Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop gaat niet verder dan BIOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xBennie
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-05-2020
Hoi allen,

Sinds een paar weken geleden heb ik 1x een blue screen error gehad en weet hem nog: UNEXPECTED_STORE_EXCEPTION, een schijf crash neem ik aan? Ik was gewoon dagelijkse dingen aan het doen, google chrome was open met youtube en mijn league of legends client was open.

Sindsdien heb ik het bericht "Checking media presence, Media present, start PXE over IPv4/IPv6 en als ik de ethernet kabel eruit haa is er geen media present, dit is de UEFI?

Ik heb er veel over gelezen en geprobeerd en ben ook 1x in het windows troubleshoot menu gekomen met hulp van een ISO disk, maar daar heb ik zelf niks kunnen doen met windows want de pc beweert dat de schijf op slot zit?..
Heb gelezen dat ik met behulp van de CMD prompt dingen kan proberen, ben er destijds al uit geweest en zit nu te struggelen om weer in die troubleshoot te komen van de windows 10 ISO disk.

De 1e boot staat ook als de dvd reader en hij gaat alsnog naar de BIOS na het media checking gebeuren, heb alle posities van de boot orders geprobeerd, er is ook geen windows boot manager in te vinden in de lijst.

De BIOS is erg klein maar ook weer onduidelijk en ik weet wel wat van pc's af maar kom hier echt niet uit en ben toch opzoek naar hulp gegaan en alle hulp is welkom, alvast bedankt.

PXE boox is aan
Secure boot is aan en op standaard
Bij de sata config staat gewoon mijn hdd aangegeven dus hij kan hem zien
Bij de boot order is het ip4, ip6 en dan dvd (alle posities geprobeerd

Sommige bestanden heb ik erg nodig qua documenten dus het zou erg fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen.

Benjamin,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xBennie
Update; ik heb het voorelkaar gekregen om in het windows troubleshoot menu te komen met behulp van het ISO'tje en niks werkt behalve de CMD prompt zoals hierboven ook aangegeven.

Hoe nu de CMD te gebruiken om mijn laptop weer in te komen?
Of enige andere mogenlijkheden.

[Voor 0% gewijzigd door xBennie op 18-05-2020 19:34. Reden: Spelling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-06 23:03

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Kun je geen Live-CD van bijvoorbeeld Ubuntu downloaden, daarmee starten en de bestanden van je schijf halen (maar dan ook álle, en als een malle als backup gaan wegzetten voor je verder van huis bent)? Dan kun je daarna nog een poging doen met een verse Windows-installatie, al dan niet op een nieuwe harde schijf.

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:46
De bios is niet klein maar voor een groot deel afgeschermd wat je niet kan zien als gebruiker.

De meest simpele optie kijk in de bios of je sata controller nog op AHCI ipv IDE staat, maar ik verwacht niet dat er een cmos reset is geweest.

Gezien de crash spontaan is gebeurd neig ik naar kapot ram, draai even memtest86+.
Kapot ram kan ook vage errors geven en bsod,s.

"Sindsdien heb ik het bericht "Checking media presence, Media present, start PXE over IPv4/IPv6 en als ik de ethernet kabel eruit haa is er geen media present, dit is de UEFI?"
Niet om je bang te maken maar dat beloofd niet veel goeds, en kan gerust iets heel eenvoudig zijn zoals de SSD is uit zijn bracket geschoten en maakt geen contact meer...

[Voor 70% gewijzigd door mr_evil08 op 18-05-2020 20:02]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xBennie
Bastiaan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:52:
Kun je geen Live-CD van bijvoorbeeld Ubuntu downloaden, daarmee starten en de bestanden van je schijf halen (maar dan ook álle, en als een malle als backup gaan wegzetten voor je verder van huis bent)? Dan kun je daarna nog een poging doen met een verse Windows-installatie, al dan niet op een nieuwe harde schijf.
Ik heb op dit moment geen andere pc beschikbaar, had deze win10 cd toevallig nog liggen
mr_evil08 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:55:
De bios is niet klein maar voor een groot deel afgeschermd wat je niet kan zien als gebruiker.

De meest simpele optie kijk in de bios of je sata controller nog op AHCI ipv IDE staat, maar ik verwacht niet dat er een cmos reset is geweest.

Gezien de crash spontaan is gebeurd neig ik naar kapot ram, draai even memtest86+.
Kapot ram kan ook vage errors geven en bsod,s.

"Sindsdien heb ik het bericht "Checking media presence, Media present, start PXE over IPv4/IPv6 en als ik de ethernet kabel eruit haa is er geen media present, dit is de UEFI?"
Niet om je bang te maken maar dat beloofd niet veel goeds, en kan gerust iets heel eenvoudig zijn zoals de SSD is uit zijn bracket geschoten en maakt geen contact meer...
Heb inderdaad even binnen gekeken en de hdd zit strak vast, geen enkel mogenlijkheid om te verschuiven, heb voor de zekerheid uit en in gedaan maar geen geluk.
Bij de cmdprompt die ik heb kunnen krijgen via de cd komt het volgende bij de volume list:
En dat is uiteraard niet compleet, wel raar want hij staat wel bij de sata controllers aangegeven als toshiba 500gb etc.. maar ook weer niet in de boot order. Is hij echt dood? Zal een nieuwe hdd dit oplossen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True