Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Intune Help Desk Role werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:40
Op dit moment ben ik bezig Intune in te richten voor mijn organisatie.

Hierbij wil ik dat onze helpdesk de standaard Help Desk Role krijgt.

Hiervoor heb ik in Azure AD een groep Microsoft Intune Helpdesk Role aangemaakt. Hier heb ik mijn test account lid van gemaakt, naast de helpdeskmedewerkers.

Binnen de Intune role 'Help Desk Operator' stel ik in dat de aangemaakte groep member is, dat de Scope All devices and all users is en de scope tags is default.

Volgens mij heb ik het zo goed ingeregeld.

Toch zie ik nog steeds de melding: no access of something went wrong. Please refresh and try again.

Dit alles is afgelopen maandag ingesteld en ik vond ergens op een forum dat het 24-48 uur kon duren. Vandaar dat ik heb gewacht met verder onderzoek.

Wie kan mij hiermee helpen of mij een duw in de juiste richting sturen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Muggie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:31

Muggie

8 pm

Hebben de operators de juiste licentie? Als je geen ems licentie hebt werkt dit volgens mij niet voor niet global admins.

PSN: mug_8pm

• Lelletje
Ze hebben een Intune licentie, vanuit Microsoft 365 E3.

Volgens mij moet dat toch voldoende zijn?

Net voor de zekerheid opnieuw gecheckt, ze hebben idd een E3 en Intune licentie toegekend.

[Voor 31% gewijzigd door Lelletje op 21-05-2020 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-06 15:57
Muggie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:50:
Hebben de operators de juiste licentie? Als je geen ems licentie hebt werkt dit volgens mij niet voor niet global admins.
Niet waar. Licentie is alleen nodig als je bepaalde functionaliteit wilt gaan gebruiken zoals MFA. Overigens ook aangeraden om dit te doen met admin accounts.

Het probleem zit 'm waarschijnlijk in dat je niet de juiste rechten hebt toegekend. Kijk even wat je met de rol Helpdesk operator kunt doen en kijk welke rol je daadwerkelijk nodig hebt.

https://docs.microsoft.co...ntals/help-desk-operators

Op dit moment kan ik niet beoordelen of dit gedrag normaal is, omdat ik ook niet weet wat je probeert te te benaderen in Intune.

[Voor 4% gewijzigd door iFap op 22-05-2020 01:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:17
Test eens of dat het werkt als je iemand rechtstreeks aan die role toewijst.
Staat me iets van bij dat je Azure AD premium P2 moet hebben voor "nested groups" bij roltoewijzing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

iFap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:55:
[...]

Niet waar. Licentie is alleen nodig als je bepaalde functionaliteit wilt gaan gebruiken zoals MFA. Overigens ook aangeraden om dit te doen met admin accounts.
Wel waar, het staat letterlijk in de documentatie.

https://docs.microsoft.co...role-based-access-control
You can assign both custom and built-in roles to your users. To be assigned an Intune role, the user must have an Intune license.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-06 15:57
Muggie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Wel waar, het staat letterlijk in de documentatie.

https://docs.microsoft.co...role-based-access-control
You can assign both custom and built-in roles to your users. To be assigned an Intune role, the user must have an Intune license.
Dat gaat om specifieke roles binnen Intune zelf. Als je naar de Azure AD roles kijkt dan is dit niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

De topic starter heeft het over intune, daar zit een helpdesk role in. Dat is wat anders dan de azure helpdesk role volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lelletje
Inderdaad, ik heb het over de Help Desk Operator role in Intune. Morgen ga ik even met een collega van de helpedesk kijken. Er is weer tijd over heen gegaan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lelletje
Het werkt nu wel. Het heeft blijkbaar even langer dan 48 uur nodig gehad.

Thanks allen!

[Voor 10% gewijzigd door Lelletje op 25-05-2020 10:51]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True