Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HK AVR verbinden met Samsung smart TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Furious7e
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-05 14:41
Mijn vraag
Hoe kan ik mijn receiver succesvol verbinden met mijn smart tv?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn set-up

Harman Kardon AVR 151S
- Hdmi 1: Ziggo mediabox
- Hdmi 2: PS4
- Hdmi 3: chromecast
- Hdmi out/ARC: Samsung Smart TV

Samsung Smart TV ue55ru7470
- Hdmi 3 ARC: AVR 151 s

De situatie

Het lijkt erop dat er een signaal van de receiver naar de tv gaat maar niet omgekeerd. Alle via mijn receiver aangesloten apparaten werken goed met beeld en geluid. Als ik de smart functies van de tv zelf gebruik (netflix app, NPO etc) speelt hij automatisch af via het geluid van de tv-speakers.

In de instellingen bij audio output van de tv zie ik enkel de opties 'tv speakers' en 'optisch'. Mijn Harman Kardon verschijnt nergens in de instellingen. Het komt er nu dus op neer dat ik mijn TV enkel als scherm gebruik waar de output van de receiver naartoe gaat. Als ik de smart functies van de TV wil gebruiken, krijg ik de audio niet via mijn receiver aan de praat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Hdmi kabels ontkoppeld en opnieuw aangesloten
- Ik heb de bij de instellingen van mijn tv HDMI-CEC geactiveerd.
- Ik heb bij de instellingen van mijn receiver de HDMI link geactiveerd

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Furious7e
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-05 14:41
Op mysterieuze wijze heeft de tv nu toch contact gekregen met de receiver. Terwijl ik niets heb aangepast. Blijkbaar heeft steeds hetzelfde proberen (kabels er weer in en uit) geholpen. Het topic kan daarmee gesloten worden!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True