Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scherm blijft zwart van laptop

Pagina: 1
Acties:

• ArjanE.
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik had wat problemen met frame drops in rainbow 6 siege, en had o.a. al wat aanpassingen gedaan in nvidea instellingen. Bij andere games had ik geen problemen (zoals overwatch).
Aangezien mijn laptop beetje erg warm werd dacht ik misschien ligt het daaraan, aangezien ik hem al een tijdje heb (3/4 jaar) en hem vaak Vervoerd. Dus dacht laat ik hem intern "schoonmaken".

Vandaag achterkant voorzichtig los gehaald, en de fan los geschroefd en het stof weggehaald.
Heb nog verder gekeken of ik nog meer stof kon weg halen, maar dat lukte niet. Dus alles weer vast geschroefd en laptop aan gezet. Toen kwam er geen beeld, alleen zwart scherm. Geprobeerd met een HDMI aansluiting, maar daar ook geen beeld. Laptop start op, fans draaien, kan verlichting van toestenbord aanzetten (en uit), maar daar blijft het bij. Zelf gok ik dat het mijn videokaart is, maar geen idee hoe ik het kan oplossen.

Enige idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Tldr:
Laptop geeft zwart scherm maar start wel op. HDMI geeft geen tweede scherm.
Videokaart kapot? Of iets anders aan de hand?

Laptop info:
Medion erazer x6603 (30022682)
GeForce GTX 1050 Ti
Werkgeheugen: 16gb
Opslag: 1tb
Cpu: Intel Core i7-7700HQ
pricewatch: Medion Erazer X6603 (30022682, Qwerty)

(Foto binnenkant van laptop)

• BlenderRender
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-06 18:04
Hi ArjanE,

Dat is natuurlijk flink balen als zoiets gebeurt.
Dergelijke dingen gebeuren wel eens als je zelf begint te tweaken.
Hopelijk ontmoedigt het jou niet om een volgende weer zelf het probleem trachten op te lossen.

De foto vd binnenkant van je laptop is niet zichtbaar.

W10 neem ik aan ?

Zie je normaal bij het booten eerst nog een "splash" screen van de hardwarefabrikant of zie je meteen een scherm van het OS?

[Voor 3% gewijzigd door BlenderRender op 20-05-2020 21:14]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Zelf bij Medion gekocht of bij de Aldi? Die laatste geeft vaak 3 jaar garantie namelijk. Je zou coulance eens kunnen proberen. Heb ook weleens gehad dat een laptop niet doorbootte als de BIOS batterij leeg was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ArjanE.
@BlenderRender
Nee dat niet nee, maar had wel zelf mijn pc in elkaar gezet dus dacht als ik dit voorzichtig doe komt het wel goed. Want heb alleen de fan zachtjes los geschroefd en schoon gemaakt. Is wel een hoop stof uit gekomen gelukkig.

En ja hij draait op w10

Ik zie helemaal niks meer, hij start op zonder beeld. Hoor wel fans draaien en lampje van oplader staat aan. Scherm zelf flikkert niet of dat die zachtjes aan staat, Want is geen verschil in "zwart". Dus kan ook niet naar bios of dergelijke, aangezien HDMI ook niet werkt.

En foutje van mij, hier de foto.

• ArjanE.
@MsG gekocht bij de MediaMarkt, aangezien ik daar toen werkte en flinke korting er op kreeg.
Dat is inderdaad een oplossing, moet ik daar even naar kijken wat hun garantie ookal weer was.

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:35

Tens

functie elders

meeste lintkabeltjes lijken goed te zitten, maar loop alles wat je los gehad hebt nog een keertje na:
Wat wel opvalt; stekkertje boven de rechter fan zit iets scheef (kan niet zien waar die voor is, maar even aandrukken kan geen kwaad)

edit: de fans lijken nog steeds aardig stoffig......

[Voor 10% gewijzigd door Tens op 21-05-2020 12:19]

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Met het BIOS batterijtje eens door met een multimeter, of houdt er een ledje tegenaan, dan zie je gauw genoeg of daar nog voldoende prik aan komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BlenderRender
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-06 18:04
@ArjanE.
Tja, ik kom ook niet verder dan het voor de hand liggende "check de interne kabel naar je scherm".
Ik neem aan dat je weet dat die enigszins in het slot haakt. Zoniet komt die los bij het in elkaar zetten van je de laptop.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True