Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC, met 2 beeldschermen: beeldscherm 20meter ver.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 19-06 16:38
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier, maar ik heb al een tiidje een project wat ik wil gaan realiseren.. Vandaar besloot ik mijn vraag hier te stellen!

Ik heb op mijn slaapkamer een Game PC gepaard met goede specs, maar.. In de avond willen de andere mensen in het huis lekker slapen, en de isolatie is niet super goed. Dus, dat zou moeten betekenen dat ik moet stoppen met de PC en moet gaan stoppen met gamen. Daar ben ik niet zo een fan van, gezien ik juist in de avond/nacht tijd heb om te gamen. Ik wil mijn Game PC met bureau ten alle tijden op mijn kamer houden en niet verplaatsen.

We hebben een bureau kamer, beneden. Ongeveer 20-30meter kabellengte vanaf mijn bureau, ik wil dus een kabel met displayport/hdmi (displayport heeft de voorkeur voor g-sync, en hoge refreshrates te behalen) op die lengte leggen. Al dan niet een actieve kabel, gepaard met een USB kabel over die lengte voor eventueel USB devices aan de monitor.

Gezien het voor gaming is, lijkt een fysieke kabel mij de beste oplossing. Draadloos heeft de voorkeur, maar dat lijkt mij niet realiseerbaar zonder minpunten tijdens het gamen.

Ik heb jammer genoeg geen thunderbolt op mijn desktop, ook geen PCI e slot vrij om een thunderbolt kaart te implementeren.

Hebben jullie ervaringen, of ideeën hoe ik dit het beste kan gaan realiseren zonder al te veel te merken op die afstand kabel? Ik lees gemixte ervaringen over actieve displaykabels en hdmi kabels. Ik heb een computer op overschot, eventueel kan ik die gebruiken via ethernet (lokaal) om zo een stabiele verbinding naar de pc te krijgen, maar dat lijkt me alsnog voor veel te veel nadelen zorgen. Iemand tips, of aanradingen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 14:10
Is Steam Link misschien een optie? Ze zijn 2de hands best goedkoop te vinden en werken met PS4/Xbox One controllers (onder andere)

Kan bedraad via ethernet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:11:
Is Steam Link misschien een optie? Ze zijn 2de hands best goedkoop te vinden en werken met PS4/Xbox One controllers (onder andere)

Kan bedraad via ethernet.
Thanks! Maar nee, dat is echt geen oplossing. Die delay/betrouwbaarheid is om te schrijnen, en daarboven op is het scherm 20 meter verder niet alleen voor te gamen: maar ook voor gewoon bureauwerk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:16
En waar hebben die huisgenoten dan last van als je gamet?

Ik neem aan het geluid.

Koptelefoon een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-06 19:39
Misschien een idee om de fans niet altijd op 100% te hebben staan?

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
White Feather schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:57:
En waar hebben die huisgenoten dan last van als je gamet?

Ik neem aan het geluid.

Koptelefoon een oplossing?
Nouja, ik had het er niet specifiek bij gezet omdat het eigenlijk niet van belang is op een technisch iets, maar ik slaap op 1 kamer, echter boven mij (verbonden met een recht opstaande ladder) slaapt iemand anders. Dat is dus een 2de kamer bovenop mijn kamer, maar die persoon als ik game snachts hoort dus alles. Vooral het spreken met vrienden (ik speel voornamelijk Multiplayer games), en het typen op m'n keyboard. Vandaar is het het fijn om respect te hebben voor die persoon als hij gaat slapen, ik dan beneden kan gamen, en hij lekker kan slapen :-)

Dus.. ik ben echt opzoek naar een oplossing om mijn videosignaal 20m verder te krijgen op de best mogelijke manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-06 19:39
Jhonna schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:26:
[...]
Dus.. ik ben echt opzoek naar een oplossing om mijn videosignaal 20m verder te krijgen op de best mogelijke manier.
Een nieuw moederbord halen zodat je een thunderbolt kaart kan installeren.

Anders zou je nog naar een display port verlengkabel kunnen kijken maar die zijn het geld niet waard imo

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
Dracoz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Een nieuw moederbord halen zodat je een thunderbolt kaart kan installeren.

Anders zou je nog naar een display port verlengkabel kunnen kijken maar die zijn het geld niet waard imo
Ja inderdaad, alleen.. Ik heb een mini ITX build, dus ook case met een 2080 Ti. De case heeft dus maar 2 slots voor een gpu en die zijn bezet door die GPU; ik zou dan mijn kast, en mijn moederbord moeten vervangen. Een grote kost waar ik tegenop zie alleen voor dit (hoe graag ik dit ook wil, en moet gedaan krijgen). Cosmetisch is mijn pc dan ook niet zoals ik hem zou willen door een nieuwe kast en mobo.

Ik zit in een moeilijke keuze, en ik loop zelf vast. Vandaar dat ik het hier vroeg :-)

Heb je zelf ervaring met verlengkabels? Al dan niet actieve kabels

[Voor 5% gewijzigd door Jhonna op 19-05-2020 23:35]

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 00:22

zion

I GoT my I on U

Ik kon me nog een reactie herinneren in het "Thuiswerken in alle rust" nieuwsitem van enige tijd terug, op de T.net frontpage, het was even zoeken, maar hopelijk geeft dit je een zetje in de goede richting:

amsterdamned in 'reviews: Thuiswerken in alle rust - Maak je pc stiller'

uit zijn post:
20mtr DP kabel: https://www.amazon.co.uk/...Y3V1?_encoding=UTF8&psc=1
20mtr USB2.0 kabel: https://www.amazon.co.uk/...PST4?_encoding=UTF8&psc=1

[Voor 21% gewijzigd door zion op 20-05-2020 11:01]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True