Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Happy wife, happy life - tv en audiosysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:10
Nadat ik voor mezelf met de hulp van de mede tweakers hier een nieuwe pc heb gekocht wilt vrouwlief toch ook wel eens wat nieuw. En we weten het allemaal: happy wife, happy life (en ik heb meer tijd om te gamen :+ )

Ik zoek een?
TV en audiosysteem (soundbar, 2.1, ...)

Wat is je budget?
Ik dacht met een budget van max. 1500€ wel toe te komen voor beide.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV zal dienen om series/films/tv te kijken, en heel occasioneel eens een game. De TV staat in een woonkamer waarvan 60% van de muren uit glas bestaan. Veel lichtinval dus.

De geluidsinstallatie moet uiteraard een fijn geluid geven tijdens films en series, maar zou ook een BT verbinding (of een streaming verbinding?) moeten hebben zodat we spotify met een deftige geluidskwaliteit kunnen beluisteren (muziek staat bij ons altijd aan als we thuis zijn).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken hier absoluut niks van. Ik heb mijn heel leven al Sony tv’s gehad en altijd super content van geweest. Dus ik heb hier wel een voorkeur naar. Qua grootte dacht ik aan 55”, we zitten op ongeveer 2.5-3m van onze tv.

Qua geluid hoor/lees ik veel over Sonos, maar ik heb een beetje een gevoel dat je daar een deel van de merknaam betaald. Maar opnieuw, ik ken hier weinig van. Is een set met subwoofer een must? Biedt een sub veel meerwaarde? Is een soundbar tegenwoordig de way to go?

Ik lees enorm veel op het internet, maar de hoeveelheid informatie die ik er nuttig kan uithalen is bijzonder laag. Please send help 7(8)7

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-06 13:05
De Sony 55XG9505 is qua prijs/ prestatie verhouding de beste LCD tv die je momenteel kunt kopen daarnaast ook ideaal voor jullie doordat deze tv zowel in SDR als in HDR de hoogste brightness haalt en daarnaast ook over een goede anti-reflectiefilter beschikt.

Qua geluidskwaliteit is het natuurlijk erg afhankelijk van waar jullie tevreden mee zijn. Een subwoofer is geen must aangezien een soundbar met ingebouwde subwoofer zoals de Sonos het geluid aardig vol laat klinken, de Sonos Beam klinkt aardig en biedt veel gebruikersgemak waarbij je inderdaad ook een stuk voor de merknaam betaald. De interne speakers van midrange en high end tv's zijn de laatste jaren flink verbeterd, wellicht voldoet dit al voor jullie?

Persoonlijk ben ik niet te spraken over soundbars aangezien ze bij het kijken van films en series aardig meekunnen maar je over het algemeen de middentonen mist en de hoge tonen niet altijd weten te overtuigen. Als je de ruimte hebt ben je veel beter af met een 2.0 setje, een instap setje met receiver zal nog net binnen het budget passen, je kan dan bijv. denken aan de Q Acoustics 3020i en een reciever zoals de Denon X1600H, of een amp zoals de SMSL AD18 wanneer je het alleen bij 2.0 wilt houden. Een andere optie zijn actieve monitors, dan heb je geen receiver of amp nodig, je kan dan denken aan de Yamaha HS8.

[Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 19-05-2020 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:16

crimby

PSN: Crimby

Ik ben zelf ook bezig geweest met een dergelijke keuze en bij mij werd aangeraden om naar de Sony XG9505 of de Samsung Q85R te kijken. De Samsung heeft gewoonweg de beste anti-reflectiefilter en dat is bij ons écht nodig.
De Sony heeft natuurlijkere kleuren en dus "beter". Echter heb ik beide TV's naast elkaar gezien in de winkel en ben ik toch voor de Samsung gegaan. Wellicht minder natuurlijk, maar naar mijn mening een stuk mooier.

Verder hebben ze beide hun voor en nadelen en kom je binnen dit budget niet op de perfecte TV.
Onderstaande heb ik voor mijzelf toentertijd naast elkaar gezet, misschien helpt het.

Belangrijkste voordelen van de 55Q85
Betere anti-reflectiefilter
Meer dimming zones
Hogere contrast
Betere kijkhoeken
VRR (tot 60Hz op 4K en tot 120Hz op HD)

Belangrijkste voordelen van de 55XG9505
Out of the box bijna perfect gekalibreerd
Hogere piekhelderheid
Natuurgetrouwere HDR weergave (resulteert o.a. in minder ruis, betere highlights en meer (schaduw)details)
Betere kleurengradatie
Dolby Vision

Maar de kern van mijn verhaal, ga echt kijken naar het beeld en vergelijk deze met bijvoorbeeld een Samsung. Waar men de Sony mooier/beter/natuurlijker vindt overkomen, wil dat niet zeggen dat jij dat ook vindt. Wij vonden dat in ieder geval niet :-)

[Voor 7% gewijzigd door crimby op 19-05-2020 12:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-06 13:05
@crimby hé, hetgeen wat je voor jezelf toentertijd naast elkaar hebt gezet komt me erg bekend voor ;).

De perfecte tv bestaat op dit moment niet, ongeacht het budget.

Daarnaast is de beeldweergave van tv X natuurlijker dan de beeldweergave van tv Y, dit heeft niets te maken met hoe men het vindt overkomen. Dat iemand meer oververzadigde, koeler afgestelde kleuren mooier vindt ogen heeft met persoonlijke voorkeuren te maken.

Wanneer je oververzadigde kleuren, diepere zwartwaardes ten koste van o.a. (schaduw)details en een minder natuurlijke HDR weergave mooier vindt overkomen ben je inderdaad beter af met een Samsung tv zoals dat bij jullie het geval is. Hou je meer van een beeldweergave wat zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt ben je beter af met een Sony of Panasonic tv. Aangezien UnderAVoidSky aangeeft altijd Sony tv's te hebben gehad en hier ook zijn voorkeur ligt ben ik er vanuit gegaan dat hij van een natuurlijke beeldweergave houdt vandaar dat ik enkel de XG9505 heb benoemt. Wellicht had ik meer uitleg moeten gegeven, maar aangezien deze vragen wekelijks worden gesteld, en er al voldoende recente topics (zoals de topic die jij vorige maand hebt aangemaakt) zijn te vinden met een simpele zoekopdracht waarin o.a ik en benbaba geregeld de voor en nadelen uitgebreid bespreken van verschillende modellen c.q. merken heb ik de extra info dit keer achterwegen gelaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:16

crimby

PSN: Crimby

Freshouttheoven schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:58:
@crimby hé, hetgeen wat je voor jezelf toentertijd naast elkaar hebt gezet komt me erg bekend voor ;).

De perfecte tv bestaat op dit moment niet, ongeacht het budget.

Daarnaast is de beeldweergave van tv X natuurlijker dan de beeldweergave van tv Y, dit heeft niets te maken met hoe men het vindt overkomen. Dat iemand meer oververzadigde, koeler afgestelde kleuren mooier vindt ogen heeft met persoonlijke voorkeuren te maken.

Wanneer je oververzadigde kleuren, diepere zwartwaardes ten koste van o.a. (schaduw)details en een minder natuurlijke HDR weergave mooier vindt overkomen ben je inderdaad beter af met een Samsung tv zoals dat bij jullie het geval is. Hou je meer van een beeldweergave wat zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt ben je beter af met een Sony of Panasonic tv. Aangezien UnderAVoidSky aangeeft altijd Sony tv's te hebben gehad en hier ook zijn voorkeur ligt ben ik er vanuit gegaan dat hij van een natuurlijke beeldweergave houdt vandaar dat ik enkel de XG9505 heb benoemt. Wellicht had ik meer uitleg moeten gegeven, maar aangezien deze vragen wekelijks worden gesteld, en er al voldoende recente topics (zoals de topic die jij vorige maand hebt aangemaakt) zijn te vinden met een simpele zoekopdracht waarin o.a ik en benbaba geregeld de voor en nadelen uitgebreid bespreken van verschillende modellen c.q. merken heb ik de extra info dit keer achterwegen gelaten.
Was niks ten nadele van eenieder hier, gewoon een extra tip :-)
En er zijn idd zat topics over deze tv’s en deze prijsrange dat ik twijfel of ik toentertijd zelf zo slecht zo slecht zocht of dat ik het begin was hehe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16-06 16:31
UnderAVoidSky schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:31:
Nadat ik voor mezelf met de hulp van de mede tweakers hier een nieuwe pc heb gekocht wilt vrouwlief toch ook wel eens wat nieuw. En we weten het allemaal: happy wife, happy life (en ik heb meer tijd om te gamen :+ )

Ik zoek een?
TV en audiosysteem (soundbar, 2.1, ...)

Wat is je budget?
Ik dacht met een budget van max. 1500€ wel toe te komen voor beide.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV zal dienen om series/films/tv te kijken, en heel occasioneel eens een game. De TV staat in een woonkamer waarvan 60% van de muren uit glas bestaan. Veel lichtinval dus.

De geluidsinstallatie moet uiteraard een fijn geluid geven tijdens films en series, maar zou ook een BT verbinding (of een streaming verbinding?) moeten hebben zodat we spotify met een deftige geluidskwaliteit kunnen beluisteren (muziek staat bij ons altijd aan als we thuis zijn).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken hier absoluut niks van. Ik heb mijn heel leven al Sony tv’s gehad en altijd super content van geweest. Dus ik heb hier wel een voorkeur naar. Qua grootte dacht ik aan 55”, we zitten op ongeveer 2.5-3m van onze tv.

Qua geluid hoor/lees ik veel over Sonos, maar ik heb een beetje een gevoel dat je daar een deel van de merknaam betaald. Maar opnieuw, ik ken hier weinig van. Is een set met subwoofer een must? Biedt een sub veel meerwaarde? Is een soundbar tegenwoordig de way to go?

Ik lees enorm veel op het internet, maar de hoeveelheid informatie die ik er nuttig kan uithalen is bijzonder laag. Please send help 7(8)7
Een vrouw die een nieuwe TV en geluidssysteem wil? Die moet je koesteren! :o
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True