Vraag

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 17:43
Goedemiddag mede-tweakers!

Mijn vraag:
Is dit normaal bij een RX 5700 XT, ik les op het internet dat de meeste merken een junction van rond de 80 tot 95 max hebben. Wat kan ik hier tegen doen?

extra info: Op MSI afterburner is de normale GPU temperatuur rond de 65-75 graden. VRAM ligt ook rond de 70-80 graden.Echter is de T-junction 110 of zelfs meer waardoor de kaart gaat throttelen. Dit in een tijdbestek van 5 a 10 minuten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
behuizing: CM mb530p - voorkant fans: 120x3 SF360 van CM (boven 2 slots ook radiator).
- boven: 2x 1200 rpm case fan
- achterkant: 1x ML120L rgb fan 2000 rpm
PSU 750 MWE Gold
Ryzen 5 3600
2x8 GB 3200mhz Corsair vengeance pro rgb
en een m2. intel 660p opslag
MSI B450 Gamping por carbon AC

en uiteraard de Gigabyte aorus RX5700XT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk weinig er staat dat dit normaal is. Liever heb ik ook de temperaturen als bij andere 5700Xt's. Dit ook zodat de kaart niet gaat throttelen.

Ik heb alle schroeven goed aangedraaid en twijfel tussen een repaste.

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:11
Je kunt er altijd mee naar de winkel gaan als je de temperatuur niet omlaag krijgt met een 'altijd-aan' fan profiel?

https://community.amd.com/thread/246632

Het is zo ontworpen, maar als de koelcapaciteit niet goed genoeg is door de fabrieksassemblage is je eerste aanspreekpunt de leverancier?

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 11:27
Bij GamersNexus en Guru3D lees ik in de review niet zo snel van dit soort hoge temperaturen. Is de de kaart nieuw of 2e hands.
"Ik heb alle schroeven goed aangedraaid en twijfel tussen een repaste." Is het aandraaien van schroeven het enige wat je hebt gedaan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jaimykooijman Afterburner verwijderen en Ryzen Master gebruiken. GPU undervolten en lichte OC.

bron image

[Voor 58% gewijzigd door Hackus op 21-05-2020 17:57]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 17:43
Bedankt allen voor het reageren!

Ik heb alleen de schroeven aangedraaid dat was een kwartslag maar het verbeterde niet.

Als 2e heb ik de kaart via Wattman de GPU automatisch geundervolt. Deze kwam uit op 1,154v. Waarbij ik wel een lagere T-junction kreeg van rond de 95-105.

Als 2e heb ik een YouTube Wattman profiel gebruikt UV + OC waarbij ik 5fps extra kreeg en lagere T-junction 90-100/105.

Samenvatting profiel:
+50% stroomverbruik
2020mhz (in MSI afterburner 1980mhz)
1,10v
1860mhz geheugen.

Het is iets lager vooral GPU 60/65 met uitschieter 70.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee