Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amsterdam123
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 20-05 16:11
Hallo Allemaal,

ik loop op dit moment stage bij een logistiek bedrijf als ICT'er
Die hebben op dit moment een nieuwe vestiging erbij.

Ik moet ervoor zorgen dat de vestigingsmanagers zelf op hun bureaublad gebruikers kunnen aanmaken en wijzigen. Ik heb super veel video's bekeken op youtube maar dat heeft me nog nergens gebracht.

Wie kan mij vertellen in welke richting ik moet gaan kijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Microsoft windows server 2016

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielzz01
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13-11 09:24
Moeten ze gebruikers aanmaken in de Active Directory? Of een ander programma?

[Voor 15% gewijzigd door nielzz01 op 19-05-2020 10:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amsterdam123
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 20-05 16:11
In een RSAT programma

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar ik denk dat je dan Delegate control moet hebben.

Hier twee pagina's met meer informatie.
https://www.safesystems.c.../least-privilege-dilemma/
https://www.petri.com/del...ad-user-account-passwords

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-11 16:50

garriej

Ik las ondertieten.

RSAT installeren op de Pc waar gebruiker toegang moet hebben en AD Delegate control inrichten.

iRacing Profile | Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zegt 'een' RSAT, je bedoelt vast https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=45520 waarmee dan jij of de manager (?) een account moet aanmaken/wijzigen? Account in Windows, of bijv. in het ERP?

In alle gevallen zou ik met klem adviseren niet te zoeken in YT video's maar eerst een handleiding / de documentatie te lezen. Als het inderdaad om 'Windows' / de Active Directory gaat: check eerst basics. Het is te makkelijk om de boel goed te slopen en een dag downtime kost een boel bij een logistiek bedrijf.

En daarna: zie boven. Verifieer wel of de manager dergelijke tools gaat snappen. Maak een goede handleiding incl wat te doen als het fout gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
En daarna: zie boven. Verifieer wel of de manager dergelijke tools gaat snappen. Maak een goede handleiding incl wat te doen als het fout gaat.
Het is inderdaad een vraag of het een goed idee is om managers (die er mogelijk weinig verstand van hebben) gebruikers te laten beheren in de Active Directory.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True