Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbajram
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-05-2020
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone als opvolger van mijn moto G6. Eigenlijk zoek ik vooral een telefoon die een (kleine) upgrade betekent tegenover de Moto G 6 maar grotendeels in dezelfde lijn ligt.

Wat is je budget?
Graag maximum 250 euro

Wat zoek ik precies?
Ik gebruik mijn smartphone niet om te gamen, maar vooral om wat eenvoudige apps te draaien

Niet te groot: liefst 6:1 inch of kleiner

Android zonder teveel bloat, liefst stock Android.

Liefst geen glazen achterkant, plastic is prima.

USB C aansluiting

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al heel wat modellen vergeleken, en vooral mijn verwachtingen naar afmetingen maken het niet evident. Eigenlijk komt de Google Pixel 3a het dichtst bij wat ik zoek, maar deze is mij te duur. Bestaat een dergelijke smartphone voor dit budget niet meer? Ergens overweeg ik om toch voor de Moto G8 plus te gaan, maar de afmetingen daarvan doen me hier niet echt comfortabel mee voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door dbajram op 20-05-2020 13:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:28
Ik denk dat je het makkelijker krijgt als je niet schermgrootte pakt, maar de maximum afmetingen van het frame. Je moto G6 had behoorlijk lage scherm-body ratio, dus het mobieltje was groot, zonder groot scherm.
Wanneer je een grootte pakt van 155 mm (1.2 mm groter dan nu, dus dat is te behappen) kom je uit op:
https://tweakers.net/smar...NX0lHKBWlUMjQ11TNQqq2tBQA

verder zijn xiami mobieltjes (gezien je prijscategorie) wel een aanrader;
https://www.kimovil.com/e...,f_max_d+sizeHeightMm.156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbajram
Bedankt voor de snelle reactie Ruud. Het gaat mij inderdaad meer om de echte afmetingen van de telefoon, bedankt voor de link.

Xiaomi en Huawei kon ik qua kwaliteit zelf moeilijk inschatten. Zit daar een android versie op die relatief dicht ligt bij de stock variant? De Huwei P30 lite of de Xiaomi Mi A3 lijken me inderdaad een kanshebber.

[ Voor 23% gewijzigd door dbajram op 20-05-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Xiaomi en Huawei gebruiken beiden een redelijk zware skin, dus verwacht geen stock Android.

Heb je trouwens voornamelijk last van de lengte, de breedte of het gewicht? Want een brede telefoon is niet handig voor kleine handen, maar in de broekzak gaat het meer om de lengte bijvoorbeeld.

By the way, het gaat om millimeters, of tienden daarvan, dus neem het niet op alsof het een wereld van verschil is als je telefoon een paar millimeter langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbajram
Het gaat mij meer om de lengte denk ik. Ik steek mijn smartphone inderdaad graag in mijn broekzak.

Misschien overdenk ik die afmetingen inderdaad wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zelfde geldt voor de skin, binnen 2 weken ben je volledig gewend.
Beste prijs/kwaliteit ga je bij de Xiaomi's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:59
dbajram schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:05:
Xiaomi en Huawei kon ik qua kwaliteit zelf moeilijk inschatten. Zit daar een android versie op die relatief dicht ligt bij de stock variant? De Huwei P30 lite of de Xiaomi Mi A3 lijken me inderdaad een kanshebber.
Xiaomi levert 2 series, met eigen MIUI en met Android One. De Xiaomi Mi A3 is met Android One, dat is nagenoeg stock.
Huawei heeft EMUI en dat is verre van stock.
Motorola heeft ook enkele modellen met Android One, je kunt daar op filteren in de pricewatch overigens.
Het merk met de meest stock beleving over de hele linie is Nokia, al hun huidige toestellen zijn Android One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Heb je nog meer wensen? Want als je de afmetingen niet al te nou neemt, kan je wat meer voorkeuren geven, zoals een goede accuduur of een goed scherm bijvoorbeeld.

De Mi A3 heeft inderdaad schone software, maar updates verlopen niet helemaal soepel vgm. Daarnaast zou ik vanaf Android 8 gewoon gelijk een Android 10 nemen, aangezien A11 er al bijna is en er genoeg keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbajram
Allen, bedankt voor het gerichte advies. Omdat ik me toch wat teveel zorgen maak over de afmetingen ga ik voor de Mi A3 gaan, ik wacht alleen nog even af of ik hem nog wat goedkoper kan vinden aangezien hij enkele maanden terug een stuk goedkoper ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een G5 plus, twee zelfs eerlijkgezegd. Heb de G8 plus gevoeld, was eigenlijk prima. Ietsje groter maar prima te doen in mijn broekzak.

Maar voor dit soort dingen moet je eigenlijk gewoon bij de mediamarkt binnen moeten lopen, kun je vergelijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1