HDMI switch met "opties" welke kiezen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik wil eigenlijk een simpele HDMI switch, het liefst met de optie waarbij "geluid' (via HDMI) disabled kan worden. mooier zou zijn naar aparte source maar dat is 0,001% meerwaarde.

Maar waar moet ik op letten? ik heb geen high-end 4k 0,1milsec resons oid meuk het gaat om "kvm" zonder keyboard/mouse enige
(en als het uit maakt) ik game er wel op ..

Ik ben helemaal geen wizz op dit gebied dus welke zaken moet ik echt op letten wil ik een beetje goeie switcher selecteren ., voor Keyboard/mouse bebruik ik een RII wireless keypad ...

ik zag wel wat switches op GOT voorbij komen maar of dit geschikt is ??

Tja vanalles

Beste antwoord (via vso op 18-05-2020 20:15)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Probleem is dat er geen aparte signaaldraden zijn voor audio, maar dat dit wordt gemultiplext met het beeld, dat maakt een simpele oplossing eigenlijk niet mogelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door hcQd op 18-05-2020 19:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 20:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gaat het puur om kunnen switchen van het beeld? Als het gaat om een 'domme' HDMI-switch om alleen dat door te geven hoeft het niet zo spannend te zijn, allemaal. Dan wordt de enige eis zo'n beetje wat je er aan wilt uitgeven.

Het lijkt er ook op dat het kunnen uitschakelen van het geluid er niet snel op zal zitten. Althans, niet op de modellen die zo eenvoudig zijn. Misschien op de dure varianten (zie ze ook van € 2400+ voorbij komen) waarop optische uitgangen zitten, mocht je dat er aan uit willen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Bastiaan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:30:
Gaat het puur om kunnen switchen van het beeld? Als het gaat om een 'domme' HDMI-switch om alleen dat door te geven hoeft het niet zo spannend te zijn, allemaal. Dan wordt de enige eis zo'n beetje wat je er aan wilt uitgeven.

Het lijkt er ook op dat het kunnen uitschakelen van het geluid er niet snel op zal zitten. Althans, niet op de modellen die zo eenvoudig zijn. Misschien op de dure varianten (zie ze ook van € 2400+ voorbij komen), mocht je dat er aan uit willen geven :P
tja je hebt onderhand meerdere hdmi versie .. welke van deze noem jij dom .. ? het is niet alsof je het direct aan de kabels ziet denk ik als ik hier en daar lees dat je beeld keihard "disconnected" word krijg je nare effecten op je 2de of 3de scherm met verschoven icon's ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 20:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dom als in: de inputs inpluggen, een output inpluggen en met een knopje kunnen schakelen tussen de inputs. Niets meer dan dat.

Mijn ervaring houdt wel op met een König van 4 poorten, 5 tientjes en 5 jaar oud, maar dat ding werkt tot de dag van vandaag probleemloos. Ook op de schermen waarop ik ze gebruikt heb. Geen nare effecten gezien!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Probleem is dat er geen aparte signaaldraden zijn voor audio, maar dat dit wordt gemultiplext met het beeld, dat maakt een simpele oplossing eigenlijk niet mogelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door hcQd op 18-05-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
hcQd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:53:
thx daar was ik op zoek naar .. (onder andere.. maar dit sluit de rest van de zaken eigenlijk ook snel uit)

Tja vanalles

Pagina: 1