Kan header niet bewerken in Wordpress met elementor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik ben bezig om mijn oude site over te zetten naar Wordpress. Na het bekijken van heel wat tutorials, begin ik het programma steeds beter te begrijpen. Ik heb het programma Elementor pro aangeschaf en het viel mij op dat ik de header niet kan bewerken met elementor, en ook niet eens aan aanklikken.

Nu heb ik de oplossing al gevonden en het leek allemaal al zo simpel:
https://zemez.io/wordpres...-section-issue-elementor/

Probleem is echter dat mijn pagina menu in wordpress er heel anders uitziet en er helemaal niks te vinden is in de page settings over 'disable header overlay'. Dit wordt op internet aangedragen als DE oplossing. Ik kan dit nergens vinden in wordpress en ik ben al een paar dagen aan het zoeken en wordt er nu een beetje moedeloos van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qrK_xvSAhY9OC6QRJYc-pthIRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMQWY3wQdtp9dzdD1B8MeSBE.jpg?f=fotoalbum_large

Hierboven hoe mijn pagina settings er momenteel uitziet, en te zien is dat er niks staat met header overlay

[ Voor 23% gewijzigd door maurits187 op 19-05-2020 15:25 ]

Beste antwoord (via maurits187 op 19-05-2020 16:52)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je screenshot klopt trouwens niet met de uitleg van je link. Ze hebben het over problemen op een specifieke pagina, dus je moet eerst op 'edit' klikken van je 'home' pagina en daar je 'header options' bekijken: Het plaatje boven stap 2.

[ Voor 6% gewijzigd door kaassouffle op 19-05-2020 16:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Onder Templates kun je met de theme builder een header in Elementor maken. Het is ook een beetje afhankelijk van het thema wat je gebruikt maar zelf zou ik een fijn thema kiezen waarmee je de header kunt aanpassen om vervolgens de pagina's in Elementor te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Thanks voor je antwoord, maar je moet toch je bestaande navigatie menu ook kunnen bewerken. Als ik eentje aanmaak met Elementor dan heb ik opeens 2 navigatie menus. Diegene die ik dus heb aangemaakt in wordpress is niet te bewerken. Dat heeft te maken met de optie 'header overlay', maar dat kan ik dus nergens terug vinden. Jouw optie werkt wel, maar dan heb ik dus 2 menus en eentje kan ik nog steeds niet bewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Dat klopt, de 2e header (die van het thema komt, en niet van Elementor) zul je kunnen bewerken in de Customizer onder weergave, of de thema opties pagina als je thema dit heeft.

Welk thema gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik ben al iets verder, heb een plugin gedownload van Elementor zodat je headers kan bewerken. Ik heb het vermoeden dat ik er nu wel uitkomt. Via de plugin kan ik de Wordpress header verbergen en staat de Elementor header bovenin.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je screenshot klopt trouwens niet met de uitleg van je link. Ze hebben het over problemen op een specifieke pagina, dus je moet eerst op 'edit' klikken van je 'home' pagina en daar je 'header options' bekijken: Het plaatje boven stap 2.

[ Voor 6% gewijzigd door kaassouffle op 19-05-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
thanks ik ga het gelijk ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik krijg de opties (disable header overlay) in het screenshotje niet te zien, klik ik edit aan op de homepagina, in het pagina menu dan krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLFc5s-SPWZlddlJwFnx91BcQQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1qkrHTTrdivY1WXpfc9mOSp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door maurits187 op 19-05-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Het is dus gelukt via een omweg (header/footer plugin voor elementor).

Van mij mag het topic opslot, iedereen bedankt voor het meedenken
Pagina: 1