Toon posts:

3200 cl16 sneller dan 3400 cl14

Pagina: 1
Acties:

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-02 15:21
Hallo Tweakers,

Mijn maatje haalt met 3200mhz op cl16 hogere ram snelheden dan mijn 3400 MHz op cl14. zover ik weet zijn dit de nummers die het er het meeste toen doen.
hier de bench via user benchmark van die van mij:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/27438724

Dit is de run van mijn maatje op 3200 MHz met CL16:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/27885649

Toch zijn er factoren die dus nog grote invloed hebben, maar welke zijn dit?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ander moederbord, background CPU bij jouw test; jouw pc stond langer aan, mogelijk draaide er dus wat naast, andere resolutie, andere generatie CPU, andere GPU (niet eens dezelfde chip), andere SSD/HDD setup, zodra je vergelijkbare systemen hebt kan je dit soort resultaten gaan vergelijken, anders heb je er niets aan ;)

Fixing things to the breaking point...

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:09
Dual channel ? Welke banken heb je geheugen zitten in je moederbord ? En wat voor geheugen heb je precies zover ik kan zien is je geheugen 3000mhz op cl15 dan moet je wel heel veel geluk hebben als het allemaal stabiel draait op 3400mhz op cl15

[Voor 56% gewijzigd door Bartosy op 20-05-2020 02:07]

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-02 15:21
Ze zitten uit mijn Hooft in A2 B2, zover ik weet maak op die manier gebruik van dual channel.

Ik heb de: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK

Gekozen voor deze omdat het bekent stond om zijn goede overklock capaciteit

EDIT: Het viel me op dat vooral de write speed lager lag. Na wat rond googlen kwam ik erachter dat er een verandering van ryzen 2000 -> 3000 is gedaan waarbij de write speed ruwweg door de helft gaat..

Het is dus voor nu opgelost.

[Voor 25% gewijzigd door MrHIghCake op 20-05-2020 11:34]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee