Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-05-2020
Mijn vraag

Script maken van je active directory volgens het AGDLP-Principe zonder dat je het hoeft over te typen.
Dus met een Tool

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows server

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb zelf op youtube proberen te zoeken maar zonder resultaat.

Beste antwoord (via amsterdam123 op 20-05-2020 12:12)

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Hoeveel tijd krijg je voor deze opdracht? Al is het een onderdeel van een opdracht.
Als het een aantal weken is dat is de verwachting dat je "moeite" erin steekt.

Door het af te maken en te typen leer je meer over de structuur en waar je op moet letten door trial en error.
Hier ga je veel meer uit halen laten omdat het gebruik van Power Shell steeds belangrijker wordt in de IT.

Tip: Hier bij Tweakers verwachten de meeste mensen dat je input levert vanuit je zelf waar uit blijkt dat je al veel werk heb geleverd maar vast loopt en hulp vraagt aan andere mensen. Dus snel een vraag om makkelijk van een school opdracht af te komen werkt hier niet altijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
Mag ik vragen waarvoor je dit wilt hebben? (school? wat is je opdracht precies?)

Youtube alleen zoeken werkt niet, omdat dit meer zaken beperkt dan simpel AD configureren volgens een principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-05-2020
Ja klopt het is voor een schoolopdracht.

De opdracht:
Het script ad.bat moet worden afgemaakt. De groepsstructuur volgens het AGDLP-principe moet hiermee worden aangemaakt. het is een hele klus om dit over te typen. ik dacht zelf misschien bestaat er een tool voor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
Hoeveel tijd krijg je voor deze opdracht? Al is het een onderdeel van een opdracht.
Als het een aantal weken is dat is de verwachting dat je "moeite" erin steekt.

Door het af te maken en te typen leer je meer over de structuur en waar je op moet letten door trial en error.
Hier ga je veel meer uit halen laten omdat het gebruik van Power Shell steeds belangrijker wordt in de IT.

Tip: Hier bij Tweakers verwachten de meeste mensen dat je input levert vanuit je zelf waar uit blijkt dat je al veel werk heb geleverd maar vast loopt en hulp vraagt aan andere mensen. Dus snel een vraag om makkelijk van een school opdracht af te komen werkt hier niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 15:54
Na 5 minuutjes zoeken op youtube heb ik het volgende voor je gevonden: YouTube: Techdays 2011 - Role-Based Management Extreme Makeover

Ook als je studie materiaal hebt op het gebied van Windows Server/Windows Client, wordt dit letterlijk in het studiemateriaal gemeld met welke tools/scripts bepaalde dingen beheerd kunnen worden. Ook de methode AGDLP principe wordt hierin uitgelegd.

+1 wat @Erazher zegt, beetje meer input is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 14:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dus je vraagt hier om hulp zodat je een shortcut kunt nemen met je schoolopdracht. Dat lijkt me niet de bedoeling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.