Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game Pc met oog op de toekomst rond de 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DionDV
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik wil al een tijdje upgraden met oog op de nieuwe 3000 series video kaarten van Nvidia. Nou is het door corona dat ik aardig wat thuis zit en redelijk veel game/achter mijn pc zit. Daarom ben ik van plan om een pc te bouwen waarmee ik simpelweg alleen de gpu vervang wanneer de nieuwe generatie er is. nou is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen of ik de juiste componenten heb samengesteld en of er eventuele verbeteringen mogelijk zijn zodat wanneer de nieuwe generatie er is ik er vlekkeloos mee kan gamen.

op het moment heb ik nu een 2k 144hz scherm alleen kan mijn pc dat gewoonweg niet aan met de meeste games.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 353,01€ 353,01
1BehuizingenCorsair Crystal 680X RGB Wit€ 240,19€ 240,19
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 97,90€ 97,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 124,93€ 124,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,03

ik zou eventueel ook nog een 3800x overwegen in mijn pc te doen als dat veel verbeteringen geeft.
ik heb er geen processorkoeling bij gedaan omdat ik niet ga overclocken als jullie een andere mening hebben hoor ik dat graag!
Is 750W genoeg voor in de toekomst? wanneer ik dus een nieuwe kaart koop
Als er ook verbeteringen zijn qua intern geheugen die beter aansluit op mijn amd processor hoor ik dat ook graag! ik ben zou eventueel ook 32 gb intern willen aanschaffen indien dit een goeie boost geeft voor mijn processor (ik weet dat 16gb ruim voldoende is op het moment) ik wil wel graag rgb, ik heb de laatste 5 jaar naar een zwarte kast gekeken!

Ik ben bewust van waardevermindering van de 2060, dit is omdat ik heel veel thuis zit nu accepteer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja maar alleen het geheugen en randapparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee, ik heb een lg ultragear scherm dat g-sync compatible is dus liever een nvidia kaart.

Ga je overklokken?
nee want ik heb gehoord dat er bij amd op het moment weinig extra vermogen te halen valt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop de vragen beantwoord te krijgen die ik hierboven heb plus extra tips zijn altijd welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canelo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 21:28

Canelo

BT61.

Met een 5700XT kom je momenteel verder, qua prijs en performance, kan je later ook beter verkopen want de rtx kaarten van nu gaan zeker hard in prijs droppen als de 3000 uit zijn. Ik zie dat je gysnc hebt maar je gaat maar een korte periode met een amd kaart zitten. 750 is te veel, je kan met een systeem met een 2080ti al met 650w voeding doen en zeker ook met de 3000 series. Een 3800x heeft helemaal geen meerwaarde vergeleken met een 3700x, dus gewoon zo behouden. Als ik jou was zou ik wel een 3600 nemen, zo bespaar je geld en kan je ook upgraden naar een 4600/4700x, die gaan een veel betere performance hebben in games bijvoorbeeld. Als ram zou ik de geheugen van g.skill of crucial nemen voor een ryzen cpu vanwege compatibileit, corsair kan ook maar het is gokken dat die ryzen compatibel is.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DionDV
PsKid schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:00:
Met een 5700XT kom je momenteel verder, qua prijs en performance, kan je later ook beter verkopen want de rtx kaarten van nu gaan zeker hard in prijs droppen als de 3000 uit zijn. Ik zie dat je gysnc hebt maar je gaat maar een korte periode met een amd kaart zitten. 750 is te veel, je kan met een systeem met een 2080ti al met 650w voeding doen en zeker ook met de 3000 series. Een 3800x heeft helemaal geen meerwaarde vergeleken met een 3700x, dus gewoon zo behouden. Als ik jou was zou ik wel een 3600 nemen, zo bespaar je geld en kan je ook upgraden naar een 4600/4700x, die gaan een veel betere performance hebben in games bijvoorbeeld. Als ram zou ik de geheugen van g.skill of crucial nemen voor een ryzen cpu vanwege compatibileit, corsair kan ook maar het is gokken dat die ryzen compatibel is.
toch wel de 5700x? aangezien die beter verkoopbaar is en meer performance heeft. die upgrade houd ik in me achterhoofd! wel even kijken destijds of het echt veel gaat helpen bij gamen ik en bedankt voor de aanbeveling van de ram, ik hoorde al dat er iets met corshair was dat het niet altijd compatible was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
Waarom zou je voor een X570 gaan? De extra features gebru9ik je toch niet en een kwaliteit B450 moederbord werkt even goed

Ook zou ik gaan voor een 5700XT, kost iets meer maar is veel sneller

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DionDV
SuperToine123 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:58:
Waarom zou je voor een X570 gaan? De extra features gebru9ik je toch niet en een kwaliteit B450 moederbord werkt even goed

SuperToine123 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:58:

Ik heb gelezen dat x570 modellen de processoren nog beter laten lopen. beste halen uit het product. en eventuele upgrade naar zen 2 . plus ik heb meer ruimte voor geheugen of is dit nog steeds een domme keuze dan?

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
De 3700X is op basis van Zen 2, ik denk dat je Zen 3 bedoelt??

Sinds vandaag, heeft AMD gezegt dat B450 gaat werken met Zen 3, dus is letterlijk alle meerwaarde van X570 weg.

Hoezo zou je meer ruimte nodig hebben voor meer geheugen?

Een X570 laat een 3700X niet beter lopen, het ligt aan het moederbord. Op een goedkope X570 loopt een 3700X slechter dan op een goed B450 bord, het ligt vooral aan de power-delivery van het moederbord

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-06 22:50
Een ryzen 4000 cpu zal draaien op een b450 mobo. Maar dan wel dankzij een beta bios wat na de flash niet meer teruggedraaid kan worden. En AMD rekent hierbij op de goodwill vd mobo bakkers.

Voor mij persoonlijk te weinig zekerheden. Dus mocht ik jou zijn, zou ik kiezen voor een b450 mobo dat de 3700x zeer goed kan draaien. Hoef je de cpu alvast niet te upgraden, of althans zal de kans de komende jaren klein zijn.

https://docs.google.com/s...daIVNyMatydkpFA/htmlview#

Kijk hierbij vooral daar de allerlaatste kolom, gezien je niet gaat overklokken. Kies een mobo uit met een groen vinkje ernaast. Oranje kan ook, maar dat vereist wel een goede case flow etc. Groen dus best.

Aanraders binnen het b450 segment zijn dan zowat alles, maar zodra je wil overklokken is de keuze beperkt tot MSI en wat duurdere segmenten binnen het ASUS gamma.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True