L.S.
Sinds ik nu ongeveer 2 maanden thuiswerk merk ik dat mijn WiFi bereik op de 1e verdieping toch wel erg instabiel is. Af en toe valt de verbinding met mijn PC op de zaak weg, en communiceren via Microsoft Teams lokale installatie werkt ook niet optimaal.
Ik heb een KPN internet/televisie abonnement. (goedkoopste versie)
Af en toe gebruik ik overigens de Ziggo speedtest en hier zie ik dan het volgende:
-Ping 7 of 8;
-Download snelheid is niet constant, meestal tussen 15-20Mbps
-Upload snelheid is vaak hoger dan de download snelheid namelijk 20-25Mbps. Ik dacht altijd dat het andersom was
Het aantal "signaalsterkte" streepjes op mijn Windows 7 laptop is varieert van 2 van 5 tot 4 van 5.
Het netwerk van de buren zie ik altijd op 5 van 5 staan.
De signaalsterkte beneden is prima.
Kortom, hoe kan ik de signaalsterkte boven verbeteren?
-Wifi extender
-Ik hoor ook wel eens iets over internet via het stopcontact
-Een collega had het eens over het aanpassen van de signaal frequentie. Er schijnt een app te zijn waarmee de frequentie van alle wifi signalen getoond kan worden.
Kortom, weet iemand raad?
Ik hoor het graag.
Sinds ik nu ongeveer 2 maanden thuiswerk merk ik dat mijn WiFi bereik op de 1e verdieping toch wel erg instabiel is. Af en toe valt de verbinding met mijn PC op de zaak weg, en communiceren via Microsoft Teams lokale installatie werkt ook niet optimaal.
Ik heb een KPN internet/televisie abonnement. (goedkoopste versie)
Af en toe gebruik ik overigens de Ziggo speedtest en hier zie ik dan het volgende:
-Ping 7 of 8;
-Download snelheid is niet constant, meestal tussen 15-20Mbps
-Upload snelheid is vaak hoger dan de download snelheid namelijk 20-25Mbps. Ik dacht altijd dat het andersom was
Het aantal "signaalsterkte" streepjes op mijn Windows 7 laptop is varieert van 2 van 5 tot 4 van 5.
Het netwerk van de buren zie ik altijd op 5 van 5 staan.
De signaalsterkte beneden is prima.
Kortom, hoe kan ik de signaalsterkte boven verbeteren?
-Wifi extender
-Ik hoor ook wel eens iets over internet via het stopcontact
-Een collega had het eens over het aanpassen van de signaal frequentie. Er schijnt een app te zijn waarmee de frequentie van alle wifi signalen getoond kan worden.
Kortom, weet iemand raad?
Ik hoor het graag.