Hoi hoi,
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe processor waar ik een aantal jaartjes mee vooruit kan. Daarbij komt direct ander werkgeheugen en een moederbord aangezien ik op een verouderd platform zit.
Ik merkte met Battlefield V al dat mijn CPU niet sterk genoeg was om een goede framerate neer te zetten. Het lijkt dat de nieuwere titels in een keer ontzettend zwaar zijn geworden qua CPU. Na het disablen van de Meltdown patches met het tooltje Inspectre merkte ik toch een 10% vooruit gang. Echter bleek dit niet voldoende voor het spelletje Rust. Na een goedkope deal heb ik de upgrade naar 16GB RAM gemaakt. Dit verhielp alle lag spikes echter blijven de framerates laag. Wat me opvalt is dat ik met gemak 20fps erbij krijg als ik hyper threading uitzet. Alleen komen de laggspikes dan weer terug aangezien mijn CPU dan tegen de 100% aanhikt.
Ik game verder niet veel maar ik speel voornamelijk toch Rust. Dit is een openworld game gebasseerd op Unity. Deze game heeft de voorkeur bij snelle ram modules en hoge single core prestaties. Daarbij speel ik af en toe City Skylines, COD en GTA.
Wat is je budget?
Mijn budget is momenteel rond de 300 euro. Mag uiteraard iets meer zijn maar dan moet dit wel het geld waard zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorheen altijd Intel en Nvidia gehad. Echter is AMD de laatste tijd ook ontzettend interessant.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
Na een beetje onderzoek ben ik tot de volgende upgrade set gekomen:
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe processor waar ik een aantal jaartjes mee vooruit kan. Daarbij komt direct ander werkgeheugen en een moederbord aangezien ik op een verouderd platform zit.
Ik merkte met Battlefield V al dat mijn CPU niet sterk genoeg was om een goede framerate neer te zetten. Het lijkt dat de nieuwere titels in een keer ontzettend zwaar zijn geworden qua CPU. Na het disablen van de Meltdown patches met het tooltje Inspectre merkte ik toch een 10% vooruit gang. Echter bleek dit niet voldoende voor het spelletje Rust. Na een goedkope deal heb ik de upgrade naar 16GB RAM gemaakt. Dit verhielp alle lag spikes echter blijven de framerates laag. Wat me opvalt is dat ik met gemak 20fps erbij krijg als ik hyper threading uitzet. Alleen komen de laggspikes dan weer terug aangezien mijn CPU dan tegen de 100% aanhikt.
Ik game verder niet veel maar ik speel voornamelijk toch Rust. Dit is een openworld game gebasseerd op Unity. Deze game heeft de voorkeur bij snelle ram modules en hoge single core prestaties. Daarbij speel ik af en toe City Skylines, COD en GTA.
Wat is je budget?
Mijn budget is momenteel rond de 300 euro. Mag uiteraard iets meer zijn maar dan moet dit wel het geld waard zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorheen altijd Intel en Nvidia gehad. Echter is AMD de laatste tijd ook ontzettend interessant.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7 3770 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI H61MA-E35 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 398,93 | € 398,93 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master K380 | € 55,29 | € 55,29 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 88,45 | € 88,45 |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston SSDNow V300 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 645,66 | ||
Na een beetje onderzoek ben ik tot de volgende upgrade set gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3300X Boxed | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 64,57 | € 64,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 272,47 | ||