Toon posts:

Voeding oorzaak van haperende MP3's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou een voeding een oorzaak van haperende MP3's (ook elke andere vorm van geluid) kunnen zijn? Ik heb hier namelijk erg veel last van. Of is het aannemelijker dat het IDE-kabels zijn die te dicht op elkaar zitten en elkaar storen? Alle overige opties heb ik geloof ik al uitgesloten.

Ik heb volgens mij zelf alles wat betreft drivers, Biossen, biosinstellingen en hardwareconflicten uitgesloten.

Ik heb het probleem niet altijd gehad, maar kreeg het nadat ik nogal aan het rommelen ben geweest. Andere voeding (vandaar de topic titel), geheugen toegevoegd (kan het toch niet zijn?) bios geflasht (ook alweer terug maar was het ook niet).

Voor de mensen die toch een ander idee hebben hier nog even mijn specs:

Abit KT7-raid
Athlon 1 GHz
512 MB cas2 Dane-Elec
2x IBM 307030 raid 0
Philips DSS330 USB speakers (geen geluidskaart)
rest is niet boeiend volgens mij

Ik draai Win 2k Pro.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Videokaart is ook wel interessant, omdat 3Dfx kaarten nog wel eens aan IRQ's willen snoepen en zo haperingen veroorzaakt (zeker vooral tijdens scrollen in IE zeker?)

Verwijderd

wat ook zou kunnen is dat je netwerkkaart erg dicht op je geluidskaart zit (heb ik ook gehad en dat leverde irritante zoemen op)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
Op maandag 06 augustus 2001 21:22 schreef RobinVR het volgende:
wat ook zou kunnen is dat je netwerkkaart erg dicht op je geluidskaart zit (heb ik ook gehad en dat leverde irritante zoemen op)
hij heeft niet eens een geluidskaart...

Verwijderd

tja.. lezen is ook een vak :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad geen geluidskaart en ook geen 3dfx grafische kaart.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
niet echt antwoord op je vraag maar toch wil ik het ff weten... hoe kan je mp3's luisteren zonder een geluidskaart ?

• ubermaestro
Functioneren andere USB apparaten wel goed ? Op Via KT133a chipsets wilt USB vaker niet goed werken, je zou de USB Filter drivers kunnen proberen, die lossen vaak USB problemen op

• ubermaestro
Op maandag 06 augustus 2001 21:57 schreef RooT het volgende:
niet echt antwoord op je vraag maar toch wil ik het ff weten... hoe kan je mp3's luisteren zonder een geluidskaart ?
Met USB speakers :) , dan gebruikt je je CPU vooral als geluidskaart, niet echt praktisch als je het mij vraagt

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
ja als dat het geval is.. Mp3 vraagt nogal wat werk van je cpu.. maar als je snelle cpu hebt is dat niet erg. Maar als je je geluid via je cpu wilt krijgen moet je cpu daar dus ook voor werken, + mp3's + andere proggies die aanstaan kan soms wel eens tot haperingen lijden! Ik heb dat ook wel eens, als ik bijv. ff flink aan het laden ben happeren mijn mp3's ook wel eens! en vooral als je cpu ook nog eens dient als geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
USB-speakers: geluid zonder geluidskaart
weet niet precies hoe de techniek werkt maar de kwaliteit is erg hoog (normaal gesproken dan). CPU gebruik valt reuze mee, ongeveer 5 %.

Andere USB shit werkt uitstekend. Had USB filter al geprobeerd, hielp niet. De speakers zijn het probleem niet, geloof ik.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

welke apparaten delen de IRQ van je USB?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
IRQ van USB wordt gedeeld door videokaart, netwerkkaart, isdn-kaart, highpoint raid controller: allemaal IRQ 11 (WIN 2k ACPI)
Nooit eerder problemen gehad hierdoor, maar naar aanleiding van dit probleem heb ik wel een keer ACPI uitgeschakeld. Het lukte me toen echter nog niet om zelf IRQ's toe te wijzen.

Maar nogmaals, het moet volgens mij een van de 2 dingen in de originele post zijn. Ik heb al zoveel geprobeerd....
Maarja, velen weten meer dan een (nut van dit forum).

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

als je acpi uitschakelt dan bepaalt de volgorde van je kaarten (meestal) welke IRQ op welk apparaat komt - check de manual.

Ikzelf heb acpi ook uitgeschakeld (weet alleen niet meer of ik het "niet mooi" vond of dat het ook echt nodig was...)

Sowieso, als je probleem hebt met voeding of interferentie van HD kabels dan krijg je denk ik heeeeeeeeeeeel andere problemen...

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1