Hallo
Ik ben van plan mijn eerste desktop ooit te kopen.
Ik stel zelf één samen en mijn vriend bouwt die voor mij.
Ik heb een systeem samengesteld dat over het algemeen goed lijkt maar ik wil graag jullie mening
Mijn budget is €2000 ongeveer, waarvan €500 naar monitors (1 of 2, waarschijnlijk tweedehands) en equipment zou gaan (webcam en streamdeck)
Voor de monitor dacht ik 2 144hz 1080p monitoren te kopen, is dat een goed idee?
Wat moet de pc kunnen
- Video editing/photoshop/creatief werk
Ik zou graag davinci resolve gebruiken (zeer zwaar programma) maar met adobe creative cloud kan ik zeker ook werken. Hiervoor zou ik 32 gb ram voorzien maar ik weet niet of dit overkill is.
- Gaming
Ik speel geen zware story mode games, bijna uitsluidend online multiplayer (csgo, LoL,valorant,rocket league....)
Met 60 tot 100 frames ben ik al zeer tevreden maar meer mag altijd natuurlijk
Hiervoor speelde ik enkel op PS4 dus ben de kwaliteit niet gewend
60 fps op redelijke kwaliteit voor games zoals PUBG, the withcher, apex legends is wel echt een minimum
De build die ik onderaan voorstel zal veel betere performance geven, dat weet ik
- Streaming
Een pc build waarmee ik kan beginnen streamen op twitch/youtube.
Voorlopig zou dat League of legends of valorant zijn maar dat kan nog veranderen in de toekomst.
Fortnite is ook soms leuk.
Streamen in 1080 p als beginnende streamer lijkt mij niet noodzakelijk dus 720p is dik oke!
Ik heb goede internetconnectie (20+ mbps upload speed)
Ik zou streamen op een single PC en met NVENC
PC moet dus wel overlay, transitions en alerts aankunnen op redelijke tot goede kwaliteit
- Schoolwerk/web design
In mijn vrije tijd design is ook websites en dergelijke.
Dat zal geen probleem zijn neem ik aan?
- Programmeren
Iets dat ik misschien wil leren in de toekomst, niet echt een vereiste.
Geen idee hoe sterk een PC moet zijn voor die software
De build die ik tot nu heb
Over het algemeen zoek ik dus een all-around gemiddelde pc die de meeste software en games met gemak aankan. En een beetje streamen als het kan
Ik ben van plan mijn eerste desktop ooit te kopen.
Ik stel zelf één samen en mijn vriend bouwt die voor mij.
Ik heb een systeem samengesteld dat over het algemeen goed lijkt maar ik wil graag jullie mening
Mijn budget is €2000 ongeveer, waarvan €500 naar monitors (1 of 2, waarschijnlijk tweedehands) en equipment zou gaan (webcam en streamdeck)
Voor de monitor dacht ik 2 144hz 1080p monitoren te kopen, is dat een goed idee?
Wat moet de pc kunnen
- Video editing/photoshop/creatief werk
Ik zou graag davinci resolve gebruiken (zeer zwaar programma) maar met adobe creative cloud kan ik zeker ook werken. Hiervoor zou ik 32 gb ram voorzien maar ik weet niet of dit overkill is.
- Gaming
Ik speel geen zware story mode games, bijna uitsluidend online multiplayer (csgo, LoL,valorant,rocket league....)
Met 60 tot 100 frames ben ik al zeer tevreden maar meer mag altijd natuurlijk
Hiervoor speelde ik enkel op PS4 dus ben de kwaliteit niet gewend
60 fps op redelijke kwaliteit voor games zoals PUBG, the withcher, apex legends is wel echt een minimum
De build die ik onderaan voorstel zal veel betere performance geven, dat weet ik
- Streaming
Een pc build waarmee ik kan beginnen streamen op twitch/youtube.
Voorlopig zou dat League of legends of valorant zijn maar dat kan nog veranderen in de toekomst.
Fortnite is ook soms leuk.
Streamen in 1080 p als beginnende streamer lijkt mij niet noodzakelijk dus 720p is dik oke!
Ik heb goede internetconnectie (20+ mbps upload speed)
Ik zou streamen op een single PC en met NVENC
PC moet dus wel overlay, transitions en alerts aankunnen op redelijke tot goede kwaliteit
- Schoolwerk/web design
In mijn vrije tijd design is ook websites en dergelijke.
Dat zal geen probleem zijn neem ik aan?
- Programmeren
Iets dat ik misschien wil leren in de toekomst, niet echt een vereiste.
Geen idee hoe sterk een PC moet zijn voor die software
De build die ik tot nu heb
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER Gaming OC 3X White 8G | € 570,- | € 570,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 155,56 | € 155,56 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 263,30 | € 263,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.408,56 | ||
Over het algemeen zoek ik dus een all-around gemiddelde pc die de meeste software en games met gemak aankan. En een beetje streamen als het kan
[ Voor 35% gewijzigd door ernest9637 op 19-05-2020 12:54 ]