Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Keyboard: bepaalde letters doen het soms niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nielster
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-06 21:40
Af heb ik problemen met bepaalde letters van mijn toetsenbord: b,f,c,h,'. Het punt is dat deze toetsen het op willekeurige momenten opeens niet meer doen. Als ik dan langdurig en hard op de betreffende letter druk, doet deze letter het hierna weer zonder problemen lijkt het.

Het aparte is dat soms al mijn letters het prima doen. En als ik merk dat één letter weer kuren heeft, is dat gelijk voor alle andere 'probleem 'letters ook het geval.

- Ik heb geen vloeistof over mijn toetsenbord laten vallen, dus dat kan het probleem niet zijn.
- Zowel het stuurprogramma als mijn hardware heeft de laatste updates.
- Laptop reeds opengemaakt om het kabeltje van het toetsenbord los te halen en weer vast te maken. Leek goed vast te zitten.
- Accu is tegenwoordig sneller leeg dan bij aanschaf, maar geen 'bult' of iets dergelijks wat op het toetsenbord drukt.

De laptop wordt zeer intensief gebruikt en wordt dan ook warm (+/- 90 graden). Zou dit voor slijtage kunnen zorgen bij connectors of iets dergelijks?

Iemand anders nog ideeën wat dit kan zijn?

Het gaat om een Clevo 950ER van ongeveer 2 jaar oud.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielster
Bump

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:36
Vaak zitten deze membranen in serie geschakeld bij laptoptoetsenborden volgens mij. Kan je achterhalen of deze allemaal op dezelfde connector zitten? Zo ja, kan je proberen die connector aan te pakken (contactspray ofzo als je erbij kan?).

• Nielster
Dank voor je reactie!

Ik kan in de service manual helaas niets terugvinden op welke connector welke toetsen zitten, en wat welke ribbon cable precies doet. Het toetsenbord heeft in ieder geval drie ribbon cables. Deze heb ik meerdere keren los gemaakt en weer vast gemaakt om (niet zichtbaar) vuil er af te schuiven. De ribbon cables zien er ook goed uit.

Wat deze ribbon cables precies aansturen is mij ook onduidelijk...

1 keyboard zelf?
2 led verlichting (gaat dat via een ribbon cable?)
3 ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• necoe
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08-06-2020
de kapotte letters eruit halen schoonmaken en opnieuw erin doen

• divvid
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-06 11:37
exact zelfde probleem bij Asus FX503. aq12 doen het niet, maar in combinatie met shift of capslock ineens wel. Mechanisch lijkt er dan ook geen probleem, maar driver technisch ook niet (opstarten met een Linux live USB geeft hetzelfde beeld.)
Geen idee hoe dit intern in een keyboard werkt, maar irritant is het wel

• Nielster
necoe schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:45:
de kapotte letters eruit halen schoonmaken en opnieuw erin doen
Dat gaat helaas niet. Het toetsenborden is 1 geheel die met drie ribbon cables aangesloten wordt.
divvid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:09:
exact zelfde probleem bij Asus FX503. aq12 doen het niet, maar in combinatie met shift of capslock ineens wel. Mechanisch lijkt er dan ook geen probleem, maar driver technisch ook niet (opstarten met een Linux live USB geeft hetzelfde beeld.)
Geen idee hoe dit intern in een keyboard werkt, maar irritant is het wel
Dat klinkt toch als een ander probleem. De toetsen werken bij mij ook niet in combinatie met shift of andere toetsen.

Inmiddels werken de toetsen bij mij helemaal niet meer in plaats van af en toe. Ik heb de hoop opgegeven en een extern toetsenbord aangeschaft. :'(
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True