Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Degelijke laptop voor ouder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik zoek een laptop voor mijn vader. Hij is al in de 80 en vroeg of ik een andere laptop voor hem uit wou zoeken.
Hij doet er niet zoveel mee. Email, internet, en af en toe een spelletje zoals farmville.

Hij heeft nu een pricewatch: Fujitsu Lifebook E782 (VFY:E7820MXG61NL) en die bevalt hem niet. Af en toe te traag zegt hij.
Het is ook al een oude man en hij snapt 9 van de 10 keer ook niet wat hij aan het doen is dus het moet wel een beetje handig werken een een goed touchpad bijvoorbeeld.

Hij heeft een hekel aan wachten en zit nu ook al te zeuren dat hij soms moet wachten als windows geladen moet worden ofzo. Dus een SSD is een must en 8GB geheugen ook.
Windows 10 op 4GB vind ik persoonlijk ook niet zo'n goed idee.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Hij gaf een budget van 600 euro maar dit vind ik een aardig hoog bedrag voor een laptop waar alleen maar wat basis dingetjes op gedaan worden.
Goede bewezen 2e hands is ook prima.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Hij heeft hem altijd op schoot, dus het is wel handig als het niet een laptop van 4KG is. Verder moet het wel een beetje degelijk zijn.
Hij moet ook niet gloeiend heet worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Geen Apple,
Geen chromebook,
Minimaal 17 inch
Goede duidelijke toetsen,

Ik heb de best buy guide even gelezen maar die Acer Aspire 5 staat mij niet echt aan ook omdat hij 14 inch is.

Een aantal opties:

HP laptop 17-CA1450ND
https://www.bol.com/nl/p/...5F3w_0_26.30.ProductTitle

Asus X712FA CI3 8GB/1TB 17.3IN W10
https://www.bol.com/nl/p/...5F3w_0_26.33.ProductTitle

ASUS VivoBook 17 F705MA-BX080
https://www.bol.com/nl/p/...5F3w_0_26.41.ProductTitle

ASUS F705MA
https://www.bol.com/nl/p/...5F3w_0_26.44.ProductTitle

[Voor 28% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-05-2020 11:13]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:39
Is je vader tevreden over het scherm van zijn huidige laptop?

Indien nee moeten we verder kijken, maar anders zou ik gewoon de harde schijf door een SSD vervangen en een latje geheugen bijsteken, dan ben je voor nog geen € 100 klaar.

De processor van je laatste 2 keuzes is trouwens eerder trager ipv sneller tegenover zijn huidige laptop.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:25
Ik denk idd dat bijna elke laptop met SSD prima is voor je pa.

Aan andere kant als hij veel dingen open heeft staan en grote FarmVille stad heeft dan kan Flash player wel eens crashen...
Vraag is vooral of je pa profijt heeft aan dunne laptop of meer een met goede bouwkwaliteit.
Op zich is na 8 jaar een laptop vervangen niet raar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
De Pricewatch is je vriend, op basis van jou wensen kom ik op het volgende.

Link

Ik denk dat je vader heel blij is met elk van deze laptops. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Lenovo, goede kwaliteit en weinig problemen.

Edit:
Ik denk dat pricewatch: Lenovo ideapad L340-17API (81LY002GMH) de beste keuze is, hij valt binnen het budget, en de koeling is heel goed geregeld (warmte wordt langs het scherm omhoog geblazen) daardoor ideaal om op schoot te hebben.

[Voor 23% gewijzigd door Diederik op 22-05-2020 10:55]

Zet je voicemail uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 02:37
Ik zou ook gewoon een SSD en een extra latje RAM plaatsen. Die i5 is nog meer dan voldoende voor dergelijke werkzaamheden. Maar je vader moet het natuurlijk wel willen. Ik zie bij zulke mensen dat ze vaak liever iets nieuws hebben.

[Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 25-05-2020 20:43]

• keeskap
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 24-03 19:33
ik denk inderdaad dat een ssd voor je pa het beste is dan is hij in ieder geval goed snel. maar ik denk op zich dat je ook wel een vrij grote ssd zal nodig hebben ik heb ook ervaring met oudere mensen en laptops en negen van de tien schonen hun laptop niet op maar dan ook echt nooit dus dan is een grote ssd wenselijk omdat je ook zecht dat je pa negen van de tien keer niet weet wat hij aan het doen is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True