Toon posts:

PC verliest stroom tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NielsjeNL
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09 17:59
Hi Tweakers,

Na 2 jaar zonder issues van mijn PC te hebben genoten (ok, falende harde schijven daarbuiten gelaten :P) heb ik plots last gekregen van een interessant probleem.

Vanaf begin mei is mijn PC begonnen met uitvallen op willekeurige momenten. Dit is tot nu toe alleen gebeurd terwijl ik GTA V en Rocket League aan het spelen was, en niet op momenten waar ik aan het werk was of aan het YouTuben was ofzo.
Het is tot nu toe ook alleen 's avonds gebeurd; dit heeft deels te maken met mijn schema denk ik (aangezien ik overdag niet echt tijd heb om te gamen), ik heb verder nog geen kans gehad om te kijken of dit met andere games of op andere tijdstippen ook gebeurd.

Specs:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700 Tray€ 340,90€ 340,90
1MoederbordenAsus TUF H370-Pro Gaming (WiFi)€ 152,50€ 152,50
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenToshiba MD04ACA400, 4TB€ 100,05€ 100,05
1BehuizingenNZXT H440 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16€ 146,80€ 146,80
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 134,06€ 134,06
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,34

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Drivers verwijderen, clean installen
  • Windows opnieuw installeren vanaf 0
  • Nieuwe PSU kopen (had eerst een be quiet!, deze heb ik rond 12 mei vervangen voor de Corsair)
  • RAM vervangen (was eerst 16GB van ander merk, even vergeten welke. ook 12 mei vervangen)
  • Andere voedingskabel in ander stopcontact verderop in de muur
Temperaturen zijn altijd prima, beide mijn GPU en CPU stijgen nooit naar extreme getallen.
Als mijn PC uit valt springt hij ook bijna meteen weer vanzelf aan. Er zijn verder ook geen andere apparaten die uit vallen; zowel mijn 2e PC als NAS en schermen blijven zonder problemen aan.

Dit doet me denken aan twee mogelijke issues:
  • Moederbord kapot?
  • Mogelijke power blips in het huis?
Hebben jullie tips hoe ik nu het best verder kan gaan? Ik hoop echt dat het niet het moederbord is wat dit veroorzaakt... maar daar begint het langzaam aan toch wel op te lijken.
Op het internet hebben mensen met een vergelijkbaar probleem vaak last van het feit dat ze hun PC niet opnieuw aan krijgen (oververhitting), of hebben ze hun PSU vervangen en was het gefixt, maar dat is bij mij dus niet het geval.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee