Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bandenleverancier beschadigt lederen stuur, geeft niet thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Een twee weken geleden bij een landelijk opererende keten mijn winterbanden laten verwisselen voor zomerbanden. Prima ervaringen met deze keten en vestiging tot dan toe. Bij het wegrijden merk ik op dat er een ruwe plek op mijn stuurwiel zit, die er eerst niet zat. Ik parkeer de auto en zie dat er een soort van geribbelde schade aan zit, alsof er iets hards met enig geweld langs is gegaan.

Ik meld de schade binnen, er komen verschillende werknemers kijken en er worden foto's gemaakt. Aangezien ik nog niets heb mogen vernemen sindsdien, vandaag zelf maar eens gebeld. De schade is zonder enige uitleg afgewezen als zijnde niet daar veroorzaakt. De klantenservice vervolgens opgebeld, en de eerste vraag die ik krijg is of ik foto's van mijn stuur heb van vóór het brengen van de auto. Ik meld dat ik dat een wat vreemde vraag vindt, want wie bezit er nu in hemelsnaam foto's van zijn autostuur, laat staan op zo'n specifiek moment? De klantenservicemedewerker houdt voet bij stuk, er is geen enkele mogelijkheid dat deze schade door een van de werknemers veroorzaakt is.

Aan de telefoon kom ik niet verder bij de vestiging, noch bij de algemene klantenservice. De klantenservice weigert zelfs de telefoon op te nemen als ik met mijn eigen nummer bel. Ik heb prima rechtsbijstand, maar hen inschakelen is last resort wat mij betreft. Nog tips en trucs, enig idee wat ik hier verder mee aan moet?

[Voor 3% gewijzigd door The Killer op 19-05-2020 15:45]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
The Killer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:44:
[...] Ik heb prima rechtsbijstand, maar hen inschakelen is last resort wat mij betreft.
Waarom? :?
Nog tips en trucs, enig idee wat ik hier verder mee aan moet?
Wellicht de verzekering eens vragen hoe het zit?

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt geen bewijs dat de schade is ontstaan tijdens het bezoek aan de werkplaats. Het is ook geen schade die directe relatie heeft met het werk dat uitgevoerd is. Het is dus lastig aannemelijk te maken dat de schade daadwerkelijk tijdens de bandenwissel is ontstaan.
Heb je verder geen getuigen of andere gebruikers van de auto die kunnen stellen dat de schade eerst niet aanwezig was?

Je enige optie is je rechtsbijstand, het bedrijf weigert immers nog met jou te communiceren, verder ga je dus niet komen met ze zonder dat een derde partij het contact overneemt. Al geef ik je daar weinig kans. Wellicht dat rechtsbijstand het bij jou afkoopt maar ik zie niet hoe zij kunnen gaan bewijzen dat de schade tijdens de bandenwissel is ontstaan. En zonder bewijs is het toch erg lastig vrees ik.

[Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 19-05-2020 15:52]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
Ik heb liever gelijk dan dat ik schadeloos wordt gesteld. Aangezien de schade naar mijn inschatting ergens tussen de €200/300 zit komt de rechtsbijstandverzekering waarschijnlijk op het tweede uit.
[...]

Wellicht de verzekering eens vragen hoe het zit?
Dat is natuurlijk nooit verkeerd. Zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:51:
Je hebt geen bewijs dat de schade is ontstaan tijdens het bezoek aan de werkplaats. Het is ook geen schade die directe relatie heeft met het werk dat uitgevoerd is. Het is dus lastig aannemelijk te maken dat de schade daadwerkelijk tijdens de bandenwissel is ontstaan.
Heb je verder geen getuigen of andere gebruikers van de auto die kunnen stellen dat de schade eerst niet aanwezig was?

Je enige optie is je rechtsbijstand, het bedrijf weigert immers nog met jou te communiceren, verder ga je dus niet komen met ze zonder dat een derde partij het contact overneemt. Al geef ik je daar weinig kans. Wellicht dat rechtsbijstand het bij jou afkoopt maar ik zie niet hoe zij kunnen gaan bewijzen dat de schade tijdens de bandenwissel is ontstaan. En zonder bewijs is het toch erg lastig vrees ik.
Snap ik. Het lastige is, er is geen bewijs either way. Ik opperde dat er bij het in en uitrijden wellicht een stuk gereedschap of iets anders vast werd gehouden. Dat was absoluut niet het geval. Toen ik vroeg of daar dan wellicht een foto of video als bewijs voor kon dienen bleef het lang stil.

Tegelijkertijd kan ik ook niet elk detail van mijn auto op de foto gaan zetten voordat er werkzaamheden plaatsvinden om eventuele patstellingen als deze te voorkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:30
Jouw probleem is dat je niet kunt bewijzen dat de schade er nog niet was voor je bezoek aan de garage.
Ik beheer camera's op een parkeerplaats en het is al meerdere malen voorgekomen dat een eigenaar beelden wilde zien, omdat er schade was ontstaan tijdens het bezoek aan onze vestiging. Tuurlijk heb ik ook ongelukjes gezien, maar 90% van de gevallen is er niemand in de buurt van de schade geweest, of hadden we beelden dat de schade er al zat bij aankomst. Ook schades aan de bestuurderkant!

Ik zeg niet dat je liegt, maar ook jij kunt ergens overheen kijken of later opmerken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Sowieso voelt het stuur altijd wel anders aan doordat ze met vette handen (van de smeer) eraan zitten. Dus wellicht dat het daardoor nu opeens opgevallen is. ;)

[Voor 4% gewijzigd door u34186 op 19-05-2020 16:00]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:58:
Jouw probleem is dat je niet kunt bewijzen dat de schade er nog niet was voor je bezoek aan de garage.
Ik beheer camera's op een parkeerplaats en het is al meerdere malen voorgekomen dat een eigenaar beelden wilde zien, omdat er schade was ontstaan tijdens het bezoek aan onze vestiging. Tuurlijk heb ik ook ongelukjes gezien, maar 90% van de gevallen is er niemand in de buurt van de schade geweest, of hadden we beelden dat de schade er al zat bij aankomst. Ook schades aan de bestuurderkant!

Ik zeg niet dat je liegt, maar ook jij kunt ergens overheen kijken of later opmerken.
Eens, ik ben natuurlijk ook niet onfeilbaar. Ik koppel het moment van ontdekken aan het moment van ontstaan, dat is zonder hard bewijs natuurlijk moeilijk hard te maken. Tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat het wel zo is, zonder dat harde bewijs. Ik vind de situatie enorm vervelend, de schade zelf interesseert me niet dat laat ik zonder tegemoetkoming van de bandenleverancier ook wel herstellen.

Ik voel me wel totaal niet serieus genomen, sterker nog, best wel flink te kakken gezet door de klantenservice. Dat steekt me eerlijk gezegd nog het meest. Als reactie daarop, wil ik er best wat tijd aan besteden om te kijken of ik er verder nog iets mee kan. Een "Meneer wat vervelend, ik kan u niet verder helpen maar de volgende keer een beetje korting en ik stuur een bosje bloemen" en er was niets meer aan de hand geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:30
Daar ben ik het ook mee eens (bosje bloemen), maar het staat je vrij om nu ergens anders je banden te laten wisselen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:27
The Killer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Eens, ik ben natuurlijk ook niet onfeilbaar. Ik koppel het moment van ontdekken aan het moment van ontstaan, dat is zonder hard bewijs natuurlijk moeilijk hard te maken. Tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat het wel zo is, zonder dat harde bewijs. Ik vind de situatie enorm vervelend, de schade zelf interesseert me niet dat laat ik zonder tegemoetkoming van de bandenleverancier ook wel herstellen.

Ik voel me wel totaal niet serieus genomen, sterker nog, best wel flink te kakken gezet door de klantenservice. Dat steekt me eerlijk gezegd nog het meest. Als reactie daarop, wil ik er best wat tijd aan besteden om te kijken of ik er verder nog iets mee kan. Een "Meneer wat vervelend, ik kan u niet verder helpen maar de volgende keer een beetje korting en ik stuur een bosje bloemen" en er was niets meer aan de hand geweest.
Ik zou videobeelden opvragen van de garage van het moment dat zij aan jou auto gezeten hebben. Dan kan je zien of er iemand iets gedaan heeft. Ook duidelijk maken dat als ze die niet laten zien de volgende stap rechtsbijstand is.

En wat betreft de klantenserive sowieso een recensie achterlaten op alle bekende sites over dat ze slecht communiceren en jouw nummer geblokkeerd hebben.

[Voor 6% gewijzigd door n3othebest op 19-05-2020 16:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:29
Tsurany schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:51:
Als er ook uitgelijnd is zetten ze wel eens je stuur vast met een klem. Deze kan wel degelijk schade veroorzaken aan je stuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:35
Wellicht niet leuk om te horen maar dit gebeurt vaker, en is menselijk.

Wij als mens vinden het niet leuk als we iets moeten inleveren/achter laten wat voor ons waarde heeft. In het geval van een auto is het niet ondenkbaar dat wanneer het voertuig ophaalt je dingen gaat merken die er eigenlijk al waren. Geloof me, been there, done that.

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt als jij alleen had mijn garage foto's genomen (met timestamp) van het interieur en daar was de beschadiging al zichtbaar die ik dus had gemeld dat zij dat hebben veroorzaakt.

Ik voelde me bijzonder lullig kan ik je vertellen. Het lastige is dat jij zeker weet dat het er niet zat maar je kan het niet bewijzen. Ook met een lange adem ga je niets bereiken, er is simpelweg onmogelijk aan te tonen dat de beschadiging is veroorzaakt door iemand anders dan jij (of een regelmatige bestuurder/ster)

@The Killer

Zoals hier boven genoemd, is de auto uitgelijnd? Dat is in dit verhaal wel handige info

[Voor 5% gewijzigd door OMD op 19-05-2020 16:22]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:20:

@The Killer

Zoals hier boven genoemd, is de auto uitgelijnd? Dat is in dit verhaal wel handige info
Nee, de auto is niet uitgelijnd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:42
The Killer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:44:
De klantenservicemedewerker houdt voet bij stuk, er is geen enkele mogelijkheid dat deze schade door een van de werknemers veroorzaakt is.
Als ze daarvan echt overtuigd zijn hadden ze niet om de foto van voor de reparatie gevraagd. Ze weten immers al dat de schade niet door een werknemer is veroorzaakt. Met andere woorden: ze zijn niet overtuigd.
Vraag eens na waarom ze die foto wilden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
MSteverink schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Als ze daarvan echt overtuigd zijn hadden ze niet om de foto van voor de reparatie gevraagd. Ze weten immers al dat de schade niet door een werknemer is veroorzaakt. Met andere woorden: ze zijn niet overtuigd.
Vraag eens na waarom ze die foto wilden?
Ik zal morgen met een ander telefoonnummer nog eens bellen, als ik met mijn eigen nummer bel wordt er niet meer opgenomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:03
Evanescent schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:00:
Sowieso voelt het stuur altijd wel anders aan doordat ze met vette handen (van de smeer) eraan zitten. Dus wellicht dat het daardoor nu opeens opgevallen is. ;)
Dit had ik ook, dacht dat mijn stuur en versnellingspook ineens beschadigd waren maar na paar dagen rondrijden met mijn eigen vette handen voelde het gewoon weer als vanouds :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Rukapul

Moderator General Chat
Aansluitend op het moment van constateren van schade: ik reed begin dit jaar met iemand mee die net een mooie 2e hands premium wagen had gekocht die aan buitenzijde 100% gaaf was. Parkeren bij bestemming was zeer krap, maar was goed gegaan zonder iets te raken. Toch kijk ik even en blijkt aan de bestuurderskant flinke schade. Achteraf is het waarschijnlijk thuis ontstaan de dag ervoor maar niet opgevallen. Toch denk je eerst aan de directe voorgeschiedenis (in dit geval het inparkeren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
Ik heb inmiddels kort mailcontact met de operationeel directeur gehad, en hij heeft toegezegd dat ik op korte termijn gecontacteerd wordt door de marketing manager. Ik wacht dus nog even af.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
De marketing manager heeft gebeld en namens Euromaster zijn welgemeende excuses aangeboden. Het is verre van gegaan zoals het zou moeten en als klap op de vuurpijl heeft Euromaster aangeboden de ontstane schade volledig op hun kosten te laten herstellen. Na een vervelende ervaring dus alsnog een pluim verdiend.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True