven geven. En roepen ja had zat in een doos had je hem maar moeten bewaren raakt kant nog wal. En ja dan ben ik stug.

En zoals ik al zij kan je inderdaad vrij makkelijk een bouwsel in elkaar zetten. Maar dat betekent niet dat zij officieel gezien maar moeten kijken hoe iets bij de verkoper terug komt. Want ga je daar ook mee akkoord als je millie van 100-150 kilo kapot is en zonder lift 5 hoog zit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Je hebt recht hebben en recht krijgen.

Wat wil je anders doen, een rechtzaak aanspannen omdat ze geen doos leveren om het te versturen?
Ga langs een winkel waar ze groot verpakkingen hebben en vraag daar om karton. Sticker erop en klaar.... :F

Wat een gedoe om niks zeg...

[Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 05-06-2020 14:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:32
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:06:
Het is de verantwoordelijkheid van de koper hoe hij het product terug krijgt bij de verkopende partij.
TS koopt een product en verwacht dat dat product minimaal x jaar conform blijft en geen gekloot tussendoor, dus waarom zou je dan verpakkingsmateriaal bewaren tenzij TS het na die x jaar wil doorverkopen. Verkopende partij moet ervoor zorgen als er tussendoor iets niet conform raakt, daar moet de TS niet met de bijbehorende rompslomp opgescheept worden (dus ja, daar hoort ook verpakking + transport regelen door verkoper bij). Als TS wist dat ze er zo moeilijk over gedaan wordt, dan zou TS er niet gekocht hebben.

Orginele verpakking bewaren voor het terugsturen geeft inherent aan dat je geen vertrouwen in het product hebt en verwacht dat het snel defect gaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

corporalnl schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:27:
Je hebt recht hebben en recht krijgen.
Ik betwijfel dat er sprake is van 'recht hebben', en schat de kans groot in dat TS voor honderden euro's het schip in gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Speelt dit in België of Nederland? Zie dat er een Belgisch wetsartikel wordt gequote door TS en later een richtlijn. Kan wel wat verschil maken waarop je je kunt beroepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Nu online

Wootism

aaibaar

loki504 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Wat fijn dat je alles zo persoonlijk maakt....

Ik ben zelf namelijk helemaal niet moeilijk. Alleen moeten we hier wel de correcte info blijven geven. En roepen ja had zat in een doos had je hem maar moeten bewaren raakt kant nog wal. En ja dan ben ik stug.

En zoals ik al zij kan je inderdaad vrij makkelijk een bouwsel in elkaar zetten. Maar dat betekent niet dat zij officieel gezien maar moeten kijken hoe iets bij de verkoper terug komt. Want ga je daar ook mee akkoord als je millie van 100-150 kilo kapot is en zonder lift 5 hoog zit?
Het is toch ook hartstikke persoonlijk?
Jij zit er stug in en begint meteen met dingen te wapperen als WKOA en waar TS allemaal recht op zou moeten hebben.

Ik heb vorig jaar nog een elektrische piano retour gestuurd onder garantie ter reparatie.
Daarvoor nog even gebeld met de verkopende partij hoe ik hem het beste kon verpakken en daarna dat ding zelf ingepakt verstuurd.
Weekje later kwam hij wederom netjes verpakt weer retour. Een vlot proces met een goede afhandeling.

Soms mag je als consument ook een beetje meedenken en niet meteen overal je recht opeisen.
Dus ja, dit is een hartstikke persoonlijk kwestie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wootism
  • Nu online

Wootism

aaibaar

il-Principe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:37:
[...]

TS koopt een product en verwacht dat dat product minimaal x jaar conform blijft en geen gekloot tussendoor, dus waarom zou je dan verpakkingsmateriaal bewaren tenzij TS het na die x jaar wil doorverkopen. Verkopende partij moet ervoor zorgen als er tussendoor iets niet conform raakt, daar moet de TS niet met de bijbehorende rompslomp opgescheept worden (dus ja, daar hoort ook verpakking + transport regelen door verkoper bij). Als TS wist dat ze er zo moeilijk over gedaan wordt, dan zou TS er niet gekocht hebben.

Orginele verpakking bewaren voor het terugsturen geeft inherent aan dat je geen vertrouwen in het product hebt en verwacht dat het snel defect gaat.
Ik heb het helemaal niet over het bewaren van verpakkingsmateriaal. Ik heb het over het missen van vindingrijkheid betreft het zelf verpakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Het is toch ook hartstikke persoonlijk?
Jij zit er stug in en begint meteen met dingen te wapperen als WKOA en waar TS allemaal recht op zou moeten hebben.

Ik heb vorig jaar nog een elektrische piano retour gestuurd onder garantie ter reparatie.
Daarvoor nog even gebeld met de verkopende partij hoe ik hem het beste kon verpakken en daarna dat ding zelf ingepakt verstuurd.
Weekje later kwam hij wederom netjes verpakt weer retour.

Soms mag je als consument ook een beetje meedenken en niet meteen overal je recht opeisen.
Dus ja, dit is een hartstikke persoonlijk kwestie.
Als iemand aangeeft waar TS geen recht op heeft maar volgens de wet toch echt anders is. Ja dan zal ik daar wat van zeggen. Dat wil toch niet zeggen dat ik persoonlijk zo ben?

En ja je mag best mee denken. Zover ik weet heb ik dat ook nergens gezegt. Maar de redenen die aangedragen worden. Zoals ja de winkel heeft er al een gestuurd. Dus is het het probleem van de koper hoe het daar komt. En dat is gewoon niet correct. Maar ik heb nooit iemand star of elitaire genoemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wootism
  • Nu online

Wootism

aaibaar

loki504 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Als iemand aangeeft waar TS geen recht op heeft maar volgens de wet toch echt anders is. Ja dan zal ik daar wat van zeggen. Dat wil toch niet zeggen dat ik persoonlijk zo ben?

En ja je mag best mee denken. Zover ik weet heb ik dat ook nergens gezegt. Maar de redenen die aangedragen worden. Zoals ja de winkel heeft er al een gestuurd. Dus is het het probleem van de koper hoe het daar komt. En dat is gewoon niet correct. Maar ik heb nooit iemand star of elitaire genoemt.
Ik weet niet hoe je bent, ik ken je niet.
Het enige wat ik van je zie is je mening die je hier geeft.

Met je eerste bericht ga je meteen met een gestrekt been richting de winkel. Consument hoeft niet veel moeite te doen, winkel moet van alles oplossen.
Daarna haal je de wet erbij die zegt dat de winkelier van alles moet. Daarna weer artikeltje over WKOA.

Nee dan klinkt je niet als iemand waar je gezellig een biertje mee drinkt nee :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Ik weet niet hoe je bent, ik ken je niet.
Het enige wat ik van je zie is je mening die je hier geeft.

Met je eerste bericht ga je meteen met een gestrekt been richting de winkel. Consument hoeft niet veel moeite te doen, winkel moet van alles oplossen.
Daarna haal je de wet erbij die zegt dat de winkelier van alles moet. Daarna weer artikeltje over WKOA.

Nee dan klinkt je niet als iemand waar je gezellig een biertje mee drinkt nee :p
Maaar dat is waar TS om vroeg. En als mensen dan hun mening gaan brengen als wet. Tja dat is niet de bedoeling bij juridisch gerelateerde topics.

Ik was misschien iets te direct geweest met de zin zij willen de kinderwagen. Dan regelen zij ook de doos maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Kunnen we hier wat minder op de man en meer op de discussie reageren? Dat houdt het voor iedereen gezelliger.

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

loki504 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Als iemand aangeeft waar TS geen recht op heeft maar volgens de wet toch echt anders is. Ja dan zal ik daar wat van zeggen.
De vraag is of je uitleg van het recht juist is. Je kijkt alleen naar het stukje wet dat bij je past, maar vergeet de beperkende en aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid. Daarnaast is de wet niet de enige rechtsbron. Ook gewoonterecht speelt een rol. Het is algemeen geaccepteerd dat je als klant zelf een product terugstuurt en daarbij zelf voor een doos zorgt. We hebben het ook niet over een koelkast van 150 kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
GlowMouse schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:32:
[...]

De vraag is of je uitleg van het recht juist is. Je kijkt alleen naar het stukje wet dat bij je past, maar vergeet de beperkende en aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid. Daarnaast is de wet niet de enige rechtsbron. Ook gewoonterecht speelt een rol. Het is algemeen geaccepteerd dat je als klant zelf een product terugstuurt en daarbij zelf voor een doos zorgt. We hebben het ook niet over een koelkast van 150 kg.
Ik ben met je eens dat ik misschien iets wat te direct was. En je een kinderwagen relatief makkelijk is te vervoeren met wat knutsel werk. Dit heb ik uiteindelijk ook toegegeven. Maar mensen die roepen de winkel heeft toch een doos verzorgt had je hem maar moeten bewaren eigen schuld is ook niet redelijk in mijn ogen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee