Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-06 11:23
Ik heb de pc van mijn tante waar windows 8 op staat en wil upgraden naar windows 10 echter heeft zij vroeger de pc in onderhoud (niet nan gekocht) gehad bij een ander die als systeembeheerder een paswoord erop heeft gezet. ik kan dus niet via creation tool upgraden naar windows 10. Bij het vrijgeven van het wachtwoord moet ze betalen. Mijn vraag is kan ik de schijf formateren en w10 erop zetten en activeren via de sticker die op de kast zit?

Beste antwoord (via F_J_K op 18-05-2020 18:45)

• viper1967
Gelukt, eerst in windows 8 fabrieksinstellingen gedaan daarna via creation tool windows 10 en is geactiveerd. Dit zo gedaan omdat dan de recovery partitie er nog precies hetzelfde bijstaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
viper1967 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:36:
[...] Bij het vrijgeven van het wachtwoord moet ze betalen.
Nou ja, wat schofterig! :X Overigens zijn hier ook wel tools voor om het wachtwoord via een omweg te resetten.
Mijn vraag is kan ik de schijf formatteren en w10 erop zetten en activeren via de sticker die op de kast zit?
Ja, geen probleem. De licentie heb je waarschijnlijk ook niet nodig, die zit al op het moederbord.

edit:
offtopic:
Maar @viper1967, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[Voor 37% gewijzigd door u34186 op 18-05-2020 14:43]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
Ik krijg dan ook niet de melding in windows 10 dat er een wachtwoord moet worden ingevuld als ik een programma installeer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• viper1967
active topics kijk ik vanavond eens naar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Nee, als je de oude Windows-versie verwijdert, is alles weg. Tenzij er ook een BIOS-password ingesteld staat! Maar dat zou ik niet accepteren. Dat is gewoon chantage/gijzeling van de computer.

[Voor 27% gewijzigd door u34186 op 18-05-2020 14:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
nee niet het geval

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Betalen: pfffft. Wachtwoord is -bij fysieke toegang wellicht ook te resetten via https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Maar een schone installatie lijkt me sowieso aan te raden. Doe in alle gevallen wel een volledige backup vooraf - en test die backup vanaf een andere machine. Als je echt een schone installatie doet dan worden wachtwoorden verwijderd.

MITS het niet gaat om BIOS wachtwoorden maar gewone Windows passwords: check eerst even of je het BIOS/de UEFI in kan. Edit: mompel mompel zegt spuit11.

[Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2020 14:46]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Ik zou inderdaad de oude partij niet vertrouwen en een volledig schone installatie doen. Dan weet je ook zeker dat achtergebleven beheertools verwijderd zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
Bedankt zover ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:17
helemaal formatteren als in partitie verwijderen, mogelijk is deze ook nog ecnrypted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
Evanescent schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:42:
[...]

edit:
offtopic:
Maar @viper1967, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)
Je bedoelt het vast goed, maar ik vind dit nogal aanmatigend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
@viper1967 ik heb met zo'n code meteen win 10 geinstalleerd en die code gebruikt (wel van win7). Dat werkte perfect.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• viper1967
Gelukt, eerst in windows 8 fabrieksinstellingen gedaan daarna via creation tool windows 10 en is geactiveerd. Dit zo gedaan omdat dan de recovery partitie er nog precies hetzelfde bijstaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
Echter dit geldt niet voor een asus transformer book, hetzelfde probleem (hier staat ook weer een paswoord op van de systeembeheerder die ik enkel tegen betaling kan krijgen.
Ik wil windows 8 opnieuw installeren en ga naar problemen oplossen-fabrieksherstel-zie het scherm voorbereiden en dan moet ik een herstelsleutel invoeren , dan word ik verwezen naar een windows site op een andere pc waar ik een sleutel id (die staat erbij) moet invoeren, echter als ik de windows site zoek kan ik nergens een veld vinden om de code in te voeren zodat de herstelsleutel zichtbaar word. Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd? Ik kan ook de bootvolgorde niet wijzigen in het bootmenu om windows 10 (via usb) erop te zetten en dan te hopen dat deze aut. geactiveerd word.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Scherm welke vraagt om herstelsleutel wijst op encryptie met Bitlocker.
Let erop dat je vooraf wel een backup hebt gemaakt van data op de laptop.

Welke Windows versie staat er op de laptop geïnstalleerd?
Tegen welke beperkingen loop je aan bij het wijzigen van de bootvolgorde in BIOS/UEFi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper1967
Windows 8. Kan wel in de bios boot kan ik ook instellen echter hij start niet van de USB waar w10 op staat. Ik moet om w8 weer opnieuw te installeren een sleutel nummer invoeren (zal wel dat bitlocker) echter weet niet waar ik dat vind zit een gewone originele w8 op, mocht het te ingewikkeld worden dan moet de persoon van de Asus dit zelf maar oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• viper1967
Gelukt. De batterij afsloten van het moederbord en een nachtje laten staan. Daarna weer aangesloten en via usb w10 erop gezet en is digitaal geactiveerd en ook geen systeembeheerder wachtwoord meer nodig en btlocker code. Job done.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True