Versterker gekocht >goede keuze of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Hoi tweakers!

Ik heb gisteren een nieuwe Kenwood KA-2050R versterker gekocht voor 100 piek :)

Foto
Typenummer

Was dit een goede keuze of niet :?
Ik vind dat er goed geluid uit komt met 4 maal een Bose 301 erachter maar ik kan nergens de specs vinden van dit versterkertje, zelfs op de site van Kenwood niet of ik moet scheel zijn :P

Weet iemand een paar links naar reviews waar deze tussen staat :?

Alle proemn in n drek

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Of het een goede keuze is of niet, (RTFF), ligt geheel aan jouwzelf. Jij vind dat het geluid goed klinkt, dus is het een goede keuze. Als 'wij' nou zeggen dat 'wij' hem niet mooi vinden klinken, is het dan een foute keuze geweest? Dat denk ik niet. Jij vind het mooi klinken, ik neem aan dat je naar wel meer versterkers hebt geluisterd, of dat je bij andere mensen thuis wat hebt gehoord, en als dit goed klinkt, is het een goede keus.

Mother, will they like this song?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Ja ik vind het geluid zeer goed.

Maar de reden dat ik deze topic heb geopend is dat ik op zoek ben naar specs...

Zelf met google en altavista vind ik nix op typenummer enz. het lijkt net of dit type niet bestaat :(

Alle proemn in n drek

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik vat um ff niet hoor, wil j enu soms horen dat je een goede koop gedaan hebt ?

Dat kan hoor maar zeg dat dan...

Je hebt dat ding voor 100 piek gekocht, daar kan je je geen buil aan vallen, enneuh, als hier wordt gezegd dat het niets is, mag je um dan soms terugbrengen....

Is een simpel versterkertje zonder record selector, iets wara ik niet zonder zou willen. Weinig aansluit mogelijkheden, afgezien van de standaard dan.

Weet je, als je iets leuks wilt , loont het wel eens om in de kelders van hifi zaken te gaan kijken naar 2ehands spul. (stafhorst Utrecht.

Daar heb ik zo'n oude sony versterker gekocht. Alle aansluitingen dubbel, zelfs 2x phone. Record selector EN ook nog eens switch mogelijkheden met hertzz enzo en dat alles voor nog geen 200 pieken...

kijk das spekkopen :-)

enige nadeel, dat kreng weegt 27 kilo.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Hmmz ja ik had eerst een versterker met DD en DTS maar die was ik een beetje zat omdat ie 's nachts teveel licht gaf :D

Maarruh ik wil gewoon weten hoeveel Watt dit ding kan leveren enzo omdat het niet op de achterkant staat.

En voor die 100 piek is het geen miskoop d8 ik, hoeveel zou dit ding trouwens waard zijn?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:49 schreef Bierkameel het volgende:
Hmmz ja ik had eerst een versterker met DD en DTS maar die was ik een beetje zat omdat ie 's nachts teveel licht gaf :D

Maarruh ik wil gewoon weten hoeveel Watt dit ding kan leveren enzo omdat het niet op de achterkant staat.

En voor die 100 piek is het geen miskoop d8 ik, hoeveel zou dit ding trouwens waard zijn?
Als het de complete display betrof: Kon je die niet dimmen dan?

Als het het DD/DTS lampje was: Die gaat alleen bij gebruik hiervan aan, dus dat zal ook wel meevallen toch?

Verwijderd

Watt is eigenlijk niet zo boeiend..

Tis een consumenten term, belangerijker is of het hard gaat... als jij bij de helft van je power knop het gevoel hebt dat de buren de koffie hebben trillen gaat het hard >:) (Dit wordt allen in dB gerekend)

Als het mooi voor jou klinkt.. laten zo! :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 23:06 schreef TheGladiator het volgende:

[..]

Als het de complete display betrof: Kon je die niet dimmen dan?

Als het het DD/DTS lampje was: Die gaat alleen bij gebruik hiervan aan, dus dat zal ook wel meevallen toch?
Het scherm was inderdaad dimbaar in 3 standen maar alleen als ie aanstond :(

Maar ik moest dus elke nacht iets voor dat display zetten omdat die mn hele kamer verlichte :z

Maar ik was dus gewoon benieuwd wat deze versterker nieuw zou kosten in de winkel en een beetje gegevens, ik vind het wel vaag dat ie niet op de website van Kenwood staat...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

100 piek is wel ok...dit is gewoon een budget ampje. niet goed , niet slecht...

zoiets kost nieuw 2 a 300.....

Verwijderd

Input selector = record sector

Als die het volgend jaar nog naar te vredenheid doet. Heb je een goede koop gedaan. Je bent nu toch te vreden?
Spec. zijn alleen voor dromers :z
Zeggen niets tot zeer weinig over de kwaliteit en de klank.

• tiguan
  • Laatst online: 16:30
Je kan natuurlijk ook gewoon je versterker uit zetten
|:(

Verwijderd

last van het felle licht `s nachts... Als je een beetje een goede versterker hebt moet je wel het licht kunnen dimmen.. Ik heb een Pioneer 859 rds... Daar kan je het licht met verschillende stappen dimmen... Als je een dd versterker hebt, kan ik je aanraden een sblive 5.1 te kopen.. dit is echt vet met dvd of spellen.... Als je een dts film erin doet.. dat springt je versterker open... dan gaat er pas wat branden........ Maar wel mooie versterker trouwens 100 piek is geen geld.....

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 07 augustus 2001 13:55 schreef Wannapuf het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon je versterker uit zetten
|:(
Nee dat is het em dus, sommige versterkers hebben een display wat ook aan is als de versterker uitstaat. Dan staat er de tijd ofzo, of het woordje OFF zoals bij de Denon van mn zus

Mother, will they like this song?

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Watt is eigenlijk niet zo boeiend..

Tis een consumenten term, belangerijker is of het hard gaat... als jij bij de helft van je power knop het gevoel hebt dat de buren de koffie hebben trillen gaat het hard >:) (Dit wordt allen in dB gerekend)
Als het mooi voor jou klinkt.. laten zo! :)
Het aantal watt is toch wel belangrijk voor de meeste versterkers hoor. Met meer watt klinkt de baslijn vaak beter en is er wat reserve voor de wat luidere passages. Bij de echte top merken maakt dat niet meer uit. Voor deze versterker wel!
Maar je hebt gelijk, ik heb een 100 watt versterker, maar die komt eigenlijk nooit boven de 1 watt :) .

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op dinsdag 07 augustus 2001 13:41 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
100 piek is wel ok...dit is gewoon een budget ampje. niet goed , niet slecht...

zoiets kost nieuw 2 a 300.....
eerder 4 a 500..
Kenwood losse versterkers zijn nie zo goedkoop hoor naar mijn weten...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Oke Watt maakt dus totaal niet uit zie ik nu :)

Maarruh op de achterkant staat 120W en wat moet ik daar van maken :?

1. 4x30W
2. 4x120W zal wel niet :z
3. Nog minder want dat is het totale vermogen.

Zou trouwens leuk zijn als die 4 a 500 nieuw kost want ik kreeg hem nieuw in de doos voor 100 piek :)

En met 4 maal een Bose 301 erachter klinkt het best lekker :)

Alle proemn in n drek

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:09

cruncher

wanna crunch someone?

Kon je hiero niks vinden http://www.audioreview.com/

?!?!?!?

can you read my mind?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:15 schreef cruncher het volgende:
Kon je hiero niks vinden http://www.audioreview.com/

?!?!?!?
Nopez daar had ik al gezocht en daar is helemaal nix te vinden :(

Alle proemn in n drek

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
120w is waarschijnlijk de power-consumption.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

Oceria

I've been in between....

Ik vermoed dat het een ongeveer 5 jaar oude versterker is, met ongeveer 50 watt aan 8 ohm, en 60 tot 70 watt aan 4 ohm. Niet de meest dynamische versterker die je kunt hebben en ook niet geraffineerd (Kenwood is nogal scherp en "korrelig" in het hoog), maar wel betrouwbaar. Het zijn altijd de sonyŽs (fonyŽs :9) en NADŽs die terug komen.
Veel plezier ermee :), maar kijk uit dat je niet te hard draait met 4 speakers. Dit is geen biwire versterker, maar een "multiroom amplifier"; twee speakers in de ene kamer en twee in een andere. Je moet de speakergroepen omschakelen als je naar de andere kamer gaat. Er zitten nl. maar twee eindversterkers in, waarvan de uitgangen gewoon gesplitst worden als je beide groepen aanzet. Als je te hard speelt worden de versterkers te warm en schakelen ze zichzelf uit. Gelijk zachter zetten als dat gebeurt!
Verder kan ik je ook niet helpen, dus: veel luisterplezier!
Owja, 100 ballen is een redelijke prijs, als je de gebruiksaanwijzing erbij hebt gekregen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Met zo'n verhaal kan ik gelukkig wat :o

Oke ik weet genoegen en laat deze topic nu vrolijk afzakken :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1