Philips Android TV / logitech Harmony : 1 druk app starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een Philips Ambilight TV met daarop Android TV 9 met een Harmony Hub

Wat ik graag zou willen is dat ik met 1 druk op de knop of activiteit een specifieke APP kan starten die is geïnstalleerd op de TV (in dit geval KODI).
Op de originele AB zitten 2 knoppen (netflix en rakruten) die ik niet gebruik, wat perfect zou zijn is dat je deze knoppen zou kunnen toewijzen aan andere APPS, dit bij voorkeur via de harmony software.

Na wat zoek werk had ik iets gevonden om de netflix knop te remappen echter dit is voor oudere versies TV's of Android TV, voor de laatste versie bestaat deze app niet of zijn er berichten dat dit niet (meer) werkt.

...
Android TV 9 en Logitech Harmony Elite incl hub
--

Iemand een idee hoe je dit makkelijk kunt realiseren, dit zonder een hoop fout gevoelige stappen via de logitech stappen handmatig moet toevoegen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:39
Dit is volgens mij niet mogelijk. Remappen is inderdaad de enige uitweg, zelf geen ervaring mee.

Je tv kent namelijk geen IR command die een specifieke app kan openen, op Netflix en Rakuten na dan. Ik verwacht ook niet dat dit ooit een feature wordt, puur omdat dit niet te managen valt als Google/Android/TV fabrikant. Je tv zou dan als het ware een set ongebruikte IR command moeten kennen die je kan toewijzen. En dit is een aanname, maar ik vermoed dat fabrikanten voor IR commandos gebonden zijn aan een bepaald spectrum oid zodat je geen ongewenste effecten hebt met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
het is me uiteindelijk gelukt dmv remappen van de rakuten en netflix knoppen.