Toon posts:

Pcloud Drive - Kan niet kopieren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Sinds een tijdje gebruik ik nu Pcloud (Dropbox variant).
Ze bieden een Windows applicatie aan, die een virtuele schijf (Pcloud Drive) aanmaakt waarmee ik mijn online bestanden kan bekijken via de Verkenner.
Ik heb een tijd geleden al een aantal audio bestanden op Pcloud gezet. Als ik zo'n bestand via de Pcloud Drive (vanuit de Verkenner dus) dubbelklik wordt deze afgespeeld op mijn mediaspeler. Hartstikke fijn. Als ik echter ditzelfde bestand wil kopiëren naar bijvoorbeeld C:\, dan krijg ik een foutmelding:

1 Afgebroken actie
De opgegeven bestandsnaam is ongeldig of is te lang. Probeer het opnieuw met een andere naam.

De bestandsnaam is niet te lang (ik zit incl. pad ruim binnen de 255 karakters). Hoe kan het dat ik een bestand wel kan openen (afspelen) maar niet kan kopiëren?

Uiteraard al Pcloud gecontacteerd, maar na een dag nog geen reactie.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voorop gesteld: Ik ken Pcloud niet.

Als Pcloud een WebDAV-koppeling levert, zal de volledige URL meetellen in het aantal tekens in de verkenner. Dit zou overigens in een laatste update van Windows 10 opgelost moeten zijn. Welke versie van Windows 10 heb je? En wat voor koppeling is die virtuele disk?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
@Room42
Windows 10 Pro 1909, build 18363.778
Wat voor koppeling..? Hoe kan ik dat bekijken? Ik meen dat Pcloud wel een webdav koppeling heeft maar weet het niet zeker.

[Voor 4% gewijzigd door tbenschop2 op 20-05-2020 11:31]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check de drive mappings in de verkenner of met net use. En wellicht dat de handleiding van Pcloud er nog wat over zegt. Ik zie dat het een betaald product is, dus ik zou toch sowieso de support raadplegen!

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee