Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vermoeden dat airflow in kast niet goed is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:31
Goedeavond!

Voor mijn gevoel is mijn PC behoorlijk warm. Nu heb ik het vermoeden dat mijn airflow niet optimaal is en/of dat ik te weinig fans heb.

Bij een lage load (heb enkel Edge en Telegram open) zijn de temperaturen als volgt:
  • CPU: +/- 40
  • Mobo: +/- 50
  • GPU: +/- 60
Tijdens het gamen (Cities Skylines of Parkitect) is het als volgt:
  • CPU: +/- 55
  • Mobo: +/- 65
  • GPU: +/- 75
Mijn systeem:
  • CPU: AMD Ryzen Threadripper 2920X
  • Mobo: ASUS prime X399-A
  • Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16
  • NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
  • Corsair Carbide Clear 400C Wit met twee fans (voor- en achterzijde
Voor mijn gevoel klopt dat niet en heb het er zojuist ook over gehad met een mede-tweaker en wat temperatuurtestjes gedaan en vergeleken met elkaars PC. Zijn PC is vele male koeler, met name het moederbord.

Nu kon ik zo 123 ook niets vinden op internet dat er met bepaalde onderdelen hitte problemen zijn of iets dergelijks. Maar aangezien ik de ballen verstand heb van airflow in een PC, wil ik de beste hulplijn inschakelen die er maar is :>

Wie heeft goede tips? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:04
2 fans is wat weinig. Als je er 2 bij zet zal het stukken beter zijn. Buiten lagere temperaturen zal het ook minder geluid geven.

Verder zijn je temperaturen niet schokken. Bij 85+c moet je je pas zorgen gaan maken.

Zit er nergens stof? In je gpu, case fans of stoffilters?

[Voor 12% gewijzigd door Catch22 op 19-05-2020 00:25]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:32
Welke sensor van het mobo geeft 65 graden aan?
Voor de rest volkomen normale temperaturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:31
Catch22 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 00:24:
2 fans is wat weinig. Als je er 2 bij zet zal het stukken beter zijn. Buiten lagere temperaturen zal het ook minder geluid geven.

Verder zijn je temperaturen niet schokken. Bij 85+c moet je je pas zorgen gaan maken.

Zit er nergens stof? In je gpu, case fans of stoffilters?
Stof is er zeer minimaal. Dus dat is het niet.
Uszka schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:03:
Welke sensor van het mobo geeft 65 graden aan?
Voor de rest volkomen normale temperaturen.
Hoe kan ik dat zien welke sensor het is? Heb nu "open hardware monitor" en daar staat enkel temperature #1 t/m #6. Nummer 1 is het warmst.

Maar ik heb zojuist ook de CPU fan omgedraaid, deze blies tegen de richting in. Heerlijke noob fout :+

Ga daarnaast fans bijplaatsen. Moet goedkomen nu! Thanks :)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True