Op maandag 06 augustus 2001 21:35 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Willen we ook niet

Boeie, de beste kaart bestaat niet dus. Ze hebben allemaal nadelen, bovendien heeft de Platinum nix MEER voor games dan de SB Live 5.1, alleen wat extra aansluitingen, iets hoogwaardigere kwaliteit ervan, daarom beter geschikt voor de soundedittors (amateurs dan). Voor games is een Platinum pure onzin, bovendien is hij nog eens veel te duur en biedt geen meerwaarde tov. de Sb Live 5.1
De een biedt A3D, de ander EAX, beide betreft dat alleen wat echo'tjes in sommige spellen. Het maakt eigenlijk geen zak uit welke kaart je neemt, zolang je er van uitgaat dat ze een digital out hebben en een 5.1 of 4.1 signaal kunnen uitsturen. Dan kunnen ze alles wat je wilt, acoustisch klinken ze allemaal hetzelfde, fabrikanten doen er ook niets meer aan. Alleen aan wat extra aansluitingen, max aantal stemmen per secode (respectievelijk vaak 1024 en 512, dus maak er nu geen 1024 bits van, onzin) en nog wat fritsfrats waar je weinig tot niets aan hebt.
Belangrijkste buiten die aansluitingen (digital out + ondersteuning uitsturen 4.1 / 5.1 signaal) is dat de drivers gewoon goed zijn en de kaart overal wordt ondersteund, wat dat betreft zit je bij Creative weer iets beter.
Terratec kaartjes ondersteunen vaan EAX en A3D, Creative enkel EAX, dus dat zou nog het grootste nadeel van Creative zijn, vaak hebben die Terratec kaartjes voor dezelfde prijs wat meer aansluitinkjes (optische digital out etc.)
SB Live! OEm, meer dan genoeg vindt ik. Als ik in Urban Terror maar hoor dat er mensen achter me lopen dan vindt ik het voldoende. (de buren niet )
Prima kaartje, kost niets (F125,-) inderdaad gewoon analoog je 4.1 / 5.1 setje op aansluiten (op front + rear), dan hoor je ook mensen achter je lopen, en daar gaat het hele DD PRologic /blaat gedoe toch over bij 4D 3D surround digital dit dat kaarten toch over?