Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-09-2020
Mijn vraag
Laatst heeft iemand ingelogd op de iMac van kantoor (ik ben momenteel thuis aan het werk)
Nu krijg ik alleen telkens alle laatst geopende documenten van deze persoon op mijn iMac te zien als deze persoon op de eigen laptop inlogd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de helpdesk gebeld van de opleiding (IT helpdesk) van deze persoon, die zijn 1,5 uur bezig geweest en nog is er niks gevonden. ze zijn zelfs met teamviewer bezig geweest, maar niks ze snapten niet veel van iMacs. Ik zie de documenten inmiddels niet meer bij openen.
Maar ik krijg ze dus wel telkens te zien. Nu moet ik een hele lijst door om mijn eigen documenten terug te vinden. Voor school heeft diegene namelijk vele documenten geopend.

Ik heb gekeken bij office maar kan geen enkele link vinden dat er met mij een koppeling is gemaakt. Behalve met mijn werkgever.

Hoe kan ik dit uitzetten, want door een paar documenten zoeken vind ik niet erg, maar vanochtend weer een lijst van 20+ documenten voordat ik mijn laatst geopende document eindelijk terug vond.

Alvast Bedankt! :)

Beste antwoord (via F_J_K op 10-07-2020 09:14)

• klompje
@Wim-Bart inmiddels is het opgelost. Excuses door de drukte vergeten te reageren met de gevonden oplossing.

De oplossing is als volgt geweest.
Degene met het schoolaccount moest een nieuw wachtwoord aanmaken, voor haar Office 365 schoolaccount, en vanaf toen heb ik nooit meer documenten die vanaf haar laptop werden geopend op mijn iMac gezien!

Waarom dit zo moest wisten ze op de zit afdeling niet en bij Microsoft ook niet. Maar het is gelukkig wel opgelost :)

Bedankt nog allemaal
Voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34
Ben je ingelogd bij One drive? En check de accounts eens in de Mac-configuratie.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
@DiedX Hoe doe ik dit?
Ik ben online ingelogd bij onedrive.
Zelf gebruik ik onedrive nooit, met werk gebruiken we google drive.
alleen om Word te openen hebben we een gezamelijk voor bedrijven office 365 account.

Zover ik nu kan zien bij mac informatie
internet accounts
gebruikers en groepen
zie ik alleen mijn eigen offive 365 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
De tweede vraag:

Apple logo linksboven -> Systeemvoorkeuren -> Internetaccounts

Zie je verder een wolk-achtig ding in je bar rechtsboven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK_C7Aa4RifCsKSifJgbwBrCB8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bzRaPcBNHJSriOn4tJGSMdKK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Log inderdaad uit uit alle MS accounts. Gooi bij twijfel ook alle cookies weg uit je browser (Gebruikt het systeem zelf Safari? Geen idee eigenlijk).

Edit: ik verplaats je topic even van WOS naar CSA, ik meen dat er op iMacs geen Windows draait :P

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2020 09:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
@DiedX
internet accounts
- icloud
- google

Ik heb dat wolkje nu ook boven in staan.
Ik had me dus aangemeld bij onedrive om te zien of hier het andere account in staat,
maar hierop kan ik tot nu toe (zelf) niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
F_J_K schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:27:
Log inderdaad uit uit alle MS accounts. Gooi bij twijfel ook alle cookies weg uit je browser (Gebruikt het systeem zelf Safari? Geen idee eigenlijk).

Edit: ik verplaats je topic even van WOS naar CSA, ik meen dat er op iMacs geen Windows draait :P
Zelf heb ik dus alles al uitgelogd, office verwijderd, iMac uit en daarna opnieuw opgestart en office geïnstalleerd en ingelogd.

Ik zal de ander vragen, of zij dit ook al heeft geprobeerd.

-- bedankt, ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, maar bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
klompje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:28:
@DiedX
Ik had me dus aangemeld bij onedrive om te zien of hier het andere account in staat,
maar hierop kan ik tot nu toe (zelf) niks vinden.
Dan weet ik het niet meer :(

Wellicht kan je aan de persoon vragen om zijn wachtwoord te veranderen? Jij zou dan foutmeldingen moeten krijgen. Aan de andere kant: zit je daarop te wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
DiedX schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Dan weet ik het niet meer :(

Wellicht kan je aan de persoon vragen om zijn wachtwoord te veranderen? Jij zou dan foutmeldingen moeten krijgen. Aan de andere kant: zit je daarop te wachten? :)
@DiedX IIG bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat Microsoft hier dan wellicht zelf weleen antwoord op heeft, hoe het kan dat de office bestanden blijkbaar met elkaar gedeeld worden, zonder dat er op een account is ingelogd. Op de iMac is niks te vinden over dat desbetreffende account.

Alleen als ik office open (excel, word etc..) dan komen de bestanden van de ander (die op haar laptop zijn geopend) tevoorschijn, ik kan de map ook niet verwijderen bij recente mappen...

Er staat nu trouwens als ik Word open een melding bij de door op de andere laptop geopende bestanden:
(naam document) OneDrive voor Bedrijven -> Documents -> Chatbestanden van Microsoft Teams
(naam document) OneDrive voor Bedrijven -> Documents -> Microsoft Teams Chat Files

Als ik ze probeer te openen kan ik ze gewoon inzien/bewerken.

Het blijft een vreemd verschijnsel, wat hopelijk Microsoft zelf dan wel kan oplossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

klompje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:59:
(...)
alleen om Word te openen hebben we een gezamelijk voor bedrijven office 365 account.
(...)
Je bedoelt toch alsjeblieft niet waar het hier naar klinkt... dat jullie allemaal van hetzelfde, gezamelijke, account gebruik maken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
Jester-NL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Je bedoelt toch alsjeblieft niet waar het hier naar klinkt... dat jullie allemaal van hetzelfde, gezamelijke, account gebruik maken...
@Jester-NL
De baas betaald voor Office 365 bedrijven en alle werkgevers kunnen met eigen werk mail inloggen om gebruik te maken van MS office... dit gebeurd er op kantoor, volgens mij mag dit toch gewoon :?
Of heb ik nu iets heel raars gezegd :')

Volgens mij maken de scholen (mbo/hbo,uni) nu met onderwijs op afstand, hier ook gebruik van.
Alle studenten hebben een office 365 voor bedrijven account om in te loggen en zodoende deel te nemen aan Microsoft Teams etc.) School betaald maar studenten maken er gebruik van met eigen mailadres. Maar goed ik ben geen expert, anders stelde ik hier ook de vragen niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door klompje op 19-05-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik bedoelde dat het klinkt (kan klinken) alsof jij en je collega inlogden met dezelfde gebruikersnaam. Dat zou een en ander kunnen verklaren.
Maar ik begrijp dat iedereen een eigen account en inloggegevens heeft.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
Ik denk dat het wellicht een probleem is op het onedrive account van de ander. Dat als zij documenten bewerkt op welke pc dan ook, deze ook op mijn iMac komen te staan.

Dit is dan een probleempje dat Microsoft zelf kan oplossen hopelijk.

De helpdesk van de school gaat nu met Microsoft overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Office toevallig geactiveerd met account van iemand anders en niet jezelf. Want in dat geval ziet hij het account van die ander als preferred.

Net zoals alles moet Office 365 met persoonlijke Office 365 account geactiveerd zijn. Is dit niet het geval heb je binnen Office365 en SharePoint online, Teams de rechten van die persoon.

Wanneer je je eigen account separaat moet toevoegen weet je al dat het niet goed zit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje
@Wim-Bart Nog geen reactie van de desbetreffende school gehad.
Blijkbaar zijn de account gekoppeld denkt de helpdesk van school.

Maar hoe of wat, dat snappen ze zelf dus ook niet. Hopelijk maandag een antwoord.

Zelf ben ik ook even vrij van werk vandaag, dus ik heb nog niet gezien hoeveel bestanden van die andere op mijn iMac te zien zijn.

Ze dachten overigens eerst dat het een probleem van apple was bij de school, dat die automatisch oneerbiedig voor bedrijven koppelingen maakt in Office 365...

Bij Office 365 is alleen mijn eigen werk account aangemeld, maar toch blijf ik de documenten van de ander te zien, terwijl er nergens een account van diegene meer via de iMac is ingelogd.

Kortom afwachten maar! Zodra ik meer hoor zal ik het hier ook even melden.
Bedankt allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

klompje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:27:
@Wim-Bart Nog geen reactie van de desbetreffende school gehad.
Blijkbaar zijn de account gekoppeld denkt de helpdesk van school.

Maar hoe of wat, dat snappen ze zelf dus ook niet. Hopelijk maandag een antwoord.

Zelf ben ik ook even vrij van werk vandaag, dus ik heb nog niet gezien hoeveel bestanden van die andere op mijn iMac te zien zijn.

Ze dachten overigens eerst dat het een probleem van apple was bij de school, dat die automatisch oneerbiedig voor bedrijven koppelingen maakt in Office 365...

Bij Office 365 is alleen mijn eigen werk account aangemeld, maar toch blijf ik de documenten van de ander te zien, terwijl er nergens een account van diegene meer via de iMac is ingelogd.

Kortom afwachten maar! Zodra ik meer hoor zal ik het hier ook even melden.
Bedankt allen voor het meedenken!
Ik zag gisteren iets op de iPad van een kennis. Daar waren ook bestanden te zien van een verkeerd account. Dit bleek gecrasht te zijn. Ik heb b dit als volgt opgelost.

Word gestart,
Daar zag ik dat er met fout account was aangemeld in het licentie scherm
Uitgelogged
Aangemeld goede account
En alles was weer ok

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• klompje
@Wim-Bart inmiddels is het opgelost. Excuses door de drukte vergeten te reageren met de gevonden oplossing.

De oplossing is als volgt geweest.
Degene met het schoolaccount moest een nieuw wachtwoord aanmaken, voor haar Office 365 schoolaccount, en vanaf toen heb ik nooit meer documenten die vanaf haar laptop werden geopend op mijn iMac gezien!

Waarom dit zo moest wisten ze op de zit afdeling niet en bij Microsoft ook niet. Maar het is gelukkig wel opgelost :)

Bedankt nog allemaal
Voor het meedenken!
Pagina: 1