Hi iedereen,
Ik bouw voor het eerst een pc om mijn game-behoefte te stillen na heel lang alleen maar audioproductie te hebben gedaan op een Mac en gamen op een XBOne te hebben gedaan. Ik speel graag dingen als Civ 6, Diablo, Heroes of the Storm, Modern Warfare en BF. Ik heb al een lijst gemaakt met onderdelen om een systeem samen te stellen en ik zou graag willen weten of er ergens iets vreemds tussen staat of dat ik het zonder zorgen kan bestellen en in elkaar kan gaan zetten.
Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Goed HD gamen, live streamen/video bewerken, evt. audioproductie met veel plugins en software als Ableton Live.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot ong. 1400,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst heb ik tot nu toe samengesteld:
Kan dit goed bij elkaar? Heb ik geen vreemde keuzes gemaakt die leiden tot bottlenecks?
Edit: Peripherals heb ik al, en ik heb ook al rekening gehouden met een Win10 licentie
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dat ik er (vanzelfsprekend) een tijd mee vooruit kan, maar ook dat upgraden van de afzonderlijke onderdelen mogelijk is.
Waar ga ik als eerste tegenaan lopen? Is er al iets uit mijn lijst achterhaald?
Ga je overklokken?
Eerst zo maar even
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of ik de juiste onderdelen bij elkaar heb voor mijn wensenpakket en of alles wat ik bij elkaar heb gezocht goed compatible is met elkaar.
Nogmaals dank en groet!
Ik bouw voor het eerst een pc om mijn game-behoefte te stillen na heel lang alleen maar audioproductie te hebben gedaan op een Mac en gamen op een XBOne te hebben gedaan. Ik speel graag dingen als Civ 6, Diablo, Heroes of the Storm, Modern Warfare en BF. Ik heb al een lijst gemaakt met onderdelen om een systeem samen te stellen en ik zou graag willen weten of er ergens iets vreemds tussen staat of dat ik het zonder zorgen kan bestellen en in elkaar kan gaan zetten.
Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Goed HD gamen, live streamen/video bewerken, evt. audioproductie met veel plugins en software als Ableton Live.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot ong. 1400,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst heb ik tot nu toe samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 119,79 | € 119,79 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 344,70 | € 344,70 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB511 RGB | € 70,15 | € 70,15 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 167,- | € 167,- |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 81,07 | € 81,07 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 73,89 | € 73,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.155,60 |
Kan dit goed bij elkaar? Heb ik geen vreemde keuzes gemaakt die leiden tot bottlenecks?
Edit: Peripherals heb ik al, en ik heb ook al rekening gehouden met een Win10 licentie

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dat ik er (vanzelfsprekend) een tijd mee vooruit kan, maar ook dat upgraden van de afzonderlijke onderdelen mogelijk is.
Waar ga ik als eerste tegenaan lopen? Is er al iets uit mijn lijst achterhaald?
Ga je overklokken?
Eerst zo maar even

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of ik de juiste onderdelen bij elkaar heb voor mijn wensenpakket en of alles wat ik bij elkaar heb gezocht goed compatible is met elkaar.
Nogmaals dank en groet!