Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Maximale lengte RJ11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:12
Ik heb vandaag een AVM FRITZ!Box 7530 overgenomen van een mede Tweaker want meegeleverde modem van T-Mobile is dus 3x niks.

Ik ben van plan router/model bij mijn computer werkplek neer te zetten die staat echter ongeveer 14 m vanaf en dichterbij plaatsen kan niet , mijn vraag is heeft een RJ11 kabel invloed op zulke afstanden want Google is niet erg duidelijk in. Of kan ik beter de FRITZ!Box alleen als router gebruiken en dan in DMZ zetten via de modem van T-Mobile ?

Edit het gaat puur om Internet , geen telefonie en tv

[Voor 5% gewijzigd door Amdwarrior op 19-05-2020 13:07]

Beste antwoord (via Amdwarrior op 19-05-2020 13:47)

• iTeqh
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-04 14:53
Hoi Amdwarrior,

Het klopt inderdaad dat deze informatie niet goed te vinden is op het internet.

Bij netwerkkabels (ethernet-standaarden) is bijv. duidelijk beschreven in welke volgorde de verschillende kabels moeten komen, welke snelheden de kabel haalt en hoe lang deze maximaal mag zijn.

Aangezien een telefoonkabel met RJ11 connectoren niet onder een ethernet-standaard valt, is dit helaas ook niet eenduidig beschreven

De 14 m die je aangeeft moet zeker haalbaar zijn voor de telefoonkabel zonder dat dit de performance merkbaar beïnvloed. Het advies is natuurlijk wel om de kabel zo kort mogelijk te houden.

Verder zou ik alleen de FRITZ!Box als router gebruiken en de router van T-Mobile helemaal weglaten.
Ik heb zelf ook bij deze provider gezeten en de meegeleverde Huawei router had vaker problemen.

Met vriendelijke groet,
iTeqh

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-06 18:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het gaat om POTS ? Met degelijke kabel (lees: aders niet te dun) is 14 meter normaal gesproken geen enkel probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
Het gaat om dit type

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Je kan beter een LAN kabel trekken dan een DSL kabel, als dat je vraag beantwoord.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• iTeqh
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-04 14:53
Hoi Amdwarrior,

Bij netwerkkabels (ethernet-standaarden) is bijv. duidelijk beschreven in welke volgorde de verschillende kabels moeten komen, welke snelheden de kabel haalt en hoe lang deze maximaal mag zijn.

Aangezien een telefoonkabel met RJ11 connectoren niet onder een ethernet-standaard valt, is dit helaas ook niet eenduidig beschreven

De 14 m die je aangeeft moet zeker haalbaar zijn voor de telefoonkabel zonder dat dit de performance merkbaar beïnvloed. Het advies is natuurlijk wel om de kabel zo kort mogelijk te houden.

Verder zou ik alleen de FRITZ!Box als router gebruiken en de router van T-Mobile helemaal weglaten.
Ik heb zelf ook bij deze provider gezeten en de meegeleverde Huawei router had vaker problemen.

Met vriendelijke groet,
iTeqh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
iTeqh schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:21:
Hoi Amdwarrior,

Met vriendelijke groet,
iTeqh
Gewoon Wifi uitzetten in T-Mobile router bedoel je? En Fritzbox via T-mobile in DMZ zetten bedoel je? Want dat ding heeft niet eens bridge mode :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
99ruud99 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:06:
Je kan beter een LAN kabel trekken dan een DSL kabel, als dat je vraag beantwoord.
Lijkt me inderdaad best optie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Ik denk dat hij bedoelt: pak de t mobile modem , leg hem achterin op zolder neer, sluit de fritzbox aan zoals je de t-mobile modem aan zou sluiten.
Zodra je ooit weer overstapt ga je terug naar zolder, pak je die modem, en stuur je hem terug :P

beetje dit idee: https://imgur.com/a/X06z4VX

[Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 19-05-2020 13:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:42
Wil je een zo goed mogelijke verbinding zonder gezeik hou je modem zo dicht mogelijk op het ISRA en ga verder met ethernet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
99ruud99 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:43:
Ik denk dat hij bedoelt: pak de t mobile modem , leg hem achterin op zolder neer, sluit de fritzbox aan zoals je de t-mobile modem aan zou sluiten.
Zodra je ooit weer overstapt ga je terug naar zolder, pak je die modem, en stuur je hem terug :P
Morgen even boel verbouwen dan 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik heb de oplossing gevonden(denk ik) gezien Fritzbox ook als Mesh te gebruiken zijn koop ik er een Fritzbox-7581 erbij die sluit ik vervolgens aan inkomende signaal en die gaat via lan naar mijn burea naar mijn AVM FRITZ!Box 7530 dit moet mogelijk zijn? Ook nog veel beter bereik *O*
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True