Beste medetweakers,
Vandaag wil ik een probleem voorleggen dat te maken heeft met het feit dat Win ME moeite heeft met het lezen van 512MB RAM en hoger.
Ik heb sedert zaterdag (nadat ik extra geheugen heb aangerukt) gezocht naar een oplossing hiervan.
Dit omdat ik dacht dat het aan mijn Abit KT7-RAID lag.
Niet dus, de search leerde mij dat dit te maken had met Win ME.
Toch word ik verwarring gebracht doordat ik een aantal tegenstrijdige berichten lees in de vele draadjes die er over gaan.
Wijzer werd ik toen ik op de frontpage het bericht ontdekte die ging over de memoryleak in ME.
Dit kwam ik nl tegen verderop in de draad:
Ik wordt er namelijk een beetje moe van om maar 512 van mijn 768MB te gebruiken.
Ik heb al een aantal dagen besteed aan het uitzoeken van het probleem en ik blijf maar vastlopen tijdens mijn zoektocht.
Mijn systeem staat beschreven in mijn sig.
Alvast bedankt.
Vandaag wil ik een probleem voorleggen dat te maken heeft met het feit dat Win ME moeite heeft met het lezen van 512MB RAM en hoger.
Ik heb sedert zaterdag (nadat ik extra geheugen heb aangerukt) gezocht naar een oplossing hiervan.
Dit omdat ik dacht dat het aan mijn Abit KT7-RAID lag.
Niet dus, de search leerde mij dat dit te maken had met Win ME.
Toch word ik verwarring gebracht doordat ik een aantal tegenstrijdige berichten lees in de vele draadjes die er over gaan.
Wijzer werd ik toen ik op de frontpage het bericht ontdekte die ging over de memoryleak in ME.
Dit kwam ik nl tegen verderop in de draad:
Kan iemand dit bevestigen?[vcache] wordt automatisch geregeld tenzij je meer dan 512 meg geheugen hebt. Dat kan windows niet aan en geeft ie aan dat je te weinig geheugen hebt. Dan moet je met de hand je vcache op max 512 meg zetten. Da's een hele andere geheugenbug.
Ik wordt er namelijk een beetje moe van om maar 512 van mijn 768MB te gebruiken.
Ik heb al een aantal dagen besteed aan het uitzoeken van het probleem en ik blijf maar vastlopen tijdens mijn zoektocht.
Mijn systeem staat beschreven in mijn sig.
Alvast bedankt.