Wat is nou de beste soundcard voor gamers

Pagina: 1
Acties:

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
Wat is de beste soundcard voor gaming.
Is dat een kaart met A3D sound, of een kaart met AEX sound, of een kaart met beide, zijn die kaarten er eigenlijk al?

• buzz
heeft niemand hier enig idee??? lekker handig dan.

Verwijderd

Soundblaster Platinum.

Zoekt en gij vind geen betere :)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
platinum heeft geen A3D

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:34 schreef Fr3aKER het volgende:
platinum heeft geen A3D
Willen we ook niet :)

• buzz
is er geen kaart die beide heeft dan???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
geloof dat een terratec dmx fire nogwat dat wel heeft. maar dat werkt d8 ik niet al te best.

sblive vind ik nog het beste icm een 4.1 of 5.1 speaker setje.

• BenJoep
  • Laatst online: 18-08 17:27
Ga is zoeken naar Terratec, en er gaat een wereld open ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Philips Acoustic Edge 5.1
of een van de andere 'Edge'-kaarten van Philips.

check eens op t.net naar reviews.
hij is nu te koop in NL!
:9~

ik ga hem binnenkort kopen!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Terratec DMXfire 1024 :?

Alle proemn in n drek

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
juist terratec DMX X-FIRE

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:41 schreef Molybdenum het volgende:
Philips Acoustic Edge 5.1
of een van de andere 'Edge'-kaarten van Philips.

check eens op t.net naar reviews.
hij is nu te koop in NL!
:9~

ik ga hem binnenkort kopen!
ik heb zo'n kaart in combinatie met hun 4.0 boxkes en is goeie marchandise maar heb het toch niet ad praat gekregen onder win2k, pc liep muurvast :r
onder win98 installeerde ie perfect

• buzz
De SoundSystem DMX X-Fire 1024 is TerraTecs geluidskaart die speciaal gericht op gamers is. De functionaliteit is nog wel het best te vergelijken met de Guillemot Maxi Sound Fortissimo: ook de X-Fire 1024 biedt goede ondersteuning voor én A3D én EAX en een optische digitale output. In tegenstelling tot de Fortissimo biedt de X-Fire 1024 gelukkig wel een interne digitale input. TerraTec maakt bij deze geluidskaart gebruikt van de nieuwe CS4624 DSP-chip van Crystal / Cirrus Logic. De geluidskwaliteit hiervan is net wat beter dat de Yamaha chipset die Guillemot gebruikt. De prijs van TerraTec is dan ook net wat hoger: 159 gulden. De SoundSystem DMX X-Fire 1024 is een van de beste keuzes voor gamers die en A3D en EAX en een goede ondersteuning wensen.

bron: hardwareinfo.net

lijkt me duidelijk wat er na mijn volgende salaris in m'n comp zit >:) met een mooie set boxen natuurlijk. Wat kan ik dan het beste nemen???

Verwijderd

DMX XFire of Player 1024

Verwijderd

Nou mensen, ikzelf ben de trotse eigenaar van een Diamond Monster Sound MX-300 mèt A3D!! Hij werkt perfect, installeert makkelijk en geeft mooi 3D geluid dat bij alle goede spellen ondersteund wordt. Heb er twee versterkers op aangesloten (iedere uitgang een) en zéér mooi geluid.

Als je nou ook (DVD) films op je computer wil gaan kijken dan zou ik een soundcard met 5.1 uitgang adviseren. Voor spellen is twee uitgangen (4 speakers) genoeg..

Succes...

:9

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Guillemot (hoe je dat ook schrijft) Heeft ook een goedkoop kaartje in de aanbieding, ik weet niet meer welke, maar er zit A3d, AEX 1 en 2 op, alles dus, lijkt mij dat dat wel een goed kaartje is...

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op maandag 06 augustus 2001 22:24 schreef tgdemuer het volgende:

[..]

ik heb zo'n kaart in combinatie met hun 4.0 boxkes en is goeie marchandise maar heb het toch niet ad praat gekregen onder win2k, pc liep muurvast :r
onder win98 installeerde ie perfect
hmmm.. goed dat je dat vermelt. dan ga ik nog eens even checken!

Verwijderd

SB Live! OEm, meer dan genoeg vindt ik. Als ik in Urban Terror maar hoor dat er mensen achter me lopen dan vindt ik het voldoende. (de buren niet :) )

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 06 augustus 2001 21:35 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Willen we ook niet :)
Boeie, de beste kaart bestaat niet dus. Ze hebben allemaal nadelen, bovendien heeft de Platinum nix MEER voor games dan de SB Live 5.1, alleen wat extra aansluitingen, iets hoogwaardigere kwaliteit ervan, daarom beter geschikt voor de soundedittors (amateurs dan). Voor games is een Platinum pure onzin, bovendien is hij nog eens veel te duur en biedt geen meerwaarde tov. de Sb Live 5.1

De een biedt A3D, de ander EAX, beide betreft dat alleen wat echo'tjes in sommige spellen. Het maakt eigenlijk geen zak uit welke kaart je neemt, zolang je er van uitgaat dat ze een digital out hebben en een 5.1 of 4.1 signaal kunnen uitsturen. Dan kunnen ze alles wat je wilt, acoustisch klinken ze allemaal hetzelfde, fabrikanten doen er ook niets meer aan. Alleen aan wat extra aansluitingen, max aantal stemmen per secode (respectievelijk vaak 1024 en 512, dus maak er nu geen 1024 bits van, onzin) en nog wat fritsfrats waar je weinig tot niets aan hebt.

Belangrijkste buiten die aansluitingen (digital out + ondersteuning uitsturen 4.1 / 5.1 signaal) is dat de drivers gewoon goed zijn en de kaart overal wordt ondersteund, wat dat betreft zit je bij Creative weer iets beter.

Terratec kaartjes ondersteunen vaan EAX en A3D, Creative enkel EAX, dus dat zou nog het grootste nadeel van Creative zijn, vaak hebben die Terratec kaartjes voor dezelfde prijs wat meer aansluitinkjes (optische digital out etc.)
SB Live! OEm, meer dan genoeg vindt ik. Als ik in Urban Terror maar hoor dat er mensen achter me lopen dan vindt ik het voldoende. (de buren niet )
Prima kaartje, kost niets (F125,-) inderdaad gewoon analoog je 4.1 / 5.1 setje op aansluiten (op front + rear), dan hoor je ook mensen achter je lopen, en daar gaat het hele DD PRologic /blaat gedoe toch over bij 4D 3D surround digital dit dat kaarten toch over?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Flotter

Pelipper!

Persoonlijk vind ik Vortex2 kaartjes wel errug blij, A3D 1.0, 2.0, 3.0 (hardwarematig) en EAX 1.0.
Op woensdag 08 augustus 2001 11:22 schreef Yokozuna het volgende:

[...]
De een biedt A3D, de ander EAX, beide betreft dat alleen wat echo'tjes in sommige spellen. Het maakt eigenlijk geen zak uit welke kaart je neemt, zolang je er van uitgaat dat ze een digital out hebben en een 5.1 of 4.1 signaal kunnen uitsturen.
[...]
Er zit wel degelijk verschil tussen A3D en EAX. A3D is positional audio (horen uit welke richting een geluid komt, ook met koptelefoon en 2 speakers) en EAX is environmental audio (virtuele ruimtes klinken zoals ze zouden moeten klinken).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:01 schreef Flotter het volgende:
Persoonlijk vind ik Vortex2 kaartjes wel errug blij, A3D 1.0, 2.0, 3.0 (hardwarematig) en EAX 1.0.
[..]

Er zit wel degelijk verschil tussen A3D en EAX. A3D is positional audio (horen uit welke richting een geluid komt, ook met koptelefoon en 2 speakers) en EAX is environmental audio (virtuele ruimtes klinken zoals ze zouden moeten klinken).
De SB Live-familie heeft iets zoals A3D aan boord wat vrij goed scoort (je kan de 32 kanalen apart positioneren in de ruimte), A3D kan ook "pseudoreflecties" van wanden gaan in rekening brengen maar da's met de natte vinger dat ze dat doen, dus IMHO maakt het niet veel uit.

Wat bv wel kan uitmaken is dat bij bv de Acoustic Edge van Philips je de 5.1 uitgang ook kan gebruiken als DVD-throughput. Is dacht ik enige kaart in die prijscategorie (komt omdat Philips al patent gekocht heeft van Dolby voor hun andere producten, andere bedrijven kunnen dit niet wegens te duur). De andere kaarten kn ook DVD afspelen op de 5.1 uitgang maar zetten eerst dat signaal om naar een analoge variant en spelen die dan gewoon af op de 6 kanalen ... dus er gaat wat info verloren: of het veel uitmaakt weet ik niet, heb geen DVD-speler :'( ... binnenkort wel :)

Verwijderd

SB Live hier werkt perfect zo lang je die klote creative software niet instaleert :)

Verwijderd

Gamesurround Fortissimo II hier , perfect kaarte , ben er vele malen blijer mee dan met m'n Suckblaster Live

Verwijderd

Zowieso geen SBLive, die zijn ruk. Neem dan een Terratec ofzo.

Verwijderd

De Videologic Sonic Fury ondersteun zowel A3D Als EAX. Had vroeger wel wat driverprobleempjes, ik weet niet hoe dat nu is. Het is al met al wel een goede kaart volgens mij.

*D

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op maandag 06 augustus 2001 22:29 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
lijkt me duidelijk wat er na mijn volgende salaris in m'n comp zit >:) met een mooie set boxen natuurlijk. Wat kan ik dan het beste nemen???
Ik heb ook zo'n DMX X-fire, ben er errug tevreden over. Hij heeft echter alleen A3D 1.0 support, A3D 2.0 gaat softwarematig, maar dat boeit niet zo. (A3D 2.0 zit alleen op Aureal Vortex2 kaarten en die Monstersound dingen geloof ik, verder hebben alle kaarten het alleen softwarematig)

Over die boxen: ik heb er een VideoLogic Sirocco Crossfire set bij, zijn echt hele gave dingetjes, kost wel wat, maar ik klaag er niet over. (Haal je bij Alternate)

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Heb voor een vriend een lijstje componenten gemaakt en heb daarop de Hercules Gametheater XP op gezet. Dat lijkt me een echt goed kaartje, A3D 1.0 en EAX 2.0 plus nog wat in en uitgangen op een los kastje aansluitmogelijkheden voor 6 speakers (5.1 geluid dus) lijkt me echt de geluidskaart die op het moment heel veel bied voor weinig geld. Als iemand van deze kaart reviews gevonden heeft dan wil ik ze graag eens een keer lezen ;).

• Yokozuna
Op woensdag 08 augustus 2001 14:01 schreef Flotter het volgende:
[..]

Denk dat ik je gelijk moet geven, ik zat ff fout. BTW. Noem es wat voorbeelden van VortexII kaarten? En prijs.... ? Heb toch geld teveel, en wil zo min mogelijk Creative spul, dusuhh... Bij deze..
VideoLogic Sirocco Crossfire
Die set is toevallig al meerdere malen dat PC subwoofer 4.1 set met beste acoustische kwaliteit verkozen :) Jammer dat ze zo weinig verkocht worden. Want als meerdere sites die set verkiezen ben ik wel geinteresseerd. Alleen nu ff die link van die Vortex kaartjes, want Videologic maakte ze geloof ik ook...

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 09 augustus 2001 14:56 schreef Yokozuna het volgende:

[...]

Denk dat ik je gelijk moet geven, ik zat ff fout. BTW. Noem es wat voorbeelden van VortexII kaarten? En prijs.... ? Heb toch geld teveel, en wil zo min mogelijk Creative spul, dusuhh... Bij deze..

[...]
Voorbeelden:
- TerraTec XLerate Pro
- Aureal Vortex 2
- Diamond Monster Sound MX300

Als je er nog 1 wilt hebben moet je goed gaan zoeken, Aureal is failliet ;( Destijds kostten ze zo rond de f200,-, ik heb geen idee wat er nu voor gevraagd wordt.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 00:55 schreef Sorcerer@ het volgende:
Als iemand van deze kaart reviews gevonden heeft dan wil ik ze graag eens een keer lezen ;).
http://firingsquad.gamers.com/hardware/gtxpreview/default.asp

Ik heb zelf ook een, klinkt echt veel beter dan mijn SB live! Value.

Verwijderd

Ik bezit ook de Terratec Pro
en inderdaad daar heb je A3d 2.0 en AEX op zitten :P
speciale Vortex drivers erop geinstaleerd destijds te downen op die site .. nu kan ik ze nergens meer vinden ..:(
maar iedergeval stukken beter dan SbLive

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Op donderdag 09 augustus 2001 17:17 schreef johannusm het volgende:
Ik bezit ook de Terratec Pro
en inderdaad daar heb je A3d 2.0 en AEX op zitten :P
speciale Vortex drivers erop geinstaleerd destijds te downen op die site .. nu kan ik ze nergens meer vinden ..:(
maar iedergeval stukken beter dan SbLive
mag ik vragen waar je die kaart gekocht hebt?
Drivers voor vortex kaarten kun je vinden op www.vortexofsound.com !

Ik heb hier nog een vortex1 kaartje(A3D 1.0)liggen met softwarematig A3D 2.0 support, die kaart roels! alleen jammer dat ie het niet goed doet met VIA KT133 :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Yokozuna
Flotter, je had het aan het begin ergens over een kaart die A3D 1.0+2.0+3.0 + EAX ondersteunde, welke is dat?

Op de prijs hoef je niet te letten, of tie nou F120,- of F300,- is maakt me niet uit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Op donderdag 09 augustus 2001 17:30 schreef Yokozuna het volgende:
Flotter, je had het aan het begin ergens over een kaart die A3D 1.0+2.0+3.0 + EAX ondersteunde, welke is dat?

Op de prijs hoef je niet te letten, of tie nou F120,- of F300,- is maakt me niet uit.
volgens mij heeft ie zich versproken :)

vortex 2 kaartjes hebben A3D 1.0 en 2.0 hardwarematig, A3D 3.0 softwarematig en GEEN EAX

(dacht ik)
:?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik heb hier de SB Live 5.1 X Gamer editie,

retail ja, en ik vind het geluid echt super, vooral in games en met dvd's

draai in combo met dolby surround stereo van samsung

Verwijderd

Ik heb die kaart vorig jaar gewoon bij me lokale pc zaak laten bestellen was 249,- kwijt ..maar had er dan nog want andere dingen bij wat bij de bestelling mee kwam .. dus prijs was gecombineerd ..

En ik heb hem eerst op de kt133 chipset gehad en met de drivers van Vortex geen probleem meegehad gelukig dus .. ook hier zal jij geen last van hebben ..
zou zeggen ga naar je pc winkel en probeer of ze hem voor je kunnen bestellen meeste kunnen dat wel hoor .. of ze smeren je meteen de dure Live! aan .. maar ja .. meeste denken alleen maar aan grote naam beter dan zo'n onbekend naampje als Terratec

Iedergeval succes

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 17:38 schreef Daimonet het volgende:
ik heb hier de SB Live 5.1 X Gamer editie,

retail ja, en ik vind het geluid echt super, vooral in games en met dvd's

draai in combo met dolby surround stereo van samsung
Lol A3D met de goeie set speakers klinkt 100% beter dan je spelletje in Dolby Surround Stereo hoor !! ken ut weten want heb een Sony Dolby Prologic Surround :P waar ik me DVD's op zit te kijken :) en 1 keer spelletje opgespeeld om te testen maar toen snel op me Cambridge systeem terug ging ..

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 09 augustus 2001 17:36 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

volgens mij heeft ie zich versproken :)

vortex 2 kaartjes hebben A3D 1.0 en 2.0 hardwarematig, A3D 3.0 softwarematig en GEEN EAX

(dacht ik)
:?
Hoe't precies zit met A3D 3.0 weet ik eigenlijk niet, volgens mij is iets wat niet helemaal doorontwikkeld is of zo...
Maar met de nieuwste drivers ondersteunen Vortex2 kaarten wél EAX, helaas alleen maar 1.0 (voor zover ik weet).

• kamphuis
  • Niet online
HERCULES X nog wat
ga maar snel kijken ties op
http://www.hercules.com

Verwijderd

indeed sblive 5.1.. vet geluid met games en dvd.... dolby digital rulez zwaar..... go buy this one....

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Hmm, heb net de review gelezen op firingsquad. En het lijkt me een kickass geluidskaartje en voor 373 piek met al die aansluitmogelijkheden zeker niet duur.
Toch maar eens gaan sparen en mijn sblive verpatsen :).

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
[Sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar om hier een nieuw topic voor te openen?]
Op woensdag 08 augustus 2001 23:41 schreef KHdV het volgende:
De Videologic Sonic Fury ondersteun zowel A3D Als EAX. Had vroeger wel wat driverprobleempjes, ik weet niet hoe dat nu is. Het is al met al wel een goede kaart volgens mij.

*D
Weet iemand dit, heeft iemand hier ervaringen mee, met deze kaart?
Zijn er nieuwe drivers?

w00t

Verwijderd

Dè Sound Blaster 128 PCi, helaas is deze bij mij kapot gegaan. (Zie " welke hardware heb je gesloopt ").
Dat was hèt kaartje bij mij.

Nu zit ik met een Life, wil je EAx is dit hèt kaartje. :)
Pagina: 1