Toon posts:

If u could choose....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat onze produktie servers (4 stuks) aan vervanging toe zijn wij opzoek naar nieuwe servers.

Nu hebben we de keuze tussen de volgende types:

- Compaq ProLiant DL380 G2
- Compaq ProLiant DL580
- HP netserver lh 3000(r)

Graag zou ik willen weten welke type jij zou kiesen en waarom.

Tuurlijk *D :

http://www.hp.nl/products/pc-servers/werkgroep_servers/hp_netserver_lh_3000(r)/index.html

http://www.compaq.com/products/servers/ProLiantdl580/index.html

http://www.compaq.com/products/servers/proliantdl380/index.html

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat heeft sowieso niet veel verstand van servers sneller dan 60 mhz, maar vraagt zich af waarom de topictitel niet is:
"welke productieservers zal ik kiezen"

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Kun je niet misschien ff wat linkjes met info over die servers plaatsen ? ben namelijk een beetje :Z

edit:
Tnx man ;)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

heb relatief weinig kennis, maar die HP heb ik gezien en zijn van leuk design, maar daar gaat het helaas niet om :)

Zijn er geen vergelijkings tests te vinden!?

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Die Compaq proliants (heb met de 3000 / 3500 serie gewerkt) zijn geweldig in de onsite ondersteuning van compaq, makkelijke servers ook wat betreft toegang, onderhoud. Het enige was met de proliants dat de backup (30 Gb tapestreamer) eens per 2 week niet meer herkend werd en de server opnieuw gestart moest worden om dit te verhelpen. De 7 tapewisselaar werkte daarentegen perfect :)

De HP heb ik geen ervaring mee, sorry.

Verwijderd

Mijn kennis over servers is ook niet enorm, maar wat mij wel opvalt is dat de specificaties van de Compaq beter te noemen zijn dan die van de HP.

Maar ik weet niet hoe bv een support is van Compaq of HP, een test zou idd handig zijn :)

offtopic:
Devil_2000 wil heel graag de Compaq ProLiant DL580 ipv van zijn P1 200 Mhz met 64 MB-SDRAM en Win2k ;(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
In tegenstelling tot de vorige posters heb ik geen ervaring met Compaq servers, maar de LH3 en LH3000 zijn IMHO :9~
Waarom? Omdat ik ze gewoon :9~ vind!

;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Op maandag 06 augustus 2001 22:22 schreef FoolZero het volgende:
In tegenstelling tot de vorige posters heb ik geen ervaring met Compaq servers, maar de LH3 en LH3000 zijn IMHO :9~
Waarom? Omdat ik ze gewoon :9~ vind!

;)
Uhuh, d8 jij nou echt dat je de hele tijd tegen die dingen aan zit te kijken? Tis geen desktop...
Prestatie gaat het hier om, en als je op een netwerk 500 meter verderop zit kan het je echt geen moer schelen hoe het ding eruit ziet hoor.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 06 augustus 2001 22:30 schreef tvdleur het volgende:
Uhuh, d8 jij nou echt dat je de hele tijd tegen die dingen aan zit te kijken? Tis geen desktop...
Prestatie gaat het hier om, en als je op een netwerk 500 meter verderop zit kan het je echt geen moer schelen hoe het ding eruit ziet hoor.
Al zit je er recht tegenover. Als prestaties het belangrijkst zijn, dan maakt een leuk frontje geen hol uit!

Belangrijkste voor de serverkeuze lijkt me toch kijken naar welke dingen je ermee gaat doen, wat de eisen zijn. Vervolgens kijken welke het best aan eisen voldoen, goede support leveren en binnen budget passen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Ik ging/ga ervanuit dat die dingen in een (vrij koude airconditioneerde) serverruimte staan...

Maar idd, als je er recht tegenover zit, dan is het uiterlijk ook van (errug) ondergeschikt belang

• blender
  • Niet online
Even een tegenvraagje... welke systemen gaan ze vervangen en wat gebeurt er met DIE systemen? >:)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 00:05 schreef blender het volgende:
Even een tegenvraagje... welke systemen gaan ze vervangen en wat gebeurt er met DIE systemen? >:)
hehe profiteur :)

/me baalt dat je eerder was met zo'n reply :P

Verwijderd

Ehm, gezien de gestelde keuzes zou ik voor de Compaq gaan..

ECHTER..

ik zou nog eerder bij Dell gaan winkelen, zelfde support&service en stukken goedkoper.

Bijvoorbeeld deze

ziet er imo nog lekkerder uit ook nog (as if anyone cares for a rack-server)

Verwijderd

Topicstarter
Er worden 2 Proliants 800 en 1 Proliant 1000 vervangen.

De proliants 800 hebben beide een Intel P-200 met 256 MB RAM en 2x 9GB HD (mirror).
De proliant 1000 heeft een P-166 met 144 MB RAM en raid (4GB).

Reden voor vervanging lijkt mij dus wel duidelijk. Deze machine zullen waarschijnlijk dienst gaan doen voor test doeleinden. (en privé doeleinden >:) ftp'tje ofzo)
Pagina: 1