video recorder/tv/dvd aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Okay, misschien dat dit voor sommige simple is maar ik kom er ff niet meer uit. Ook niet met de manual.

Dit is wat ik wil;

dvd in pc aansluiten op tv om zo dvd te zien en ondertussen een film opnemen op sbs ofzo.

Wat heb ik gedaan;

vanuit pc looptkabel (s-vhs) naar scart, die gaat in scart ingang 2 van mijn vhs. vanuit vhs scart 1 gaat een scartkabel naar de tv scart 1.

Wat gebeurt er;

Ik kan een videoband bekijken en opnemen van tv. Ik kan een dvd bekijken. MAAAAAR , en hier zit het probleem, al sik die dvd wil bekijken moet ik wel mijn vhs uit/standby zetten.

Doe ik dit laatste niet, dan zie ik twee beelden door elkaar gemixed, waarvan er eentje mijn dvd is.....

Dat wat ik wil zou toch mogelijk moeten zijn of vergis ik me nu???

Mooiste zou zijn als ik naar de tv zou kunnen kijken en ondertussen een DVD op kan nemen op vhs, alleen door de macrovision zal dat wel niet lukken....

Is er iemand hier die me kan vertellen wat ik verkeerd doe???

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als je tv 2 scart aansluiting heeft kan je daar de dvd en vcr op aansluiten. dan kan je dus altijd naar dvd kijken. en eventueel op de vcr opnemen. tv kijken en dvd opnemen gaat als het goed is ook, moet je even kijken hoe je op je tv kan instellen dat de output van dvd naar de vcr gaat.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Als eerste moet je je bekabeling nog maar eens nalopen:

Waarschijnlijk gebruik je een "dubbele SCART" vanaf je VCR naar je TV. Dit houdt in de meeste gevallen in dat er zodra je TV is ingeschakeld ook een signaal van je TV naar je video loopt. In sommige gevallen is dit handig, dan gebruikt je VCR dit signaal bijv. om automatisch zijn channel-presets gelijk te stellen aan die van je televisie of om middels het gekozen TV kanaal het opname kanaal van je video te bepalen etc.

In jouw geval lijkt het me niet direct noodzakelijk om dit signaal te gebruiken. M.a.w. gebruik een enkelvoudige SCART kabel, dit scheelt alvast wat interferentie.

Natuurlijk moet je goed geisoleerde kabels gebruiken. Die kabel die die je vanaf je PC naar je VCR hebt lopen bevat zoals je zelf aangeeft een S-VHS signaal. Ik neem aan dat je een of ander verloopje hebt gebruikt om het signaal in je SCART-poort van je VCR te proppen. Heb je hier geen foutje gemaakt of gewoon slechte spullen gebruikt?

Je aansluitingen op zich lijken allemaal te kloppen. Met de juiste spullen zou het volgens mij dan ook moeten lukken.

$uc6

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb een soortgelijk probleem, met een Philips TV met 3 keer Scart in. Daarop een sat receiver, een DVD en een VCR. Scart 2 is geschikt voor S-VHS en je kan dan ook met de video van de sat opnemen als (ik meen) de VCR daarop is aangesloten en je sat kijkt.

Nu wilde ik toch niet opnemen en de sat op S-VHS uit zetten vanwege de vermeende betere kwaliteit.

Dat werkte allemaal wel, maar er was op de achtergrond steeds een vaag geroezemoes te horen, interferentie ergens van.

Ik heb de sat nu maar weer op Scart 3 aangesloten, omdat ik met SVHS toch geen verschil zie, maar wel vaag!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 08 augustus 2001 12:07 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem, met een Philips TV met 3 keer Scart in. Daarop een sat receiver, een DVD en een VCR. Scart 2 is geschikt voor S-VHS en je kan dan ook met de video van de sat opnemen als (ik meen) de VCR daarop is aangesloten en je sat kijkt.

Nu wilde ik toch niet opnemen en de sat op S-VHS uit zetten vanwege de vermeende betere kwaliteit.

Dat werkte allemaal wel, maar er was op de achtergrond steeds een vaag geroezemoes te horen, interferentie ergens van.

Ik heb de sat nu maar weer op Scart 3 aangesloten, omdat ik met SVHS toch geen verschil zie, maar wel vaag!
geroezemoes komt meestal van de tv tuner die nog altijd op een zender staat afgesteld. tv op 0 zetten lost dit meestal wel op.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.