Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TeamErbo
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 29-07 00:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe iPhone

Wat is je budget?
Tot max. €600 - €650

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nieuwe iPhone voor een 14, bijna 15-jarige, ter vervanging van een refurbished iPhone 6S 64GB. Voornamelijk YouTube videos bekijken, spelletjes spelen, sociale media (Whatsapp, Instagram)

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Het wordt waarschijnlijk kiezen tussen de SE 2020, XR of XS.

Welke vragen heb je hier nog over?
In eerste instantie gedacht aan de SE 2020: nieuwste SoC en lange ondersteuning want pas uitgebracht. Maar, zoon is een gamer en heeft altijd problemen met de batterij. De SE biedt geen beterschap vrees ik. Vormgeving is ook ouderwets en resolutie minder. XR en XS zien er wel moderner uit, betere resolutie en batterij, maar is dit de meerprijs waard? SoC is ook ouder en minder lange ondersteuning. Wat is de betere keuze voor zo'n puber?

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:36
De SE 2 denk ik. Hij is 200 euro goedkoper, de prijs voor een nieuw kapot scherm bedraagt “slechts” rond de 189 euro en voor een batterij die op is hebben ze powerbanks uitgevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:19
XR nemen, beetje groter scherm is fijn met gamen en accu is super belangrijk. Daarbij ziet de SE er oubollig uit, niet iets voor een puber.

• aljooge
swhnld schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:51:
Daarbij ziet de SE er oubollig uit, niet iets voor een puber.
Serieus? Net zoals vroeger dat je er niet bijhoorde als je geen nike schoenen en levis broek droeg? Val je er met een SE 2 er een beetje buiten tegenwoordig?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

TeamErbo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:23:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe iPhone

Wat is je budget?
Tot max. €600 - €650

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nieuwe iPhone voor een 14, bijna 15-jarige, ter vervanging van een refurbished iPhone 6S 64GB. Voornamelijk YouTube videos bekijken, spelletjes spelen, sociale media (Whatsapp, Instagram)

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Het wordt waarschijnlijk kiezen tussen de SE 2020, XR of XS.

Welke vragen heb je hier nog over?
In eerste instantie gedacht aan de SE 2020: nieuwste SoC en lange ondersteuning want pas uitgebracht. Maar, zoon is een gamer en heeft altijd problemen met de batterij. De SE biedt geen beterschap vrees ik. Vormgeving is ook ouderwets en resolutie minder. XR en XS zien er wel moderner uit, betere resolutie en batterij, maar is dit de meerprijs waard? SoC is ook ouder en minder lange ondersteuning. Wat is de betere keuze voor zo'n puber?
Kijk voor een (Ref.) 7 32gb, als het echt nieuw moet dan een SE2020. XR is best een log toestel vergeleken met 6S.

Hackus Goes 4x15 @60%

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:19
aljooge schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:55:
[...]
Serieus? Net zoals vroeger dat je er niet bijhoorde als je geen nike schoenen en levis broek droeg? Val je er met een SE 2 er een beetje buiten tegenwoordig?
Het is niet een merk probleem, meer dat het er uitziet als het afdankertje van oma ondanks dat het nieuw is. De bezels zijn groter dan het scherm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aljooge
swhnld schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Het is niet een merk probleem, meer dat het er uitziet als het afdankertje van oma ondanks dat het nieuw is. De bezels zijn groter dan het scherm.
Liever bezels dan een notch. Smaken verschillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Zou even ietsjepietsje doorsparen voor een iPhone 11.

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-11 14:04
Erwin81 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:25:
Zou even ietsjepietsje doorsparen voor een iPhone 11.
Zeg dan niks.

Vergeet niet dat de SE een kleiner beeldscherm heeft. De Xs heeft wat dat betreft het mooiste beeldscherm (OLED) waardoor zwart echt zwart is, maar is natuurlijk alweer wat ouder. Wat gamen betreft zal het makkelijker gaan op de Xr en Xs. De Xr heeft nog een iets groter scherm wat met gamen weer de doorslag kan geven.

Dan is de SE wel de nieuwste en zal in theorie langer meegaan...
Qua specs ontloopt het elkaar niet echt. Wellicht dat de camera iets anders is maar op zijn leeftijd zal dat niet heel veel uitmaken.

Wat de batterij betreft, elke iphone heeft last van matige batterijen bij langdurige gebruik. Dan zal de SE het waarschijnlijk nog het langst volhouden aangezien die dus echt nieuw nieuw is en minder stroom verbruikt door het kleinere scherm.

Misschien kiezen op basis van wat hij mooi vindt?
Hackus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Kijk voor een (Ref.) 7 32gb, als het echt nieuw moet dan een SE2020. XR is best een log toestel vergeleken met 6S.
Serieus? Dus je moet een oud toestel gaan nemen met veel slechtere specs omdat de Xr alleen maar iets groter is? Dat is juist een voordeel met gamen...
Die oude iphones met bezels zijn echt niet meer van deze tijd.... ik heb hier een 7 en X naast mij liggen en wil nooit meer terug naar een 7 of lager. Een SE is qua formaat echt heerlijk, maar dat is dan ook het enige wat mij betreft.

[Voor 49% gewijzigd door low_n_slow op 22-05-2020 11:48]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

low_n_slow schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:32:

[...]

Series? Dus je moet een oud toestel gaan nemen met veel slechtere specs omdat de Xr alleen maar iets groter is? Dat is juist een voordeel met gamen...
Die oude iphones met bezels zijn echt niet meer van deze tijd.... ik heb hier een 7 en X naast mij liggen en wil nooit meer terug naar een 7 of lager. Een SE is qua formaat echt heerlijk, maar dat is dan ook het enige wat mij betreft.
Ja, voor een kind van 14 prima

[Voor 43% gewijzigd door Hackus op 21-05-2020 14:56]

Hackus Goes 4x15 @60%

• Erwin81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:28

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TeamErbo
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 29-07 00:19
Bedankt allemaal voor de reacties. Het ziet ernaar uit dat het een refurbished XR gaat worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:40
Ze zijn allemaal prima. Dat de batterij op termijn slechter wordt is een gegeven. Een batterij vervangen is tegenwoordig echt geen issue meer (40-50 eur bij coolblue of amac). Doe je na verloop van garantie, dus OEM is prima.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True