Keuze tussen mid-range of premium 55" TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:48
Beste Tweakers,

Ik ben bezig een thuisbioscoop te maken en ik loop tegen wat keuze problemen aan bij de tv. Ik zit te twijfelen tussen een midrange tv (philips 58pus7304) voor 550 euro en een premium tv (LG OLED55C97LA) voor 1179.

Ik ben van plan om 4k hdr content af te gaan spelen (4K blu rays). Graag zou ik jullie meningen horen of de duurdere tv de aardig flinke meerprijs waard is of dat de verschillen minimaal zijn.

Aanbevelingen voor andere tv's zijn ook altijd welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 17:58
Voor een thuisbioscoop sowieso de oled, beste beeldkwaliteit die je nu kan krijgen.

Ik neem daarbij even aan dat je bij een thuisbioscoop je kamer ook donker kan maken. Bij een oled is zwart ook compleet zwart, bij de Philips zie je dan dat het zwart licht geeft en daardoor blauwig is. (Overdag zie je dat niet)

Zoek ook even het oled prijzentopic op voor tips over lagere winkelprijzen.

Kort antwoord: meerprijs zeker waard, je vergelijkt nu een premium tv met een normale tv

[ Voor 9% gewijzigd door LuisjeNL op 18-05-2020 20:39 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Er zit sowieso al verschil tussen de lagere klassen LCD en de duurdere klassen LCD.

Als je echt filmliefhebber bent en 4k met goede HDR wilt bekijken is het verstandig om ook een goede TV uit te kiezen.
ik ken de philips niet. Maar de meeste TV's in die prijsklasse blinken nu niet uit in het goed weer geven van HDR.

Zou dus kijken naar een goede FALD LCD of OLED tv.
Waarbij mijn voorkeur naar OLED gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil in LCDs zit tegenwoordig juist in hdr-prestaties. Een FALD VA tv is minimaal vereist. In de regel hoe duurder of hoe hoger in de serie hoe impactvoller de hdr-prestaties.

Ik weet niet wat je budget of kijkafstand is. Wat LCDs betreft moet je minimaal naar de XF90 of Q70R kijken. De 65" variant van beide is het bekijken waard. OLEDs doen het allemaal degelijk wat HDR betreft, maar zijn duurder in een groter formaat.

Philips heeft geen LCD tv's meer die fatsoenlijk met hdr om kan gaan. Je moet dan naar OLEDs kijken voor Ambilight bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Oké bedankt voor reacties! De Philips gaat het in ieder geval niet worden. De XF90 en Q70R zien er wel uit als interessante opties. Mijn budget lag eerst op 1000 euro maar dit heb ik opgeschroefd naar 1200 euro zodat de c9 er nog binnen valt. Mijn maximale grootte ligt rond de 55".

Bij de OLED heb ik wel nog een beetje angst voor burn-in aangezien ik ook wel eens een spelletje speel en soms subtitles gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAMING VIBES 4K
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-09-2020
Na OLED wil je nooit meer iets anders. Burn-in hoef je niet bang voor te wezen. Zijn genoeg tests gedaan met 20uur per dag tests 6 maanden lang, geen burn in.

Ben zelf van QLED naar een LG CX gegaan, beste keuze ooit. Beeldweergave en puur zwartwaardes zijn zeker dikke pluspunten bij een OLED. Je betaald er wel voor maar dat is het zeker waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FE3KA
Ik ben overtuigd het is de LG C9 geworden!
Pagina: 1