Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vragen over backup oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-06 23:39
Ik wil een backup oplossing opzetten, welke te combineren valt met een netwerkopslag voor streaming.

Daarbij denk ik aan de volgende setting:
  1. Een schijf voor backups van systemen, e-mailberichten, privé afbeeldingen, documenten, installatiebestanden, drivers en andere weinig gebruikte data;
  2. Een schijf met beeld- en geluidsbestanden voor streaming naar andere apparaten, playlists e.d.
Deze schijven zou ik dan in een NAS willen doen en de verschillende apparaten willen instellen om één of twee dagen van de week te gebruiken om backups te uploaden naar schijf 1.

Om de levensduur van schijf 1 te verlengen, zou ik deze enkel actief willen laten zijn op de dag dat er backup gemaakt wordt. Dus de schijf alleen laten draaien op de dag dat er backups plaatsvinden. Ik vraag mij af of dit mogelijk is met schijven in een NAS? Ik kan hier zo gauw geen informatie over terugvinden. Is dit in te stellen in bijv. een Synology?

Tevens vraag ik mij af welk model NAS ik het beste zou kunnen nemen. In het verleden heb ik een Buffalo NAS gebruikt, maar deze kon gelijktijdig gebruik door meerdere apparaten niet aan, was regelmatig overbelast als iemand het ding via WebDAV benaderde en ging volledig defect na 3 maanden gebruik. Ik neig daarom (en vanwege het feit dat er een groter tweedehands aanbod van is ;) ) naar een Synology. Ik heb uiteraard wat rondgekeken alleen heb ik geen idee systeem specificaties in dit geval voldoende zouden zijn in onze situatie, behalve Gigabit netwerk en een USB (2/3) aansluiting voor backup naar externe hdd. Hoeveel RAM en processorspeed heb ik nodig voor soepel, snel en betrouwbaar gebruik van een NAS in bovenstaande situatie? Wellicht kunnen jullie mij daarin adviseren vanuit jullie ervaringen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True