Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Gait
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:01
Mijn PC met onderstaande configuratie begint na 6 jaar kuren te krijgen. Achteraf speelt het al een tijdje. Heel af en toe dan startte de PC gewoon op, maar kreeg ik geen video-output. Dit gebeurde langzaamaan al iets vaker. De videokaart opnieuw in het PCI-e slot steken werkte vaak.

Laatst startte mijn PC helemaal niet meer op. Uiteindelijk bleek mijn voeding defect te zijn (Corsair AX760). Gelukkig zat ik in het laatste jaar van mijn garantie. De voeding is vervangen voor een Corsair HX 750.

Voor mijn gevoel is het toen een paar weekjes goed gegaan, maar toch begon de ellende vrij snel weer. Hetzelfde probleem als net beschreven. Na het opnieuw insteken van de videokaart kreeg ik er af en toe error code 55 van mijn moederbord. "Memory not installed" ook hier helpt het opnieuw insteken van het RAM.

Vanmorgen wilde ik de PC opstarten en was niet de video-output het probleem, maar gelijk error code 55. Ik heb meer dan 5 keer het geheugen er in en er uit gehad voordat de PC weer aan wilde.

De PC is voorzien van custom waterkoeling en ik heb alle stroomkabels zelf gemaakt, omdat ik deze wilde sleeven. Dit moest ik deels opnieuw doen door de nieuwe voeding. Zou dit er nog mee te maken kunnen hebben of wat is hier aan de hand?

Intel Core i7 4770K
Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
Asus R9290-4GD5
Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9
Corsair HX 750

iRacing

Alle reacties

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:37
Tijd voor een nieuw moederbord? Deze heeft het er duidelijk moeilijk mee...

• th3sander
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:05
Je kan altijd even memtest draaien om te kijken of er iets met het ram geheugen aan de hand is

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True