5.1 set upgraden naar 5.1.4 Dolby Atmos

Pagina: 1
Acties:
  • 4.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2020
Beste tweakers.

Momenteel heb ik een 5.1 audio set. We hebben een nieuw huis gekocht dus dat lijkt mij een mooie reden om deze set te upgraden. Ik denk eraan om de set te upgraden naar 5.1.4 (Vier dolby atmos speakers).
Ik heb er al het een en ander over gegoogled maar ik vind het lastig te bepalen wat de juiste keus zal zijn.
Momenteel heb ik de volgende opstelling:

Receiver: Denon AVR-X1400H (7.2 kanaals)
Center speaker: Teufel UL 40 C MK 3
Vloerstaande luidspreker rechts en links: Teufel UL 40 MK3
Rear speaker rechts en links: Teufel UL 20 NG
Subwoofer: Teufel T 10 Subwoofer

Ik ben van plan om de twee rear speakers te vervangen voor nogmaals twee keer de Teufel UL 40 MK3.

Nu wil ik dus 4 Dolby Atmos speakers toevoegen. Kwalitatief gezien lijken speakers die in het plafond verwerkt zitten of speakers die aan het plafond opgehangen worden een betere geluidservaring te bewerkstelligen dan Dolby Atmos "upfiring speakers". Delen jullie deze mening?

Ik ben zelf zeer tevreden met de Teufel speakers dus ik dacht er aan om de volgende te bestellen, maar niet als reflekt speakers te gebruiken maar ze op te hangen aan het plafond:
https://www.teufelaudio.nl/accessoires/reflekt-p16570.html

Of om vier andere plafondspeakers te bestellen en die in het plafond te verwerken. Welk van deze twee opties zouden jullie aanraden (of een eventuele andere optie)? En zijn er plafondspeakers die jullie aanraden om te gebruiken als Dolby Atmos speakers?

Daarnaast heb ik dan één probleem. Mijn receiver kan maar 7 speakers aansturen, 2 te weinig dus. Receivers die minimaal 9 speakers kunnen aansturen zijn helaas nog erg prijzig en mijn huidige receiver is nog geen twee jaar oud, daarom zoek ik naar een goedkopere oplossing.

Ik zou een tweede receiver kunnen kopen om dolby atmos speakers aan te sturen, klopt het dat de receivers dan met elkaar verbonden kunnen worden zodat alsnog alle (9) speakers aangestuurd worden?

Mochten jullie andere tips and trics hebben om mijn opstelling te upgraden naar 5.1.4, dan hoor ik dat graag.

Dank alvast!
Loran

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

loranarends schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:27:
Daarnaast heb ik dan één probleem. Mijn receiver kan maar 7 speakers aansturen, 2 te weinig dus. Receivers die minimaal 9 speakers kunnen aansturen zijn helaas nog erg prijzig en mijn huidige receiver is nog geen twee jaar oud, daarom zoek ik naar een goedkopere oplossing.

Ik zou een tweede receiver kunnen kopen om dolby atmos speakers aan te sturen, klopt het dat de receivers dan met elkaar verbonden kunnen worden zodat alsnog alle (9) speakers aangestuurd worden?
Je zal hoe dan ook ergens in de keten een receiver moeten hebben die 5.1.4 kan verwerken. Verwerken, actief aansturen (dus een receiver met negen versterkte kanalen) hoeft niet eens. Daarvoor kan je een losse versterker nemen (dus geen voorversterker, alleen eindversterker).

De X1400 kan niet de 5.1.4 verwerken. De X1400 kan zeven kanalen aansturen/verwerken en niets meer. Je kan niet een versterker achter de X1400 zetten om de missende kanalen aan te sturen. De X1400 heeft geen uitgangen om deze te koppelen. Daarmee valt deze af om als voorversterker te gebruiken. Je kan de X1400 inzetten als eindversterker (is wel bewerkelijk met twee keer volumeregeling) maar dan moet je alsnog een receiver halen om voor de X1400 te zetten. Je zal altijd een receiver nodig hebben zie 5.1.4 kan verwerken. De X1400 is dat niet dus je zal altijd een nieuwe receiver moeten halen. Of je er eentje neemt met negen versterkte kanalen is een tweede. Ik zou de X1400 sowieso weg doen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 19-05-2020 19:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Ik begrijp dat de X1400 behouden wordt afgeraden, waarom?
Als ik het goed begrijp dan dienen er logischerwijs in totaal negen kanalen versterkt te worden. Dat kan door twee receivers met elkaar te koppelen (voorversterker + eindversterker) of door een receiver aan te schaffen die negen kanalen kan aansturen en verwerken.

Welk van die opties zou je aanraden? Een versterker met negen (of meer) versterkte kanalen vind ik vrij prijzig, maar ik zou het eventueel kunnen overwegen als het veel voordelen heeft t.o.v. twee versterkers met elkaar te koppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:10
Je begrijpt @FeaR niet goed, je hebt 1 apparaat nodig wat alle kanalen kan verwerken, in jouw geval 9 kanalen.

Dat kan de x1400 niet, je zult dus sowieso een andere versterker moeten kopen die dat wel kan.

De optie die je dan hebt:
A: versterker die 9 kanalen kan verwerken EN versterken

B: versterker die 9 kanalen kan verwerken en maar 7 kan versterken, waarbij je je x1400 kan gebruiken om de overige 2 kanalen te versterken.

Voor de duidelijkheid, 1 apparaat moet alles kunnen verwerken, hoe je de kanalen versterkt dat kun je combineren met apparaten

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

loranarends schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:42:
Als ik het goed begrijp dan dienen er logischerwijs in totaal negen kanalen versterkt te worden. Dat kan door twee receivers met elkaar te koppelen.
Zoals hierboven gezegd focus je je te veel op het aantal kanalen om te versterken. Er is echter ook nog iets als het aantal kanalen kunnen verwerken. Twee keer een 5.1 receiver wordt geen 10.2, dat blijft 5.1. De X1400 had nooit gekocht moeten worden als je de wens had naar 5.1.4 te gaan, je kan eigenlijk haast niets met die receiver.
Welk van die opties zou je aanraden? Een versterker met negen (of meer) versterkte kanalen vind ik vrij prijzig, maar ik zou het eventueel kunnen overwegen als het veel voordelen heeft t.o.v. twee versterkers met elkaar te koppelen.
Ik zou de X1400 weg doen. Het is een lomp groot ding om alleen twee kanalen te versterken. Waarbij je dus niet eens de goede ingangen hebt en je met dubbele volumeregeling zit. Je moet hoe dan ook een receiver halen die 5.1.4 kan verwerken. Je kan dan inderdaad een receiver nemen met slechts zeven versterkte kanalen en dan de X1400 voor de laatste twee gebruiken. Ik zou het in één keer goed doen en een receiver nemen die zowel 5.1.4 kan verwerken en versterken. Receivers aan elkaar knopen op de manier hoe jij wilt is mij te hobby Bob.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Dank voor de uitleg, het is mij helder. Is er een bepaalde versterker die (minimaal) 9 kanalen kan aansturen en verwerken die jullie aanraden en is er ook één die ik vooral niet moet halen? Ik zal zelf ook reviews gaan opzoeken.

Het vraagstuk om straks alles aan te kunnen sturen is dan opgelost, bedankt!

Ik ben dan nog erg benieuwd welke soort Dolby Atmos opstelling het beste gaat werken. Zijn er ervaringen met de eerder verstuurde speakers van teufel of zijn er andere plafondspeakers of speakers die aan het plafond bevestigd worden om aan te raden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
Je zou naar een Denon X3600h kunnen kijken, die voldoet aan al je eisen.
Aan de andere kant is 5.1.2 met je X1400h ook helemaal niet zo gek nog niet. Als je in princiepe tevreden bent met je X14000H zou ik het eerst eens met twee front dolby Atmos speakers proberen. Vier atmos speakers is geen must. Kan je later je versterker eventueel alsnog upgraden.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
loranarends schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:49:
Dank voor de uitleg, het is mij helder. Is er een bepaalde versterker die (minimaal) 9 kanalen kan aansturen en verwerken die jullie aanraden en is er ook één die ik vooral niet moet halen? Ik zal zelf ook reviews gaan opzoeken.

Het vraagstuk om straks alles aan te kunnen sturen is dan opgelost, bedankt!

Ik ben dan nog erg benieuwd welke soort Dolby Atmos opstelling het beste gaat werken. Zijn er ervaringen met de eerder verstuurde speakers van teufel of zijn er andere plafondspeakers of speakers die aan het plafond bevestigd worden om aan te raden?
Heb een 5.1.4 set in gebruik met 4 Teufel Reflect Dolby Atmos speakers op de 4 zuilspeakers (T500).
Films kijken (en zelfs radio en muziek luisteren) is een genot met toevoeging van deze kleine speakers. Pioneer SC-LX801 9.2 versterkt en verwerkt de aangeboden signalen.
Tip voor prijzen, Als je een versterker hebt gevonden stuur dan een mail naar Smits Arnhem of KE wat hun laagste prijs aanbod is. Kan veel geld besparen. :) En Teufel heeft met regelmaat 15% korting acties, Scheelt ook weer 90 euro op op 2 setjes Reflekts.

Edit: @loranarends Nee, heb de Atmos speakers niet aan het plavond getest, resultaat op de zuilspeakers was voor mij meer dan voldoende.
Voor je zoektocht naar een passende receiver: Als je voor een scherpe prijs (lees voor jou acceptabel budget) een 11.2 kunt vinden dan altijd doen i.v.m. eventuele toekomstige uitbreiding naar bv. 7.2.4. Tip over prijzen, mijn Pioneer koste 1099 euro, adviesprijs 2099. Verschil wat 1 mail kan uitmaken....
Wat betreft 7.2 of 5.1, ik ben terug gegaan van 7.2 naar 5.1. en daarna 5.1.4. Hoeveelheid speakers in een beperkte ruimte en het minimale verschil in effect waren voor mij de reden.

[ Voor 34% gewijzigd door BenEco op 21-05-2020 00:46 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
@BenEco Dat klinkt geweldig! Heb je de vier Teufel Reflect Dolby Atmos speakers ook eens opgehangen om het verschil te ervaren, of denk je dat het echt niet nodig is?

Dank voor de tip ook voor de aanschaf van een receiver. Ik ben er wel over uit dat ik een nieuwe receiver ga aanschaffen. Nu wil ik het graag in één keer goed doen en twijfel ik tussen een 9.1/9.2 receiver en een 11.1/11.2 receiver. Ik sluit niet uit dat ik ooit de set upgrade naar bijvoorbeeld 7.1.4. Is 7.1.4 nog een merkbaar verschil t.o.v. 5.1.4 of wordt dat een onnodige upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Als je de speakers boven je kunt ophangen dan zeker doen! Echt een duidelijk verschil.

Ik heb een 7.2.4 set en ben daar heel blij mee, maar ik zou eerst 5.1.4 doen, meer kan altijd maar ligt ook een beetje aan je budget, wat wil je uitgeven? 2e hands een optie?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
https://www.dolby.com/us/...-speaker-setup-guide.html

Als ik kijk naar deze setup van dolby, dan vermoed ik dat de twee speakers met nummer 5 nooit netjes weggewerkt kunnen worden in de woonkamer. Zeker één van die speakers zal zomaar in de kamer komen te staan. Dus in de woonkamer zal het niet meer dan 5.1 (of 2).4 worden. Ik sluit alleen niet uit dat er ooit een filmkamer komt, dan zou 7.2.4 een optie kunnen zijn.

Echt een budget heb ik niet, het is meer dat alles wat ik nu uitgeef enkel is om dolby atmos te kunnen realiseren. Ik moet dus nagaan of het me dat waard is. Een 2e hands receiver zou ook een optie kunnen zijn.

@LuisjeNL Welke speakers gebruik jij als atmos speakers en hoe heb je die geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Volgens mij zit je nieuw gauw op 900 a 1100 euro, puur qua voorbeeld: x3600 voor 9 kanaals
Of een x4400/4500 voor 9 kanaals +mogelijke uitbreiding naar 11. (De 4400 heb ik voorheen ook gebruikt voor 11.2.4 inclusief extra 2 kanaals versterker a 80 euro)

Ik heb wat ervaring met Denon, maar er zijn ook andere goede merken, zoek zeker even in de pricewatch (y)

Mijn voorbeeld is niet helemaal fair aangezien ik een filmkamer heb, maar hier komt hij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5o6wekc43zruDwASrItqAs04o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2NtFoSs9oLnzjQJJaEh02gB.jpg?f=fotoalbum_large

In de nok van de zolder heb ik 2 balken gehangen waar de normale speakers aan hangen, niet echt woonkamer proof :+

Maar gooi anders eens een foto van jou situatie online, dan hebben we een beetje inzicht

[ Voor 10% gewijzigd door LuisjeNL op 20-05-2020 23:55 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Eind juli krijg ik de sleutel van het nieuwe huis, dus ik heb even de tekening van Funda gebruikt. Ik ben alles behalve een computer tekenwonder, dus ik hoop dat je begrijpt wat ik ervan gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJnZyNovzDR-cy4wuGYLFsscsoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urTMg9yVgfzAx9xmSw6zTFwm.jpg?f=fotoalbum_large

De vier zwarte vierkantjes zijn de linker, rechter, linker surround en rechter surround speaker. Het rode rondje is mijn subwoofer. De center speaker staat niet afgebeeld maar komt logischerwijs voor de tv te staan.

Ik denk er over na om de Dolby Atmos speakers boven de linker en rechter surround speaker te hangen aan het plafond. Deze speakers: https://www.teufelaudio.nl/accessoires/reflekt-p16570.html Over de positionering van de twee andere speakers twijfel ik nog. Volgens deze setup zouden ze midden in de kamer boven het plafond bevestigd moeten worden, maar dat ziet er natuurlijk niet uit in de woonkamer (https://www.dolby.com/us/...-speaker-setup-guide.html).

Ik denk zelf aan deze setup (https://www.dolby.com/us/...-speaker-setup-guide.html) waarbij ze op de linker en rechter speaker geplaatst worden. Als alternatief zou ik ze ook boven de linker en rechter speaker aan het plafond kunnen hangen. Ze worden dan schuin naar de bank toe gericht. Welk van die opties zou het beste resultaat geven denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Ik heb nog twee andere vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen geven.

- Ik denk erover om de boekenplank speakers (Teufel UL 20 NG) te vervangen voor de vloerstaande speakers (Teufel UL 40 MK3) zodat de vier speakers (links/rechts voor, links/rechts achter) allemaal het zelfde zijn. Gaat de geluidskwaliteit van de gehele set dan inderdaad vooruit?
- Ik twijfel nog over de speakers die ik wil gaan kopen voor de dolby atmos ervaring. Naast de reflekt speakers van Teufel zijn er van Klipsch (R-41SA) ook Dolby atmos speakers die even duur zijn maar meer vermogen lijken te hebben. Ik kan er maar weinig goede reviews over vinden. Welk van de speakers zouden jullie aanraden, of eventueel andere speakers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 19:08
loranarends schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:26:
Ik heb nog twee andere vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen geven.

- Ik denk erover om de boekenplank speakers (Teufel UL 20 NG) te vervangen voor de vloerstaande speakers (Teufel UL 40 MK3) zodat de vier speakers (links/rechts voor, links/rechts achter) allemaal het zelfde zijn. Gaat de geluidskwaliteit van de gehele set dan inderdaad vooruit?
- Ik twijfel nog over de speakers die ik wil gaan kopen voor de dolby atmos ervaring. Naast de reflekt speakers van Teufel zijn er van Klipsch (R-41SA) ook Dolby atmos speakers die even duur zijn maar meer vermogen lijken te hebben. Ik kan er maar weinig goede reviews over vinden. Welk van de speakers zouden jullie aanraden, of eventueel andere speakers?
Je front speakers en center zijn het belangrijkste bij films, de rears minder van belang. Ik denk niet dat je het als grote upgrade gaat ervaren als je de rears gaat upgraden van boekenplank model naar vloer staande speaker.

Verder zou ik je huidige versterker niet gelijk uitzwaaien, als je dat niet al gedaan hebt, maar eerst eens proberen hoe het klinkt met twee atmos speakers boven je fronts. Als je nu tevreden bent over Teufel zou ik het daar bij houden, staat je niet blind op vermogen van andere merken.

Twee extra atmos speakers voor achter halen kan altijd nog. Je hebt geen hele grote zithoek dus je bent nu misschien al beter af door je rears wat hoger op te hangen voor een betere spreiding van het geluid wat je potentiële atmos speakers achter in de weg zit.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
DjaRoel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:10:
[...]
Je front speakers en center zijn het belangrijkste bij films, de rears minder van belang. Ik denk niet dat je het als grote upgrade gaat ervaren als je de rears gaat upgraden van boekenplank model naar vloer staande speaker.

Verder zou ik je huidige versterker niet gelijk uitzwaaien, als je dat niet al gedaan hebt, maar eerst eens proberen hoe het klinkt met twee atmos speakers boven je fronts. Als je nu tevreden bent over Teufel zou ik het daar bij houden, staat je niet blind op vermogen van andere merken.

Twee extra atmos speakers voor achter halen kan altijd nog. Je hebt geen hele grote zithoek dus je bent nu misschien al beter af door je rears wat hoger op te hangen voor een betere spreiding van het geluid wat je potentiële atmos speakers achter in de weg zit.
+1 Helemaal mee eens!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
@DjaRoel Dank voor de reactie. In dat geval ga ik de boekenplank speakers houden. Ik zal eerst een setje van de teufel reflekt speakers bestellen om te ervaren hoe dat klinkt. Weet jij (of iemand anders) of ik deze speakers het beste op mijn vloerstaande speakers kan neerzetten of hoog aan de muur/aan het plafond dien te bevestigen? Normaal zouden atmos speakers via het plafond meer gewenst resultaat moeten leveren, maar deze speakers zijn schuin, dus ik kan me voorstellen dat het geluid wellicht niet goed verplaatst wordt wanneer ze aan de muur/ aan het plafond bevestigd worden.

De komende tijd ga ik kijken of er een aanbieding is voor de denon x3600h, of dat die receiver tweedehands wordt aangeboden. Dan kan ik daarna altijd nog naar 5.1.4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
[quote]loranarends schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:48:
@DjaRoel Dank voor de reactie. In dat geval ga ik de boekenplank speakers houden. Ik zal eerst een setje van de teufel reflekt speakers bestellen om te ervaren hoe dat klinkt. Weet jij (of iemand anders) of ik deze speakers het beste op mijn vloerstaande speakers kan neerzetten of hoog aan de muur/aan het plafond dien te bevestigen? Normaal zouden atmos speakers via het plafond meer gewenst resultaat moeten leveren, maar deze speakers zijn schuin, dus ik kan me voorstellen dat het geluid wellicht niet goed verplaatst wordt wanneer ze aan de muur/ aan het plafond bevestigd worden.

De komende tijd ga ik kijken of er een aanbieding is voor de denon x3600h, of dat die receiver tweedehands wordt aangeboden. Dan kan ik daarna altijd nog naar 5.1.4 gaan.
[/quo

Ik heb 2 teufel reflekt aan het plafond bevestigd. Zijn schuin maar kunnen perfect op je gericht worden op deze manier. Of het verschil maakt met ze eventueel op de front speakers te zetten weet ik niet. Heb ik namelijk niet uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
@harley2009 Nice, dan ga ik dat ook proberen! Heb je ze echt aan het plafond bevestigd of hoog aan de muur / tegen het plafond aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
loranarends schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:31:
@harley2009 Nice, dan ga ik dat ook proberen! Heb je ze echt aan het plafond bevestigd of hoog aan de muur / tegen het plafond aan?
Echt tegen het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
@harley2009 Waar heb je ze trouwens hangen. Daadwerkelijk boven je zitpositie of zoals bij mijn tekening op de positie van de rechter en linker front speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
loranarends schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:50:
@harley2009 Waar heb je ze trouwens hangen. Daadwerkelijk boven je zitpositie of zoals bij mijn tekening op de positie van de rechter en linker front speakers?
Omdat ze schuin staan. Een halve meter van de zit positie af. Je kunt de ook achter je plaatsen op het plafond. Ook dat zal +/- een halve meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@loranarends Kijk eens naar dit stappelijstje om te bepalen welke receiver voor jou het meest geschikt is.

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Dankjewel! Ik heb besloten om de denon 3600 te kopen maar ik wacht gewoon rustig een goede aanbieding af.
Daarnaast ga ik dan 4x de teufel reflekt bestellen om de set te upgraden naar 5.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loranarends
Inmiddels heb ik de denon x3600h voor een prima prijs weten te bemachtigen. Zoals gezegd ga ik de 4 teufel reflekt speakes aan mijn setup toevoegen. Aangezien ik nu bezig ben om het in één keer goed te doen vraag ik me af of een extra sub nog een juiste toevoeging kan zijn.

Zou in deze setup een extra subwoofer toevoegen de moeite waard zijn? Zie in de reacties hierboven de omvang van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Een extra sub is in de basis zeker een goed idee; niet zozeer voor de kwantiteit als wel voor de kwaliteit. Al helemaal met dsp en meten, alhoewel je dat je receiver ook deels voor je kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

ik heb een Sony STR DN1080 versterker , 7.1, met een Teufel Ultima set, op de zuilen heb ik dus ook reflect speakers liggen, nu ga ik eerdaags verbouwen in huis en daar alles wordt gestuct zit ik te denken aan de reflects aan het plafond te hangen.
Het is mij alleen niet duidelijk waar ik ze moet hangen, voor of achter ? , of moet ik er 2 bij kopen en dus 2 voor en 2 achter ? en zijn deze dan gewoon op hetzelfde kanaal aangesloten ? want meer aansluitingen heb ik niet.

Naast het zit gedeelte zoek ik ook nog een oplossing om in het eetgedeelte goed geluid te hebben met evt extra speaker, maar dat is denk lastig met deze set. ik lees wel iets bij sony over multiroom maar weet totaal niet hoe ik dit moet doen, maar goed das een ander punt, nu eerst ff uitvogelen hoe ik de reflects, 2 stuks of 4 ga gebruiken.

Alvast bedankt voor een evt uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@taz10

Even een eigen topic maken en voor de vraag hoe je hoogtekanalen kan integreren vind je alle info op de Dolby site.

Hier in pdf: https://www.google.com/ur...Vaw2DI1NfZV_DlWhgyM1hFFRz

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

LuisjeNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:51:
@taz10

Even een eigen topic maken en voor de vraag hoe je hoogtekanalen kan integreren vind je alle info op de Dolby site.

Hier in pdf: https://www.google.com/ur...Vaw2DI1NfZV_DlWhgyM1hFFRz
Hoogte kanalen kan integreren ? 8)7 , sorry maar dat zegt mij even niets.
Ik vond dit topic met de zoek functie die geadviseerd wordt te gebruiken.

Er wordt hier gesproken over de teufel reflect, atmos speakers die ik dus ook al een paar jaar op de speakers heb liggen maar nu aan de muur of plafond wil monteren maar weet niet precies waar en hoe. Dus dan ga ik ervanuit dat hier iemand met de teufel reflect dit heeft gedaan , das mijn vraag simpel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat LuisjeNL al zegt: hiervoor kan prima een eigen topic geopend worden. Je kickt nu een topic van en jaar oud met een eigen vraag. Deze zet ik dus dicht. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.