Mijn vraag
Hoe kan ik mijn receiver succesvol verbinden met mijn smart tv?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn set-up
Harman Kardon AVR 151S
- Hdmi 1: Ziggo mediabox
- Hdmi 2: PS4
- Hdmi 3: chromecast
- Hdmi out/ARC: Samsung Smart TV
Samsung Smart TV ue55ru7470
- Hdmi 3 ARC: AVR 151 s
De situatie
Het lijkt erop dat er een signaal van de receiver naar de tv gaat maar niet omgekeerd. Alle via mijn receiver aangesloten apparaten werken goed met beeld en geluid. Als ik de smart functies van de tv zelf gebruik (netflix app, NPO etc) speelt hij automatisch af via het geluid van de tv-speakers.
In de instellingen bij audio output van de tv zie ik enkel de opties 'tv speakers' en 'optisch'. Mijn Harman Kardon verschijnt nergens in de instellingen. Het komt er nu dus op neer dat ik mijn TV enkel als scherm gebruik waar de output van de receiver naartoe gaat. Als ik de smart functies van de TV wil gebruiken, krijg ik de audio niet via mijn receiver aan de praat.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hdmi kabels ontkoppeld en opnieuw aangesloten
- Ik heb de bij de instellingen van mijn tv HDMI-CEC geactiveerd.
- Ik heb bij de instellingen van mijn receiver de HDMI link geactiveerd
Hoe kan ik mijn receiver succesvol verbinden met mijn smart tv?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn set-up
Harman Kardon AVR 151S
- Hdmi 1: Ziggo mediabox
- Hdmi 2: PS4
- Hdmi 3: chromecast
- Hdmi out/ARC: Samsung Smart TV
Samsung Smart TV ue55ru7470
- Hdmi 3 ARC: AVR 151 s
De situatie
Het lijkt erop dat er een signaal van de receiver naar de tv gaat maar niet omgekeerd. Alle via mijn receiver aangesloten apparaten werken goed met beeld en geluid. Als ik de smart functies van de tv zelf gebruik (netflix app, NPO etc) speelt hij automatisch af via het geluid van de tv-speakers.
In de instellingen bij audio output van de tv zie ik enkel de opties 'tv speakers' en 'optisch'. Mijn Harman Kardon verschijnt nergens in de instellingen. Het komt er nu dus op neer dat ik mijn TV enkel als scherm gebruik waar de output van de receiver naartoe gaat. Als ik de smart functies van de TV wil gebruiken, krijg ik de audio niet via mijn receiver aan de praat.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hdmi kabels ontkoppeld en opnieuw aangesloten
- Ik heb de bij de instellingen van mijn tv HDMI-CEC geactiveerd.
- Ik heb bij de instellingen van mijn receiver de HDMI link geactiveerd