Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Personen taggen blokkeren bij wijzigen van reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 06:49
Sinds we op Tweakers gebruikers kunnen taggen is er een vervelende trend opgedoken op de frontpage. In plaats van inhoudelijke discussies te voeren, zijn er sommige tweakers die hun comment aanpassen als reactie op iemand die op hun gereageerd heeft op in artikels. Dit vind ik maar niets om eerlijk te zijn.
  • Het leest niet fijn, zo omhoog en omlaag scrollen om een inhoudelijke discussie te kunnen volgen, zeker als er al mensen tussendoor hebben gereageerd.
  • Dit is niet waar het taggen en wijzigen van reacties voor bedoeld is lijkt me?
  • Je neemt eenzijdig de mogelijkheid tot discussie af want je kan niet reageren op zijn 'gewijzigde' reactie, tenzij je ieder je reactie gaat blijven wijzigen, niet overzichtelijk dus. Dat lijkt soms zelfs alsof je geen tegenspraak dult.
  • De inhoud van de oorspronkelijke reactie kan zo gemakkelijk gemanipuleerd worden waardoor het soms lijkt alsof je op 'niets' reageert (daarom quote ik altijd de persoon waarop ik reageer)
Daarom doe ik het voorstel om het taggen van personen uit te schakelen als je een reactie gaat wijzigen. Dit ontmoedigd het (om het gemakkelijk te noemen) verstoren van de discussie met wijziging na wijziging.

Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, maar met dit probleem te omschrijven hoop ik dat we terug wat meer inhoudelijke discussies kunnen voeren :)

• ikloon
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:10

ikloon

Product Owner
Maar je zou eigenlijk de historie van een bericht willen kunnen zien? Het taggen van personen is niet het echte probleem volgens mij?

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:48

crisp

Devver

Pixelated

@MrAndy9797 ik ben het met je eens dat het irritant is als iemand in een eerdere reactie op jouw latere reactie reageert dmv een tag in plaats van gewoon netjes onder je reactie te reageren, maar ik denk dat er wel degelijk ook valide use-cases zijn om iemand achteraf nog te kunnen taggen...

Intentionally left blank

• MrAndy9797
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 06:49
@ikloon

Nee klopt, maar het probleem is wel sindsdien 'opgetreden'. Het is ook hetgeen ik aanhaal in mijn laatste zin:
Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, maar met dit probleem te omschrijven hoop ik dat we terug wat meer inhoudelijke discussies kunnen voeren :)
@crisp
Er zullen inderdaad nog wel use cases zijn voor het taggen achteraf. Het is een voorstel, maar in de laatste zin (zoals hierboven) haal ik aan dat er ook andere mogelijkheden zijn om dit 'probleem' te verhelpen. In de opsomming benoem ik ook "Dit is niet waar het taggen en wijzigen van reacties voor bedoeld is lijkt me?"

De titel doet inderdaad anders vermoeden, maar het is voornamelijk om de discussie op gang te trekken en de mogelijkheden te bekijken.

Een andere oplossing is bijvoorbeeld niet toelaten dat je een tweaker gaat taggen die op jouw reactie gereageerd heeft. En dat dan specifiek voor die reactie. Als Tweaker 'A' gereageerd heeft op mijn reactie, zou ik Tweaker 'A' niet meer kunnen taggen als ik mijn oorspronkelijke reactie ga aanpassen.

Of een andere mogelijkheid waarbij een Tweaker zijn reactie wijzigt en daarbij een tag toevoegt, dat er een beperking is op de lengte van die wijziging zodat je 'discussievorming' voorkomt?

Als er nog voorstellen of mogelijke oplossingen zijn, gooi ze hieronder zou ik zeggen :)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True