Ik had wat problemen met frame drops in rainbow 6 siege, en had o.a. al wat aanpassingen gedaan in nvidea instellingen. Bij andere games had ik geen problemen (zoals overwatch).
Aangezien mijn laptop beetje erg warm werd dacht ik misschien ligt het daaraan, aangezien ik hem al een tijdje heb (3/4 jaar) en hem vaak Vervoerd. Dus dacht laat ik hem intern "schoonmaken".
Vandaag achterkant voorzichtig los gehaald, en de fan los geschroefd en het stof weggehaald.
Heb nog verder gekeken of ik nog meer stof kon weg halen, maar dat lukte niet. Dus alles weer vast geschroefd en laptop aan gezet. Toen kwam er geen beeld, alleen zwart scherm. Geprobeerd met een HDMI aansluiting, maar daar ook geen beeld. Laptop start op, fans draaien, kan verlichting van toestenbord aanzetten (en uit), maar daar blijft het bij. Zelf gok ik dat het mijn videokaart is, maar geen idee hoe ik het kan oplossen.
Enige idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Tldr:
Laptop geeft zwart scherm maar start wel op. HDMI geeft geen tweede scherm.
Videokaart kapot? Of iets anders aan de hand?
Laptop info:
Medion erazer x6603 (30022682)
GeForce GTX 1050 Ti
Werkgeheugen: 16gb
Opslag: 1tb
Cpu: Intel Core i7-7700HQ
pricewatch: Medion Erazer X6603 (30022682, Qwerty)
(Foto binnenkant van laptop)
Aangezien mijn laptop beetje erg warm werd dacht ik misschien ligt het daaraan, aangezien ik hem al een tijdje heb (3/4 jaar) en hem vaak Vervoerd. Dus dacht laat ik hem intern "schoonmaken".
Vandaag achterkant voorzichtig los gehaald, en de fan los geschroefd en het stof weggehaald.
Heb nog verder gekeken of ik nog meer stof kon weg halen, maar dat lukte niet. Dus alles weer vast geschroefd en laptop aan gezet. Toen kwam er geen beeld, alleen zwart scherm. Geprobeerd met een HDMI aansluiting, maar daar ook geen beeld. Laptop start op, fans draaien, kan verlichting van toestenbord aanzetten (en uit), maar daar blijft het bij. Zelf gok ik dat het mijn videokaart is, maar geen idee hoe ik het kan oplossen.
Enige idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Tldr:
Laptop geeft zwart scherm maar start wel op. HDMI geeft geen tweede scherm.
Videokaart kapot? Of iets anders aan de hand?
Laptop info:
Medion erazer x6603 (30022682)
GeForce GTX 1050 Ti
Werkgeheugen: 16gb
Opslag: 1tb
Cpu: Intel Core i7-7700HQ
pricewatch: Medion Erazer X6603 (30022682, Qwerty)
(Foto binnenkant van laptop)