Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen beeld met BBG mainstream systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• theojas
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01-04 17:53
Ik heb de desktop configuratie van het mainstream gamesysteem van maart 2020 gebouwd...
Heb nu steeds problemen met het feit dat bij het opstarten mijn monitor de meeste keren geen signaal krijgt van de videokaart Radeon RX 5700 XT Pulse van Sapphire...ook het de led op het moederbord geeft aan dat er een "VGA probleem" is....
Het gekke is dat wanneer ik de stroom een tijdje van de monitor heb gehaald en ik daarna weer opstart, krijg ik wel weer connectie en doet alles het...

Zou het kunnen dat mijn monitor niet goed samenwerkt met de grafische kaart..het is een relatief oude monitor, Medion MD20144... met een HDMI aansluiting...

Alle reacties

• theojas
Oja, ik heb zowel van het moederbord alsook van de grafische kaart de laatste bios en driver updates geinstalleerd...

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
Waarom gebruik je VGA? De 5700XT die je gebruikt heeft geen eens VGA? Ik zou even proberen met een monitor die Displayport ondersteund.

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-06 22:50
SuperToine123 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:53:
Waarom gebruik je VGA? De 5700XT die je gebruikt heeft geen eens VGA? Ik zou even proberen met een monitor die Displayport ondersteund.
TS zegt dat hij een hdmi kabel gebruikt

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:43
En daarbij betekend VGA in dit geval de videokaart, en niet de blauwe D-sub 15 stekker. ;)

Heb je ook de voeding van die BBG meegenomen in de keuze van je componenten? Of een andere? Misschien kan de voeding niet genoeg vermogen leveren aan de kaart.

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / AthlonXP 1700+ (XP) / Q6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• theojas
Ik heb een andere voeding, nl Seasonic GX-650...
Die is zwaarder dan in de beschreven config..

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:43
Kun je een andere HDMI kabel proberen?

Ander beeldscherm wordt misschien lastig, maar je zou desnoods een TV aan kunnen sluiten om het Medion scherm uit te sluiten.

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / AthlonXP 1700+ (XP) / Q6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB want dit is geen aankoopadviestopic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theojas
Niwuwe monitor en kabel.....
Zelfde resultaat: no signal ( meestal).

Ik krijg wel beeld als ik de bios van het moederbord heb gereset, maar als er dan opnieuw wordt opgestart, wederom no signal...
De fans van de grafische kaart draaien wel dus er is wel voeding....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True