Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel het zegt is de hoofdreden om muziek te componeren op professioneel niveau. Momenteel met het programma: DORICO pro 3 (needed min specs: https://new.steinberg.net/system-requirements/) maar misschien later ook met andere programma's die mss meer vragen.
Daarnaast is het ook de bedoeling om af een toe een game te spelen.
Ik weet dat de grafische kaart misschien niet optimaal is maar het professionele heeft voorrang.
Het is ook van belang dat ik in de toekomst kan upgraden zonder een compleet nieuwe setup te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +-1000 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik momenteel samen gesteld:
Als ik het programma bekijk is vooral de RAM van belang en de processor vandaar dat deze het duurste zijn.
Ga je overklokken?
Niet bewust maar enkel passief
Wat verwacht je van ons?
Veel ervaring heb ik niet dus wil ik graag jullie mening.
Wat ik verwacht is om wat twijfels te laten wegnemen en advies te krijgen of ik niet beter voor een ander onderdeel ga.
Zo heb ik volgende twijfels:
- Is alles wat compatibel met elkaar en mis ik onderdelen in deze build?
- De geluidskaart in het moederbord. Is dit voldoende? indien niet wat kan ik hier aan doen?
- Ik las ergens dat Ryzen processor niet altijd overeenkomt met Corsair RAM. Klopt dit? indien ja welke RAM raden jullie aan? of andere processor?
Algemeen:
- Ik wil vermijden dat ik moet wachten op het programma of me computer. Niets is vervelender dan werken als je je moet frustreren op je materiaal. Tijdverliezen met frustreren kost ook geld. Als jullie denkend dat het dan wat meer kost dan zal het budget naar boven moeten.
- Ik wil graag vermijden dat ik een kat in een zak koop met verouderd materiaal. Dan geef ik liever wat extra uit.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Zoals de titel het zegt is de hoofdreden om muziek te componeren op professioneel niveau. Momenteel met het programma: DORICO pro 3 (needed min specs: https://new.steinberg.net/system-requirements/) maar misschien later ook met andere programma's die mss meer vragen.
Daarnaast is het ook de bedoeling om af een toe een game te spelen.
Ik weet dat de grafische kaart misschien niet optimaal is maar het professionele heeft voorrang.
Het is ook van belang dat ik in de toekomst kan upgraden zonder een compleet nieuwe setup te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +-1000 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik momenteel samen gesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 79,19 | € 79,19 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 147,34 | € 147,34 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.029,43 | ||
Als ik het programma bekijk is vooral de RAM van belang en de processor vandaar dat deze het duurste zijn.
Ga je overklokken?
Niet bewust maar enkel passief
Wat verwacht je van ons?
Veel ervaring heb ik niet dus wil ik graag jullie mening.
Wat ik verwacht is om wat twijfels te laten wegnemen en advies te krijgen of ik niet beter voor een ander onderdeel ga.
Zo heb ik volgende twijfels:
- Is alles wat compatibel met elkaar en mis ik onderdelen in deze build?
- De geluidskaart in het moederbord. Is dit voldoende? indien niet wat kan ik hier aan doen?
- Ik las ergens dat Ryzen processor niet altijd overeenkomt met Corsair RAM. Klopt dit? indien ja welke RAM raden jullie aan? of andere processor?
Algemeen:
- Ik wil vermijden dat ik moet wachten op het programma of me computer. Niets is vervelender dan werken als je je moet frustreren op je materiaal. Tijdverliezen met frustreren kost ook geld. Als jullie denkend dat het dan wat meer kost dan zal het budget naar boven moeten.
- Ik wil graag vermijden dat ik een kat in een zak koop met verouderd materiaal. Dan geef ik liever wat extra uit.
Alvast bedankt voor jullie advies.
:strip_exif()/f/image/7lHxJC2TLCIQoBPSReaRay91.jpg?f=fotoalbum_large)