Offerte platdak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50
Wij hebben vorig jaar als de regen op een specifieke manier op ons huis stond 2 keer een kleine lekkage gehad in onze aanbouw met plat dak vermoedelijk door de slechte staat van het lood.

We hebben laatst iemand laten komen die aangeraden was door onze buren en die wist te vertellen dat het afschot niet helemaal goed was, de isolatie niet optimaal was en het eigenlijk het beste was om alles er af te halen, alles opnieuw en een extra afvoer aan te leggen. Daarna stond hij nog even na te denken en kwam terug met de opmerking dat hij een middenweg ging vinden tussen een dure verbouwing maar ook weer geen laagje er overheen en als we zelf het zouden willen afvoeren zou dat honderden euros schelen.

Nou heb ik zelf van verbouwen de ballen verstand maar de offerte klinkt mij in de oren als we leggen er een laag overheen, brengen het lood opnieuw aan en maken een extra afvoer. Wij kan mij wijs maken uit de offerte:
  • onderlaag aanbrengen en vast parkeren middels volgringen
  • Inzetten van 2 loden stadsuitlopen tbv de hwa 80 met zink
  • leveren en monteren van een dakdoorvoer
  • monteren van een aluminimum trimlijst met voorhechting tbv randstroken
  • plaatsen mastiekhoeken
  • randstroken aanbranden app470k24 zonder leislag
  • toplaag aanbranden app470k24 met leislag
  • voor een tweede keer randstroken aanbranden app470k24 met leislag
  • Inslijpen voeg/plaatsen van voetlood 18 ponds/voetlood vastzetten met rvs voegklemmen/openstaande voeg afvoeren
Kosten ex btw voor 35m2 1890,- + 350,- voor het lood en dat klinkt mij iets prijzig in de oren als ik de calculator van eigen huis er bij pak.

Voor ik de beste man weer ga bellen zou ik graag iets beter beslagen te ijs komen of ik het juist heb en of de prijs te duur is voor wat ie levert.

Alvast van harte bedankt voor de feedback!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Erm, je vraagt om nieuw lood en hij komt met een nieuw dak?

Ik vermoed eerder dat het lood niet is doorgezet naar het binnenblad van de spouw en je lekkage via de spouw hebt gehad? Met windstuwing kan je water op gekke plekken krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:33
Hoe oud is je platte dak?

En natuurlijk altijd nog iemand om een offerte vragen ..

[ Voor 54% gewijzigd door President op 19-05-2020 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:24
"Vermoedelijk" is maar wat gokken. Bij platte daken kan het probleem van alles zijn. Soms is het lood te lang waardoor dmv capitulaire werking het water zich omhoog zuigt. Of een naadje die niet goed afgebrand is.

Dus ik zou eerst goed onderzoeken wat nu het probleem is, alvorens alles compleet te vernieuwen.

Wellicht kunnen we middels foto's je ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
Zijn offerte had een stuk beknopter gekund:
- Het aanbrengen van een nieuwe toplaag
- Het afwerken van de dakranden
- Het aanbrengen van nieuwe regenwater afvoer

Vraag om de werkuren apart de specificeren. Als hij dat niet goed weet dat laat hem een schatting maken.
Zo kun je materiaal en arbeidskosten beter inschatten.
Gevoelsmatig vind ik het duur betaald.

Het beste kun je overigens vergelijken door nog 2 partijen een offerte te laten maken.
Prijs kan ook onzettend varieren d.m.v. gekozen materialen en uurtarief.

[ Voor 62% gewijzigd door barry86 op 19-05-2020 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 21:41
Het afschot kun je natuurlijk zelf ook makkelijk controleren. Of met een langere lat en waterpas of er gewoon simpelweg water op laten lopen en kijken waar het heen loopt.
Wanneer ik de offerte tekst zie, krijg ik niet het idee dat hij veel wijzigt m.b.t. het afschot. (of hij moet de afvoer ergens anders plaatsen)

Aangezien je zelf aangeeft dat het probleem alleen optreed bij bepaalde regen, dan lijkt mij het afschot ook iets minder waarschijnlijk. Wanneer je afschot niet goed is, zou er wat meer water op het dak blijven staan maar dit zou geen lekkage moeten veroorzaken. Echter een gaatje blijft misschien wel langer in het water staan waardoor het beter merkbaar is.

Ik denk dat je het meer in de richting van de opmerking van de voorgangers moet zoeken (lood niet goed). Neemt niet weg dat het misschien wel het beste kan zijn om alles in 1x goed aan te pakken, maar dat is met de huidige info lastig te zeggen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50
Het ging me voornamelijk om of ik de offerte zo goed las, het is namelijk nogal een verandering tussen alles moet anders en 1 laagje er op :-)

Mijn inziens valt het op zich reuze mee met het afschot er blijft weinig staan, zeker als ik dat vergelijk met onze andere buren. Tijdens de extremere buien zou het wellicht nog iets beter kunnen vandaar waarschijnlijk de extra afvoer.

Het lood is gewoon versleten en was bij de bouwtechnische keuring toen we het kochten 1.5 jaar terug een aandachtspuntje voor in de toekomst.

Bedankt tot zover, mijn gevoel zegt dat het iets te duur is dus weg aan sowieso nog extra offertes aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:55
Dus er komt "iemand" langs die je zegt dat afschot verkeerd is en dat je hele dak maar beste vervangen kan worden, vervolgens met een offerte komt die geen van zijn "issues" oplossen? Klinkt als een beun, en zou zijn advies dan ook maar met een korreltje zout nemen.

Kun je ons niet aangeven waar je je lekkages hebben plaatsgevonden? (we houden van foto's)

tevens is de prijs die hij opgeeft voor de dakbedekking marktconform, voor lood kan ik dat niet zeggen aangezien je niet aangeeft of het om hoeveel meter het gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:49
Zelf ben ik werkzaam bij een dakbedekkersbedrijf en heb jouw offerte eens uitgerekend. Als ik erg kort door de bocht reken kom ik bij ons uit op zo'n € 2200 ex btw, incl voetlood.

Wel zou ik je adviseren om juist geen voetlood te laten aanbrengen ivm het vocht dat (waarschijnlijk) via je spouw naar beneden komt. Vooral als je al aangeeft dat het lood versleten is, leuk zo'n scheurtje voor het zicht, maar die trekt helemaal door tot op het binnenblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Geen expert, maar toevallig ook net een akkoord eruit om stuk dakdekking te vervangen.

Afschot herstellen kost aanzienlijk meer dan alleen de laag vervangen. Als de laag goed is, en 't lood ook, dan zou het in theorie niet meer moeten lekken en mag er gewoon water staan. Nieuwe afvoer in die zin lijkt me dus ook wat overbodig?
Vraag sowieso nog een offerte aan bij een goed aangeschreven lokale partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
Ik zou nog 2 offertes gaan opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Uit deze offerte kan ik niet halen dat het afschot wordt veranderd. Een nieuwe onderlaag aanbrengen en doorparkeren is niet eens altijd nodig.
In principe bij een nieuwe toplaag is het vervangen van de afvoeren en randafwerking het enigste extra werk.

Zonder foto's kan ik niet de staat van de dakbedekking beoordelen en of je het niet af kan met alleen het lood vervangen.
Sowieso rekening houdend met de duurzaamheid van je woning, wat is de staat van je isolatie? Hoe hoog is de R waarde nu?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:24
Lood moet vervangen worden, maar de offerte is voor een nieuw dak?
Ik snap dr niks van....

Foto's zouden helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Je heb lekkage en je krijg meteen een nieuw dak met lood.

Mooi, jij heb een nieuw dak met lood en je heb nog steeds lekkage.

Ga eerst kijken waarom het nu lekt. Kan ook doorslaand vocht van je gevel zijn. Als je lood al niet naar het binnen blad is gezet en misschien is er hoger op wel iets lek.

Bv lekke dakgoot of een pan stuk waardoor en water van boven af je spouw in loopt.

Kortom eerst kijken waar het bloed voor je een pleister plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:54
Anoniem: 316442 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:09:
Je heb lekkage en je krijg meteen een nieuw dak met lood.

Mooi, jij heb een nieuw dak met lood en je heb nog steeds lekkage.

Ga eerst kijken waarom het nu lekt. Kan ook doorslaand vocht van je gevel zijn. Als je lood al niet naar het binnen blad is gezet en misschien is er hoger op wel iets lek.

Bv lekke dakgoot of een pan stuk waardoor en water van boven af je spouw in loopt.

Kortom eerst kijken waar het bloed voor je een pleister plak.
Maar eigenlijk verwacht je van een beetje dakdekker dat die daar naar kijkt... ofwel: ik zou een andere dakdekker bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 14:37
dus eigenlijk moet je nieuw spouwlood aanbrengen als ik dit topic doorlees.
wha maak je borst dan maar nat. dat kan niet voor €350 euro. eerst een meter stenen eruit slijpen, dan lood erin.vaak ze werken met een randt om het loodt tegen de 2de muur tegen omhoog te zetten.
het lood hoeft namelijk niet perse in de 2de muur ingeslepen te worden (en is ook lastig)
stenen weer terug metselen laten uitharden en dan de volgende meter.
dat doen we alleen bij een gevel op het westen en anders dan is het lood 4 cm inslijpen voldoende.
altijd 10 centimeter overlap aanhouden (en het lood kitten de een doet het wel de ander niet)

wat ook nog soms kan is een steentje lager gaan zitten. dan blijft je spouwloodt zijn werking behouden
dat doe we bijv bij diefstal van het lood.

en ja te lang lood kan een capulere werking maken. we proberen daarom te zorgen dat er bijv 5 a 10 centimeter water op het dak kan staan voordat dit het loodt raakt.

ja als ik een dak opniieuw moet af laten lopen. dan zet je dat in de offerte.
het afschot wijzigen dmv isolatie vervangen door afschotisolatie.( mooi woord voor galgje)
of het afschot wijzigen dmv een nieuwehouten dakopbouw bijv

een 2de afvoer voor 35m2 dan wil ik er spuien in zetten. mits de constutie dit toelaat.
en anders dan probeer ik 3 afvoeren te creeren. 2 afvoeren is een beetje krap.

pak een tuinslang met broes kop. spuit alles goed nat gewoon en zet even de foto,s hier op tweakers.
er zitten hier op tweakers een paar mensen welke meer ervaring/kennis hebben in dat gebeidt.
(ik weet veel maar ik weet niet alles ik leer elke dag weer bij)

[ Voor 11% gewijzigd door miciel op 19-05-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:17
De prijs is niet heel verkeerd voor wat hij gaat doen maar je moet je afvragen wat er nu wordt opgelost.
Eerst is het het afschot, dan toch weer niet. Maar
afschot niet helemaal goed; hoe komt hij hierbij? Heeft hij een meting gedaan of zij. Er kringen op de dakbedekking te zien?tuinslang erop en kijk of er water blijft Staan, als die niet dieper zijn dan 2 cm en max 2m2 zijn is het geen probleem.
de isolatie niet optimaal; wat bedoelt hij hiermee en heeft hij een insnijding gemaakt? Anders is het een beetje op basis van “dak is 10 jaar oud dus voldoet niet aan huidige bouwbesluit” maar dat maakt niet uit tenzij je vindt dat je teveel stookt.
Volgens mij heeft hij geen idee waar die lekkage door komt en daarom maar voor het maximale gaat.
Zoals eerder gemeld, stuur wat foto’s en laat daarmee zien hoe die specifieke regen viel en waar je vervolgens lekkage had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 14:37
vraagje welke kleur/afwerking neem je ? sand wtih gray groen rood etc ?
soms vinden mensen een kleurtje leuk. en sommigen boeit het echt niet.
aangezien het een behoorlijk dak is en het inmiddels goed warm kan worden
zou ik reflection overwegen. (en nee ik heb er geen ervaring mee of het ook daadwerkelijk werkt)
het werkt iets maar het zwarte trek warmte aan. dus het maakt uiteinelijk niet heelveel uit.
als je bang bent voor wamte dan moet je grijs pvc overwegen scheelt de helft.
maar is wel weer lastiger te maken andere levensduur etc. (een gebrandt dak is het simpelste om te maken.
maar er kan ook een boel mis gaan als je iemand hebt die niet kan branden/te snel werkt etc)
maar goed de meeste bedrijven leveren prima werk af.
Pagina: 1