R5 AMD 1600 retour ?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sngngn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik heb een vraag over retour proces van een processor.

Ik heb de AMD R5 1600 besteld en heb hem 3 weken lang (elke dag gebruikt).
Wat ik voornamelijk gedaan is games te spelen.

gtx 1660 super op een 144 Hz scherm (weet niet of dit nodige informatie is). Omdat dit een zwaardere gpu is wil ik de amd R5 3600 halen en 1600 terug sturen.

Maar ik heb megekko gecontacteerd, ze zeiden dat ze dit processor alleen zullen accepteren als het nog in nieuw staat is. (Koel pasta is hier niet bij van belang).

Ik heb geen idee oh dit nog in nieuw staat is, denken jullie dat ik dit processor kan terug sturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Sngngn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:40:
Ik heb een vraag over retour proces van een processor.

Ik heb de AMD R5 1600 besteld en heb hem 3 weken lang (elke dag gebruikt).
Wat ik voornamelijk gedaan is games te spelen.

gtx 1660 super op een 144 Hz scherm (weet niet of dit nodige informatie is). Omdat dit een zwaardere gpu is wil ik de amd R5 3600 halen en 1600 terug sturen.

Maar ik heb megekko gecontacteerd, ze zeiden dat ze dit processor alleen zullen accepteren als het nog in nieuw staat is. (Koel pasta is hier niet bij van belang).

Ik heb geen idee oh dit nog in nieuw staat is, denken jullie dat ik dit processor kan terug sturen?
Nee aangezien het product gewoon goed werkt en je het gebruikt heb.
Of er moeten specifieke voorwaarden actief zijn dat je het mag uitproberen ofzo.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Cyphax

Moderator LNX
Nee, dit geldt niet als nieuwstaat. Als je 'm getest zou hebben zou het wat anders zijn. Ik heb geen idee of ze 'm bij Megekko accepteren (ik kan het me niet zo heel goed voorstellen eerlijk gezegd) maar het zou het sportiefst zijn als je 'm op eigen houtje verkoopt en een snellere koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 19-05-2020 14:44 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sngngn
@Ora et Labora

Het is gebruikt maar toch wel in nieuw staat? Of vervalt dat nadat het gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sngngn
Edit:

Ik heb hem gisteren overgeklokt naar 3.8 ghz 1.25 volt, om te checken of mijn prestaties tijdens het gamen beter werden en ze wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 11:07

Croga

The Unreasonable Man

Cyphax schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:43:
Nee, dit geldt niet als nieuwstaat. Als je 'm getest zou hebben zou het wat anders zijn.
Wat is het verschil dan?

Je stopt het ding in een socket. Hoe lang dat ding in die socket blijft zitten heeft geen enkel effect op de staat van het ding. Hij wordt er niet beter of slechter van.

@Anoniem: 37297 zit duidelijk buiten de wettelijke periode om terug te sturen. Als Megekko zegt "Als ie nog in nieuwstaat is dan nemen we hem terug" zie ik hier helemaal geen probleem. Terugsturen onder retourrecht zou niet netjes zijn. Terugsturen onder "Ja hoor, geen probleem" zie ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Croga schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:47:
[...]

Wat is het verschil dan?

Je stopt het ding in een socket. Hoe lang dat ding in die socket blijft zitten heeft geen enkel effect op de staat van het ding. Hij wordt er niet beter of slechter van.
Hij is drie weken gebruikt, toch? Dat heeft vast geen merkbaar effect op de staat van het ding in die situatie, maar dat weet megekko niet. Voor hetzelfde geld heeft ie dat ding flink zitten overklokken.
[edit]
Oh hij is ook daadwerkelijk overgeklokt. :+
Kijk, dat ie 'm op markplaats of hier in V&A aanprijst met "zo goed als nieuw" zou ik niet onterecht vinden, maar ik denk niet dat dat is wat zo'n webshop bedoelt. Ze nemen liever niet dan wel terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 19-05-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Normaliter zou je hem niet zomaar terug mogen sturen, maar als de winkel zelf zegt dat het goed is, waarom niet hè.

De WKOA is typisch 14 dagen, dat de winkel dit wil uitbreiden naar 3 weken is netjes.

Nieuwstaat is in dit geval denk ik perfect schoon (dus zonder koelpasta), zonder krassen of verbogen pinnen en in originele, gave verpakking, dus niet opengescheurd of op andere manier lelijker dan nieuw. Ook moet natuurlijk alles zoal boekjes stickers en zegels erbij zitten.

Heb je dat niet: verkoop hem dan gewoon via de V&A voor iets minder dan nieuwprijs. Het is een hartstikke courant product waar veel interesse in is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sngngn
De retour recht bij megekko is 30 dagen, dus ik zit er nog er onder. Ik heb het 1 dag overgeklokt puur om te kijken hoe mijn prestaties worden tijdens het gamen. Verder heb ik er niks mee verder gedaan. Ik neem aan dat megekko mijn product gaat controleren voordat ze mijn geld terug geven, dus mijn vraag is enkel of ze dit artikel als nieuw staat nog beschouwen, want dat gaven ze aan in de mail. Als het in nieuw staat en originele verpakking kan, dat ze dan retour accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sngngn
Dit is wat megekko naar me stuurde:

Als je bestelde artikel niet aan je verwachtingen voldoet bieden wij hiervoor tot 30 dagen na de aanschaf de mogelijkheid om het te retourneren, tenzij de artikelen zakelijk zijn aangeschaft.

Als je gebruik wenst te maken van deze 30 dagen retour periode verwachten wij het artikel wel in nieuwstaat en in de originele verpakking bij ons terug. De koelpaste is verder geen probleem. Om het retourproces in gang te zetten vragen wij je vriendelijk een retour aan te vragen op onze website, een instructie hoe je dit doet vind je op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sngngn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:55:
Ik neem aan dat megekko mijn product gaat controleren voordat ze mijn geld terug geven, dus mijn vraag is enkel of ze dit artikel als nieuw staat nog beschouwen, want dat gaven ze aan in de mail. Als het in nieuw staat en originele verpakking kan, dat ze dan retour accepteren.
Ik denk dat, als je 'm netjes schoonmaakt, ze niet het verschil kunnen zien tussen een nieuwe processor en die van jou. Als ie goed is bevestigt zouden er verder niet echt gebruikerssporen op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon doen dus, ze bieden het aan. Zorg voor originele doosje met bijbehorende serienummer (staat op de sticker die je moest verbreken om doos open te maken) en stuur hem terug. Niks moeilijks aan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1