Hallo allemaal,
Ik zoek een?
Wireless bridge om een oud LAN apparaat hier in huis aan het netwerk te koppelen.
Mijn installatie bestaat uit een Unifi router, switches en enkele AP's.
Tot op heden heb ik hier altijd een Netgear EX6120 voor gebruikt, maar die heeft onlangs de geest gegeven. Daarbij had deze een groot nadeel, namelijk dat deze op de achtergrond gekoppeld was aan het Wireless MAC adres van een AP in plaats van een SSID. Ik zoek dus eigenlijk een unit die deze MAC adres koppeling niet maakt, of waarbij ik dit handmatig kan wijzigen.
Mijn budget?
Ik kan natuurlijk nog een Unifi AP pakken en deze via wireless link koppelen. Maar dat is me wat duur.
Het moet gewoon weer een WiFi versterker-achtige aanpak gaan worden. Zeg < €50.
Wat is belangrijk voor mij:
- Roamt mee of handmatig instelbare MAC adres koppeling
- De "extender netwerken" kunnen uitgezet worden. Ik wil alleen de LAN poort gebruiken.
- Past rechtstreeks in het stopcontact en is lekker compact
- De status indicator LED's op de extender zijn uit te schakelen
Kijk uit naar jullie advies. Bij voorbaat dank!
Ik zoek een?
Wireless bridge om een oud LAN apparaat hier in huis aan het netwerk te koppelen.
Mijn installatie bestaat uit een Unifi router, switches en enkele AP's.
Tot op heden heb ik hier altijd een Netgear EX6120 voor gebruikt, maar die heeft onlangs de geest gegeven. Daarbij had deze een groot nadeel, namelijk dat deze op de achtergrond gekoppeld was aan het Wireless MAC adres van een AP in plaats van een SSID. Ik zoek dus eigenlijk een unit die deze MAC adres koppeling niet maakt, of waarbij ik dit handmatig kan wijzigen.
Mijn budget?
Ik kan natuurlijk nog een Unifi AP pakken en deze via wireless link koppelen. Maar dat is me wat duur.
Het moet gewoon weer een WiFi versterker-achtige aanpak gaan worden. Zeg < €50.
Wat is belangrijk voor mij:
- Roamt mee of handmatig instelbare MAC adres koppeling
- De "extender netwerken" kunnen uitgezet worden. Ik wil alleen de LAN poort gebruiken.
- Past rechtstreeks in het stopcontact en is lekker compact
- De status indicator LED's op de extender zijn uit te schakelen
Kijk uit naar jullie advies. Bij voorbaat dank!
[ Voor 18% gewijzigd door Kirkhaan op 19-05-2020 13:08 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/vJvB2ZgBFT0BKsBUIFpbH6gz.png?f=user_large)