Bewegingmelder met lichtsterkte melding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smelo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-06-2020
Allemaal,

Ik ben op zoek naar een bewegingsmelder die op een tweede output de lichtsterkte meldt. Ik wil dit gebruiken voor een domotica systeem met Loxone. Ik weet dat het mogelijk is met een sensor van Loxone zelf, maar die werkt ofwel via Loxone Air ofwel via Loxone Tree. Ik blijf liever onafhankelijk van deze protocollen en zou de sensor liefst in ster aansluiten.

Ik zou dus op één ingang een bewegingsmelding willen en op een tweede ingang wil ik de lightsterkte in die kamer ontvangen. Weet iemand of zo een sensor op de markt is die niet op een bussysteem wordt aangesloten?

Mvg
Lode

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een bewegingsmelder is niets anders dan een IR sensor. Veelal zijn deze digitaal maar als je even zoekt zijn er ook analoge te vinden, kan je je eigen sensor maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:17
Je kunt ook naar KNX sensoren kijken, die kun je ook aansluiten op Loxone.
Standaard hebben die bijna allemaal een lichtsensor aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olav_boz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 16:49
Ik heb de Occupancy sensor occy van EPV gekocht. Degelijk, supercompact en aan te sluiten op de digitale input (beweging) en analoge input (lichtsterkte) van je miniserver. Stukken mooier en onopvallender dan de Tree bewegingsmelder van Loxone zelf, die ik overigens ook heb. Niet goedkoop, wel iets minder duur dan de Tree bewegingsmelder.

Mogelijk alternatief is de motion sensor 360 white - volt free van Faradite. Ik heb 'm niet, dus ik kan je niet vertellen hoe deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
LDR + IR sensor + ESP + ESPHome?

Schiet tussen de palen en je scoort!