Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06 10:47
Beste allemaal,

Vanmorgen kreeg ik plotseling op mijn Android tablet de melding dat het wachtwoord van mijn Hotmail e-mailaccount niet correct is waardoor de verificatie mislukt. Ik heb mijn wachtwoord echter niet aangepast. Op mijn smartphone (Samsung Galaxy S8 met Android 9) en Windows 10 laptop werkt het bestaande wachtwoord dan ook nog zonder problemen dus het blijkt echt een probleem op de tablet zelf te zijn. De tablet heeft een actieve internetverbinding. Ik heb meerdere malen geprobeerd om het correcte wachtwoord in te voeren op de tablet, maar het probleem bleef opspelen.

Als volgende stap heb ik het Hotmail account van de tablet verwijderd, de tablet uit- en ingeschakeld, en daarna gepoogd om het opnieuw toe te voegen (Instellingen >> Account toevoegen >> Microsoft Exchange ActiveSync). Na het invoeren van het e-mailadres en wachtwoord volgt de melding 'Installatie kan niet worden voltooid', 'Verificatie mislukt'. Ik kan hierop enkele gegevens wijzigen, momenteel staan deze als volgt ingesteld:

Domein\gebruikersnaam
\xxxxxxx@hotmail.com (het domein is dus leeg)

Wachtwoord
XXXXXXXXXX

Exchange-server
eas.outlook.com

Aangevinkt 'Beveiligde verbinding (SSL) gebruiken'
Uitgevinkt 'Clientcertific. gebruiken'

De informatie m.b.t. de tablet hard- en software die ik gebruik is:
  • Samsung Galaxy Tab S (model SM-T800)
  • Android-versie 6.0.1
  • Android-beveiligingspatch 1 augustus 2017
  • Software versie T800XXU1CRJ1/T800PHN1CRJ1 (meest recente update)
  • Mailapplicatie: Samsung's standaard E-mail app (versie 4.4.2.0300)
  • Alle standaard Samsung apps op de tablet zijn bijgewerkt (bron: Galaxy Store)
  • Er zijn geen mail-gerelateerde apps bijgewerkt de afgelopen dagen in de Google Play Store
Heeft er iemand een vermoeden wat het probleem kan zijn dat zo plotseling opspeelt en dat ook alleen maar speelt op de tablet? Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06 10:47
Update: een dag later werkt alles weer ouderwets. Het probleem lag zeer waarschijnlijk bij Microsoft en niet bij de tabletinstellingen.