Blu-rayspeler met apps en USB-ingang voor media

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james2774
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken tussen het Blu-ray player aanbod (budget tot ongeveer 175 euro), voor een speler waarop ik mijn harde schijven via USB, vol vnl MKV, MP-4 (MPEG-4), maar ook WMV en AVI.. vnl op kan aansluiten en zonder problemen weergeven op mijn oudere, simpele maar nog goede Panasonic HD-ready TV (plasma, TH-42PV7F).

Ik ben niet direct van plan deze nog heel solide breedbeeld-TV te vervangen dus lijkt me een 4K Blu-ray player overbodig?

Ik ben ook niet direct een veel-koper van blu-ray schijfjes, enkel bepaalde concerten en films of box sets, eerder zeer beperkt, voor de beeld upgrade en evt extra’s vgl met eerdere dvd uitgaven.

Ik heb nog een oudere Philips en Panasonic blu-ray player, die beiden de meeste gewenste videoformaten niet kunnen afspelen, ondanks dat ze een USB ingang hebben. Heb ook nog een goeie Marantz dvd speler (zonder USB-ingang).

Buiten occasioneel van mijn bescheiden Blu-ray collectie, mijn uitgebreide dvd en dvd-r collectie, en vooral mijn vele en grote harde externe (USB) schijven (zie meest voorkomende videoformaten wat erop staat hierboven) kunnen afspelen/weergeven via een Blu-ray player op TV, wil ik ook de YouTube app vlot kunnen gebruiken in een Blu-ray player, weergegeven op TV.

Het weergeven van de Youtube videos moet wel héél vlot kunnen gaan, het laden ook, geen gestotter en gehaper of vast komen zitten. Dat is waardeloos. Ik had het met zo’n vroege Samsung “half-Smart” (FullHD) breedbeeld TV in 2008.

Dat zijn de voorwaarden. Nu zag ik dat er nogal wat opgegeven verschillen zijn tussen merken. Het ene merk legt meer de nadruk op digitale geluidskwaliteit/digital out via digitale versterker neem ik aan (ik heb Slechts een analoge versterker van Marantz van 2007..), en/of op multi-room sound, op 3D, op design, op de beste beeldweergave (4K heden?) enz. Beeld is natuurlijk belangrijk, maar binnen de context/grenzen van mijn oudere TV.

Maar voor mij telt dus vnl die flexibiliteit/versatiliteit in videoweergave van deze (en liefst nog meer) videoformaten (met geluid erbij natuurlijk) vanaf mijn harde schijven (USB), alsook om die YouTube app vlot te kunnen gebruiken.

Ook mag er geen enkel probleem zijn met CODECS, mogelijk verbonden met deze videoformaten ... hier las ik al iets over. Elk ermeld videobestand moet zondermeer kunnen worden afgespeeld, of mits een werkende firmware upgrade die bekend staat als ok.

De fabrikanten en verkopers (winkelketens) spreken elkaar ook al eens tegen. Of winkelketens onderling.

Zo lijst bvb. Sony zelf op dat de BDP-S6700 de hierbij vermelde videoformaten kan afspelen (zie link hieronder), maar de verkopersites vermelden het niet of niet compleet, zoals Mediamarkt, Vanden borre, ... Wie heeft dan gelijk ... ?

Bvb: https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00069526

LIEFST ook een toestel dat via een online code hack, ook regio-vrij te maken is, mbt bepaalde gekochte regio 1 blu-ray en dvd schijfjes. Zoals mijn andere Blu-ray players toen ook regio-vrij konden gemaakt worden door mij.

Als dat niet mogelijk is, maar het toestel is voor de rest de beste qua voldoen aan mijn voornaamste voorwaarden, is dat geen absolute must. Zou wel fijn zijn.

De twee spelers nu beschikbaar In voorraad, die ik op het eerste zicht op het oog had, zijn de:

Panasonic 3D DMP-BDT380EF (Ongeveer 150 euro)

En de Sony BDP-S6700 (ongeveer 108 euro)

Maar voldoen zij wel aan de voorwaarden en welk model dan en in welke mate ?

Of zijn er nog betere kandidaten van desnoods ook andere merken van zo rond of onder de 175 euro ?

Veel dank bij voorbaat ! :)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 22-05-2020 06:42 . Reden: Hinten naar illegale content verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:52
Begrijp ik nu goed dat je geld uitgeeft aan spelers en aan discs om het dan in 720p te gaan kijken?
Als dat zo is zou ik eerst een full HD of 4k scherm aanschaffen en dan verder kijken.

Misschien dat zo'n tv ook je films op USB kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james2774
Ik ben niet van plan mijn nog goeie Panasonic plasma van toen 900 euro, weg te doen, nee. Toch een groot verschil tussen pakweg 75-175 euro voor een versatiele niet-4K blu-ray player en een nieuwe TV van honderden euro’s of boven de 1000 euro (die alles afspeelt wat ik wil van videoformaten ook nog) ?

Belangrijkste is weergeven vanaf al die harde schijven van al die videoformaten, maar dat mag geen 1000 euro of méér kosten en kleiner beeld voor minder geld hoef ik ook niet, beeldformaat nu van mijn TV is minimum voor mij. Beeld- en geluidskwaliteit zijn nu niet hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik zou dat geld investeren in een oplossing om al die films makkelijk op de tv te bekijken. Je hebt al een bluray speler voor de schijfjes, dus ik zou opteren voor een plex server. Dit kan op een moderne NAS (Synology bijvoorbeeld), of op een (oude) pc.
Je kan het eens uitproberen door de plex server op je huidige pc te installeren, hier sluit je dan ook de harde schijven op aan. Je kan het dan op de tv bekijken met een chromecast (€25). De chromecast is ook prima voor youtube/netflix.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 22-05-2020 06:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat het jezelf onnodig moeilijk aan het maken bent. Blu-rayspelers zijn gemaakt om die schijfjes af te spelen. De “smart”-component is slechts een halfbakken toevoeging die doorgaans zeer beperkt is qua mogelijkheden en waarvoor je ook qua software-updates nagenoeg niets kunt verwachten.

Je hebt al een speler voor de schijfjes. Ik adviseer je om je geld te steken in een mediaspeler om die overige content af te spelen. Dat gaat echt tig keer beter werken dan welke blu-rayspeler dan ook. Gezien je budget, bestel de Nvidia Shield TV. Dat is al jaren lang één van de betere, zo niet de beste, mediaspeler. Ze zijn wat moeilijk te krijgen waardoor webshops de prijs omhoog gegooid hebben. Gewoon rechtstreeks bij Nvidia bestellen voor de originele prijs:
https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james2774
Dank je wel voor de replies !

Ik wist niet af van het bestaan van mediaspelers, is wel een ferme opsteker.

Klopt het dat de Shield TV van Nvidia (59,99 euro) geen USB-aansluitingen bezit om mijn harde schijven aan te koppelen? Hoe speel ik de videobestanden (vnl MKV, MP-4, WMV, AVI) dan af ?

Kan dit enkel via de duurdere (maar blijkbaar tijdelijk uitverkochte Shield TV Pro ? Ik heb al enkele reviews gelezen over de Shield TV waarin dit gemeld wordt: https://androidworld.nl/r...eld-tv-plus-en-minpunten/

bvb. "De NVIDIA SHIELD TV Pro bevat twee USB 3.0-poorten die je kunt inzetten voor een Plex Media Server, harde schijven en andere USB-apparaten. De SHIELD TV heeft deze mogelijkheid niet."

"De NVIDIA SHIELD TV bevat niet veel aansluitingen en dat kan voor sommigen een dealbreaker zijn. Aan de ene kant van de dongle zit een micro USB-aansluiting om de dongle via een adapter of een andere stroombron (USB-uitgang van de tv) van voeding te voorzien. Wil je via een USB-stick foto's of video's op de SHIELD TV, dan is dat dus niet mogelijk."

Of kunnen films van harde schijven via de Shield TV wèl worden weergegeven op TV maar dan enkel als ze via USB aangesloten zijn op de desktop of laptop, en gebeurt het doorsturen van video content dan draadloos (wi-fi) vanaf de computer naar deze mediaspeler ... ?

Indien harde schijven idd. niet aan te sluiten zijn op de Shield TV OF ook niet weer te geven op TV via draadloze verbinding vanaf de desktop/laptop via de Shield TV, wat is dan het alternatief als mediaspeler ?

Gamen, Netflix, muziek, ... hoef ik allemaal niet. Enkel video formaten van harde schijven vlot weergeven op TV, en indien mogelijk ook YouTube weergeven op TV. Liefst zonder telkens een desktop of laptop ook te moeten opzetten met daaraan de harde schijf/schijven aangesloten. Liever een mediapspeler waaraan ik rechtstreeks 1 of méér harde schijven kan koppelen via USB ?

Sorry, NAS of Plex server ken ik niet, is een nieuwe wereld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:42
Nog een leuke: veel smart tv's ( oftewel: bijna alle huidige tv's) hebben wifi. Dan kan je letterlijk via je eigen netwerk je films van je pc op je tv afspelen. Voor stabieler internet zou je een kan kabel kunnen gebruiken, als er een aansluiting voor aanwezig is.
Heb je geen blu-ray speler meer nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 22-05-2020 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals al voorgesteld: houd een blu-ray-speler voor je discs en investeer in een losse mediaspeler. Mijn voorkeur zou daarbij liggen bij een die draait op Android, of Android TV. Je kunt dan denken aan de nieuwste Nvidia Shield TV Pro (2019), maar er zijn ook prima alternatieven, zoals van Xiaomi, Minix, etc.

Zie
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180

Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler"

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• james2774
Bedankt alle, bedankt Jorgen ! Ga ik zeker bekijken !
Pagina: 1