Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-03 12:43
Probleem!

Mijn smartphone heeft het begeven, waardoor ik niet kan aanmelden op mijn Paypal account, omdat daar Google Authenticator op stond om met 2 factor authentication aan te melden.

Ze contacteren lukt niet:
- via telefoon is er niemand bereikbaar door het Coronavirus
- om te mailen moet je aangemeld zijn
- ook voor de community moet je aangemeld zijn om iets te kunnen plaatsen.

Help? 8)7

Beste antwoord (via fl1p op 17-07-2020 15:12)

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
fl1p schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Is dat niet een beetje dubbel? :-) 2FA om veiliger aan te melden, maar dan wel backuppen naar de cloud?

UPDATE:
- Gecontacteerd via facebook. Kreeg ik een bot aan de lijn, niet geholpen
- DM op twitter, reactie gehad dat ze dat énkel via telefoon kunnen verhelpen, maar dat zij niet werken tijdens de crisis.

Conclusie: wachten dus...
Ik had exact hetzelfde probleem, maar kan er inmiddels weer in. Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen dan kun je tegenwoordig chatten met Paypal: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us -> Wachtwoord en Toegang tot rekening -> Problemen met inloggen -> Stuur ons een bericht (hier liepen we eerst op vast omdat je moest inloggen) -> Chat met ons zonder in te loggen.

Alle reacties

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-03 14:52
Andere smartphone halen? Paypals 2FA gaat (bij mij) via SMS.

[Voor 42% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-05-2020 13:35]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 21:22
Uit dit topic:
https://www.paypal-commun...thentication/td-p/1827686
If you're still unable to access your account, please contact customer service for support, we can definitely help you get back into your account. To contact customer service, please click Contact at the bottom of the PayPal website for available options, or reach out by PM on Facebook or DM on Twitter.
In Win-auth moet je handmatig door de secret code in te voeren je 2FA toevoegen.
Daarvoor moet je dus toegang tot je paypal account hebben (en paypal laat de secret code niet zien tijdens het toevoegen, dus daar kun je alleen de QR code scannen).
Pizza_Boom schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:35:
Andere smartphone halen? Paypals 2FA gaat (bij mij) via SMS.
Het is ook mogelijk om het via een app als Google Authenticator te doen, dat moest destijds via een omweg, weet niet of dat inmiddels gewoon makkelijk in te stellen is. In ieder geval gaat een nieuwe telefoon daarbij niet helpen.

@fl1p
Alvast een tip voor je nieuwe telefoon, installeer Authy in plaats van Google Authenticator. Daarmee kun je je codes backuppen naar de cloud.

[Voor 52% gewijzigd door TheFes op 20-05-2020 13:42]

Home Assistant configuratie

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 20:31
Alvast een tip voor je nieuwe telefoon, installeer Authy in plaats van Google Authenticator. Daarmee kun je je codes backuppen naar de cloud.
Zeker een goede tip, gebruik zelf ook Authy voor het geval dat ik mn telefoon verlies. _/-\o_

• fl1p
TheFes schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:38:
@fl1p
Is dat niet een beetje dubbel? :-) 2FA om veiliger aan te melden, maar dan wel backuppen naar de cloud?

UPDATE:
- DM op twitter, reactie gehad dat ze dat énkel via telefoon kunnen verhelpen, maar dat zij niet werken tijdens de crisis.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheFes schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:38:
@fl1p
Google Authenticator heeft/krijgt die optie toch ook? nieuws: Google Authenticator krijgt exportfunctie om codes naar ander apparaa...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Heeft. Wat die doet is een aantal QR codes beschikbaar stellen die je op je nieuwe device moet scannen. Dat is dus niet zo handig als je huidige device het niet meer doet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
fl1p schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:09:
[...]

UPDATE:

Ik had exact hetzelfde probleem, maar kan er inmiddels weer in. Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen dan kun je tegenwoordig chatten met Paypal: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us -> Wachtwoord en Toegang tot rekening -> Problemen met inloggen -> Stuur ons een bericht (hier liepen we eerst op vast omdat je moest inloggen) -> Chat met ons zonder in te loggen.

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Heb hetzelfde probleem als TS, maar weet iemand al hoe je Paypal wel kunt bereiken. Ze zijn nog totaal onbereikbaar als je niet kunt inloggen !

• DukeBox
  • Laatst online: 11:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Roelf-99 Zie post boven je

[Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 17-07-2020 11:07]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Roelf-99
Helaas, genoemde mogelijkheid werkt nu niet meer

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-03 16:15

BertV

Handgemaakt

PRECIES hetzelfde probleem hier.
Op een-of-andere manier geeft de authenticator geen werkende codes.

Ik heb "gewoon" een ander mailadres genomen en het zelfderekeningnr gekoppeld.

Paypal is onbereikbaar (als je niet kunt inloggen iig)

@DukeBox

Klopt, het werkt.

[Voor 36% gewijzigd door BertV op 17-07-2020 11:36]

Levensbron Gelderland

• DukeBox

DukeBox

Roelf-99 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:16:
Helaas, genoemde mogelijkheid werkt nu niet meer
Zojuist getest, werkt gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roelf-99
Dukebox je hebt gelijk en kunt toch chatten. Echter het resultaat is teleurstellend:

• DukeBox

DukeBox

Roelf-99 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:36:
Dukebox je hebt gelijk en kunt toch chatten. Echter het resultaat is teleurstellend:
Ja inderdaad maar opzich ook logisch. Als je het via een chat kan laten uitzetten voegt 2FA niet zoveel toe.

Jammer dat ze niet de mogelijkheid bieden om 2FA om te zetten naar SMS of fysiek toezenden van backup codes.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dukebox je hebt gelijk en kunt toch chatten. Echter het resultaat is teleurstellend:[Afbeelding]
Ik denk dat je een betere vraag moet stellen en je exacte probleem moet beschrijven.

Met de vraag zoals je deze stelt zal een helpdesker idd niets kunnen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-03 20:09
Ik zit ook al 2 maanden met hetzelfde probleem. Nu stuur ik iedere week maar een reminder op Twitter of ze mijn bericht van 14 mei kunnen beantwoorden.
No luck so far.

Voor de zekerheid heb ik mijn gekoppelde bank gebeld (Rabo), en die hebben in ieder geval alle afschrijvingen van Paypal geblokkeerd. Zo kan er in ieder geval ook niks met het account gedaan worden...

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Dukebox je hebt gelijk en kunt toch chatten. Echter het resultaat is teleurstellend:[Afbeelding]
Vreemd, ze geven zelf op hun eigen forums aan dat dit wel een mogelijkheid is namelijk...

2FA wordt steeds belangrijker en steeds meer mensen gebruiken het, maar ik denk dat een groot deel niet doorheeft dat als ze de app kwijt raken (of hun telefoon) zonder back-up (vrijwel alle 2FA geactiveerde services bieden back-up codes aan, maar PayPal niet). Misschien dat Tweakers zelf hier eens wat meer in depth op kan gaan?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SgtElPotato schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Vreemd, ze geven zelf op hun eigen forums aan dat dit wel een mogelijkheid is namelijk...

2FA wordt steeds belangrijker en steeds meer mensen gebruiken het, maar ik denk dat een groot deel niet doorheeft dat als ze de app kwijt raken (of hun telefoon) zonder back-up (vrijwel alle 2FA geactiveerde services bieden back-up codes aan, maar PayPal niet). Misschien dat Tweakers zelf hier eens wat meer in depth op kan gaan?
Eigen forums is veelal de US support, die is factor 10 beter (ik had origineel een US account), het kan prima dat dit gewoon een limiet is vanuit Paypal NL en niet 'wij kunnen het niet punt' zeker als de vraagstelling onduidelijk is, of er mogelijk vermoeden is dat iemand de boel probeert te flessen.

Tweakers kan er toch weinig aan doen, beter kijken ze naar de absolute impact van het verlies van zo'n 2FA tool of wachtwoord manager, welke impact heeft het en welke alternatieven heb je. Ik ben blij dat niet elke idioot die wat van mij weet meteen 2FA uit mijn account kan slopen via simpele chat met de support.

Maar ik weet dat je bij MS authenticator deze kan herstellen, kan dat niet bij de Google versie?

[Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2020 13:30]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Eigen forums is veelal de US support, die is factor 10 beter (ik had origineel een US account), het kan prima dat dit gewoon een limiet is vanuit Paypal NL en niet 'wij kunnen het niet punt' zeker als de vraagstelling onduidelijk is, of er mogelijk vermoeden is dat iemand de boel probeert te flessen.

Tweakers kan er toch weinig aan doen, beter kijken ze naar de absolute impact van het verlies van zo'n 2FA tool of wachtwoord manager, welke impact heeft het en welke alternatieven heb je. Ik ben blij dat niet elke idioot die wat van mij weet meteen 2FA uit mijn account kan slopen via simpele chat met de support.
Ja ik denk dat de impact hiervan niet erg bekend is bij de meeste mensen totdat hun telefoon kapot gaat of iets dergelijks.

Zeer zeker waar hoor, maar Paypal zou als verificatie een bedrag kunnen storten van een cent met daarin een code die je op kunt geven ofzo (als voorbeeld).

• VanRoyal
  • Niet online
Vreemd, bij mij was het via de chat vrij snel geregeld. Ik weet niet precies meer hoe e.e.a. is gegaan, maar volgens mij konden ze toen gewoon na wat controlevragen de 2FA resetten, kreeg ik een eenmalige code via SMS en kon ik daarna weer inloggen. Toen opnieuw 2FA gekoppeld en daarbij de optie 'SMS' als backup ingesteld.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:35
Voor wat het waard is, ik had een NL account met 2FA via SMS. Alles via Authy verder, maar ik heb ergens gemist dat PayPal dat eindelijk is gaan ondersteunen.

Hoe dan ook, inmiddels van telefoonnummer gewisseld dus geen toegang meer. NL support wilde niet helpen, US Support gaf aan dat ik bij NL moest zijn want NL account.

Toen ik bij US Support aangaf dat ik inmiddels in de VS woonde kreeg ik als optie om mijn account maar te verwijderen en kon ik een nieuwe aanmaken. Bijzondere manier van werken is het toch...

Overigens ging dat verwijderen wel enorm snel binnen een minuut kon ik een nieuwe account aanmaken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fl1p
VanRoyal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Bedankt! Dit heeft het hem gedaan :)

• Chris_tiaan
VanRoyal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Ik wil mijn oplossing ook even delen, mochten er nog meer mensen zijn met dit probleem.
Via chat ben ik inderdaad ook in contact gekomen met een medewerker. Zij kon mij niet helpen, maar ze gaf aan dat ze me terug konden bellen, omdat ze via een telefoongesprek wel 2FA uit konden schakelen.
Hiervoor gebruiken ze een Iers nummer en kunnen ze blijkbaar alleen tussen 16.00 en 18.00 bellen. Ik werd dezelfde dag nog door dit nummer gebeld, en hier kon een Nederlandse werknemer mijn 2FA wel uitschakelen.

(Heb zelf daarna direct m'n account verwijderd, 3 maanden geen contact kunnen krijgen vind ik onacceptabel...)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Chris_tiaan schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Ik wil mijn oplossing ook even delen, mochten er nog meer mensen zijn met dit probleem.
Via chat ben ik inderdaad ook in contact gekomen met een medewerker. Zij kon mij niet helpen, maar ze gaf aan dat ze me terug konden bellen, omdat ze via een telefoongesprek wel 2FA uit konden schakelen.
Hiervoor gebruiken ze een Iers nummer en kunnen ze blijkbaar alleen tussen 16.00 en 18.00 bellen. Ik werd dezelfde dag nog door dit nummer gebeld, en hier kon een Nederlandse werknemer mijn 2FA wel uitschakelen.

(Heb zelf daarna direct m'n account verwijderd, 3 maanden geen contact kunnen krijgen vind ik onacceptabel...)
Hier exact hetzelfde, ik gebruik paypal eigenlijk nooit, maar volgens mij heb ik nog 20 euro er op staan omdat ik een buitenlandse betaling moest doen die ik uiteindelijk toch niet met paypall heb gedaan.

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:08
Stuur ons een bericht (hier liepen we eerst op vast omdat je moest inloggen) -> Chat met ons zonder in te loggen.
Lijkt niet meer te werken. De optie is niet meer beschikbaar. @Chris_tiaan , jij had het over een Iers nummer. Kan je die misschien Posten/PM'n?

• Chris_tiaan
@SoulShot
Ja, dit was +353 1 523 1400. Voor de duidelijkheid, ik heb dit nummer niet gebeld, zij hebben mij gebeld.
Als je dit nummer googlet zie je wel heel veel spam/phishing meldingen trouwens, dus weet niet hoe het zit met spoofing en dat soort zaken... Maar ja, ze konden wel m'n 2FA uitzetten ;)

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:08
Bedankt hiervoor!

Dat nummer werkt nog, en je krijgt eerst een Paypal bandje. Via 'account issues' krijg ik niemand aan de lijn, maar via een smoesje van 'dispute' kreeg ik wel een operator. Die kon mij helaas niet helpen omdat het niet zijn gebied was, hij was echter wel behulpzaam en gaf mij dit nummer door 0035 314 36 91 11 . Als ik hier naar bel kom ik echter meteen uit bij een bandje dat zegt dat er geen mankracht beschikbaar is wegen Corona...

Geen oplossing helaas.

Edit: na een tweede keer terug te bellen naar het door jou opgegeven nummer kon de dame mij wel helpen. Ze stuurde een code naar mijn Paypal-gelinkt nummer, dat heb ik telefonisch terugdoorgegeven, en heb vervolgens een bericht via mail gekregen dat 2FA werd verwijderd. Opgelost 8)

[Voor 23% gewijzigd door SoulShot op 12-10-2020 15:49]

• zwartejack
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-03 13:55
Na een switch van Android naar iOS dit zelf ook mogen ervaren. Ik heb ongeveer iedere support desk aan de lijn gehad maar niemand wilde mij helpen. 00353 1 523 1400 is wel top. Betreft blijkbaar een support desk in de Filipijnen die normaliter Ieren helpt. Hollanders zijn echter ook welkom :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53
Pff, had vandaag ook ineens het probleem niet meer in te kunnen loggen. Want 'unusual activity in your PayPal account'. Ja, dat klopt, want ik gebruikte het de laatste dagen een stuk meer dan voorheen.
Vervolgens kom je na het inloggen een scherm tegen met een button 'Secure your account now'. Maar daarna alleen maar 'Sorry, we kunnen uw identiteit niet verifieren', ondanks dat ik er al tijden mijn telnr aan gekoppeld heb.

Via het NL support nummer word je na een irritant lang menu doorverbonden met een agent. Om vervolgens te horen 'wegens corona zijn we gesloten'. Het was goed dat ik thuis zit, want mijn broek zakte er van af. WTF zeg, dit is het eerste bedrijf dat deze goedkope smoes gebruikt om maar geen service te hoeven verlenen. Alsof je geen telefoontje vanuit huis op kan nemen en toegang hebt tot je bedrijfssystemen via VPN.

Ik had het bijna opgegeven, maar uiteindelijk toch maar tegen beter weten in een password reset uitgevoerd. En voila, daarna mag ik ineens weer wel inloggen.

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 20:59
Inmiddels al een paar keer geprobeerd te chatten, elke keer wordt ik netjes geverifieerd en wordt er aangegeven dat ik zal worden teruggebeld. Als ik vraag hoe lang dat zal duren is het antwoord meestal "dagen", beetje vreemd.

Niet terug gebeld helaas, al weer 1,5 week geleden sinds ik heb gechat. Net weer een chat gestart, maar geen gehoor aan de andere kant.

Ik snap werkelijk niet waarom ze bij PayPal niet gewoon thuis kunnen werken. Als ik mijn bank bel krijg ik ook gewoon iemand aan de lijn die thuis werkt, dat gaat prima.

Zodra ik de toegang tot mijn account weer heb zeg ik mijn PayPal account direct op. |:(

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 14:48
Loop ook al maanden tegen hetzelfde issue aan. Elke keer de belofte dat ze je gaan bellen, maar niemand belt en contact opnemen is ook bijna onmogelijk als je de juiste weg op de site niet weet te vinden. Zo frustrerend als je niet kan inloggen, vervolgens contact erover wilt hebben en alle standaard linkjes vereisen dat je alsnog moet inloggen... dat is nu net het probleem duh!

Uiteindelijk via de link in dit topic weer contact gekregen en wat ze nu gaan doen is mijn account verwijderen zodat ik een nieuwe kan aanmaken. Benieuwd of het dit keer wel gaat lukken. :/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee